- ارسال کننده: سالار پویان تاریخ: ۹۳/۰۵/۰۷

حامدی: عید فطر روز پاداش از جانب خداست / عکس: خبرگزاری مهر؛ سالار پویان

امام جمعه میانه بااشاره به روز اول شوال و روزعید فطر خاطر نشان کرد: پس از یک ماه تهجد و عبادت این روز،روز دریافت جایزه و پاداش از جانب خداست.

         

حجت الاسلام محمدرضا حامدی در خطبه های نماز عید سعید فطر بیان کرد : بندگان خدا در این روز از دوجهت خوشحال هستند یکی اینکه یک ماه در بندگی و طاعت خداوند بودند و دیگری اینکه این روز روز دریافت اجر و مزدشان است.
وی بااشاره به خطبه ایراد شده امیرالمومنین علی(ع) در روز عید سعید فطر افزود : روز آخر ماه مبارک رمضان از فرشتگان خدا به بندگان ندا می رسد، بشارت باد بر شما ای بندگان خدا که پاداش یک ماه روزه داری، غفران و رحمت الهی است.



وی همچنین از این روایت استفاده نموده تاکیدکرد: باید مومنین بعد از بخشیده شدن گناهانشان در این روز دنبال گناه نروند.

 امام جمعه میانه بااشاره به آیه "انما المومنون اخوه" و روایتی از امام صادق (ع) تصریح کرد : باید مردم امت اسلامی به یکدیگر محبت کرده و از احوال هم باخبر باشند اما متاسفانه شاهد هستیم این مساله در بین جوامع اسلامی کم رنگ شده است.


حجت الاسلام حامدی باانتقاد از سبک زندگی غلط رایج در جامعه خاطر نشان کرد : متاسفانه تشریفات نابجا باعث کم رنگ شدن محبت ها در جامعه می شود.

وی با بیان وضعیت جوامع اسلامی تصریح کرد : این محبت و مودت ها باید در بین جوامع اسلامی هم رعایت شوداما شاهد وقایع ناگواری در بین ممالک اسلامی هستیم که اگر مسلمانان بر اصل خویش برگردند این مشکل رفع می شود.
 امام جمعه میانه با اشاره بر اینکه مبنای دین اسلام وحدت و مودت است از وضعیت موجود جوامع اسلامی و عدم وحدت و مودت میان آنها  انتقادکرده افزود: باکمال تاسف دشمنان اسلام توانسته اند در سایه ناآگاهی مسلمانان و عدم توجه به تعالیم دینی توسط آنها این وضعیت اسف بار را در بین ممالک اسلامی بوجود آورند.
وی گفت: جوامعی که باید بایکدیگر وحدت داشته باشند به جان یکدیگر افتاده اند.


نماینده ولی فقیه در میانه همچنین بااشاره به وضعیت اسف بار غزه و ریخته شدن خون هزاران بی گناه تصریح کرد: این جنایات درسایه عدم اتحاد جوامع اسلامی صورت می گیرد و این در حالی است  که کشورهای اسلامی به حرکت در نیامده و به یاری فلسطین نمی شتابند.

 حامدی بااشاره به این نکته که راهپیمایی روز قدس تمام تکلیفمان در حمایت از غزه نبوده واینکه این حرکت عظیم تنها یک بعد حمایت ما از مظلومان است تصریح کرد : باید مسلمانان به هرشکل ممکن و با تمام توان به کمک یکدیگر بشتابند.

 حامدی بابیان این مساله که مرزهای جغرافیایی در بین مسلمانان یک امر اعتباری است اذعان کرد: این دستور دینی است که مسلمانان بدون توجه به مسایل این چنینی به یاری همدیگر شتاب کنند.   

1
1