- ارسال کننده: فراز احمدی تاریخ: ۹۰/۱۰/۰۴

1933 تولد، 654 فوت، 1790 ازدواج و 190 طلاق در میانه

به گزارش قافلان به نقل از روابط عمومی ثبت و احوال میانه:

زنگ هفته ثبت احوال بدست رئیس اداره ثبت و احوال شهرستان میانه در دبیرستان دخترانه موحد به صدا در آمد .

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان در این مراسم با تبریک این هفته گفت: سازمان ثبت احوال در سال 1297 ه. ش آغاز به کار کرده و اولین شناسنامه بنام خانم فاطمه ایرانی صادر  شد.

 

مجید سالک در ادامه افزود: سازمان ثبت وقایع حیاتی چهارگانه ولادت و ازدواج ، فوت ، طلاق را عهده دار است و در طول 93 سال که از عمر این سازمان می گذرد شاهد تحولات شگرفی  بودیم.

وی جمع آوری آمار افراد مهاجر را یکی از معضلات ثبت احوال خواند و گفت :این امر باعث شده تا جمع آوری اطلاعات و آمار جمعیتی هر 5 سال یکبار انجام شود .

سالک از صدور کارت هوشمند ملی با کارایی کارت ملی ، کارت سوخت ، کارت سلامت ، گذرنامه و ... در سال آینده برای افراد بالای 15 سال خبر داد و گفت: از اوایل امسال در استان ما صدور کارت هوشمند به صورت آزمایشی شروع شده است . 
 رئیس اداره ثبت احوال میانه همچنین یادآور شد: هم اکنون صدور و اصلاح اسناد ثبت احوال به ارسال مدارک جمع آوری شده به مبداً صدور مدارک بستگی دارد که متحمل هزینه های زیادی است اما بعد از تحقق آرشیو الکترونیکی هر ایرانی در هر نقطه از کشور خواهد توانست بدون مراجعه به واحد مبداً از خدمات ثبت احوال در کوتاهترین زمان ممکن برخوردار شود.

سالک در پایان به ارائه گزارش عملکرد اداره ثبت و احوال شهرستان در 8 ماهه سال جاری پرداخت و گفت :
در این شهرستان 1933 واقعه تولد 654 و اقعه فوت 1790 ازدواج و 190 مورد طلاق به ثبت رسیده که خوشبختانه واقعه طلاق نسبت به سالهای گذشته کاهش چشمگیری داشته است . 
گفتنی است در این مراسم سوالاتی از سوی اداره ثبت احوال بین دانش آموزان دبیرستان موحد پخش شد که به 10 نفراز کسانی که جوابهای صحیح دادند به قید قرعه جوائزی اهداء شد، همچنین به چند تن از دانش آموزان به صورت نمادین شناسنامه های رایانه ای تقدیم شد.

 

منبع :

http://www.gaflannews.ir/index.php/1390-03-28-04-03-21/378-1933--654--1790---190---

1
1