- ارسال کننده: موسسه خیریه حضرت ابوالفضل العباس (ع) تاریخ: ۹۳/۰۵/۰۶

بازدید سرزده امام جمعه میانه از موسسه خیریه حضرت ابوالفضل العباس (ع)

حجت السلام و المسلمین محمد رضا حامدی امام جمعه میانه از موسسه خیریه حضرت ابوالفضل العباس (ع) میانه بازدید کردند .

به گزارش روابط عمومی موسسه ، حجت السلام و المسلمین محمد رضا حامدی امام جمعه میانه در این بازدید طی سخنانی گفت: انسان مومن همواره باید به فکر انجام امور خیر باشد و بهترین امور خیر نیز دستگیری از ایتام و مستضعفین است. وی با بیان اینکه در متون دینی و سیره معصومین(ع) به اطعام ایتام سفارش می دهند، ادامه داد: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان قرار داریم بسیار پسندیده است تا به فکر رنگین کردن سفره ایتام نیز باشیم و به خود اجازه ندهیم سیر بخوابیم در حالیکه در شهرمان مردم فقیر و ایتام گرسنه شب را سحر کنند.
وی در ادامه به لزوم شناسایی و ساماندهی خیرین شهرستان و تشکیل نهادهای خیریه اشاره کرد و یادآور شد: خیرین با نیت خالص و قصد تقرب به خدا اقدام به عمل خیر کنند و بدانند هر آنچه در این دنیا ببخشند در آن دنیا هزاران برابر را دریافت خواهند کرد.
 امام جمعه میانه در ادامه با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر افزود : عیدفطر از اعیادی است که خداوند آن را برای مسلمانان قرار داده و از اعیاد بسیار با ارزشی است که از صدر اسلام مورد توجه رسول گرامی اسلام و پس از آن ائمه اطهار بوده است . این عید اگر چه مایه روشنی چشم همه مسلمانان در هر فرقه وملتی است اما بیش از همه مایه خوشحالی فقرا و نیازمندان جامعه اسلامی محسوب می شود .
زکات نیز یکی از مهمترین فرایضی است که می توان عنوان کرد که هیچ فریضه ای مانند آن وجود ندارد ، زیرا خداوند همواره در کنار نماز از زکات یاد کرده اند . هیچ فریضه ای مانند زکات به نماز نچسبیده و این دو ترکیب 27 بار در قرآن آورده شده است که این نشان از اهمیت این فریضه دارد .
کلمه زکات و برکت 32 بار در قرآن آمده است و این نشان دهنده این است که پرداخت زکات ، برکت را نیز در پی دارد و هر مالی که تباه می شود به خاطر نپرداختن زکات است.

حجت السلام و المسلمین حامدی گفت : اهمیت زکات به حدی است که پیامبر اسلام (ص) فرموده اند که از فردی که نسبت به ادای آن اهتمام دارد تقدیر و تشکر نمائید . یکی از مهمترین نعمت هایی که خداوند به انسان ها ارزانی داشته ، نعمت سلامتی است و ادای فریضه زکات باعث می شود که انسان ها از سلامت جسم و روح برخوردار شوند.همانطور که امام صادق نیز بیان کردند، قبولی نماز و روزه در گرو قبولی زکات بوده، زیرا که با پرداخت زکات می‌توان گوشه‌ای از مشکلات نیازمندان، فقیران و مستمندان را حل کرد.

12

 13

1
1