- ارسال کننده: قادرحسن زاده تاریخ: ۹۳/۰۵/۰۱

اعتصاب در فولاد آذربایجان ادامه دارد

چند روزیست که کارگران شرکت فولاد آذربایجان بعد از مراجعه به محل کارشان، در حیاط شرکت جمع می شوند و خواستار رسیدگی به وضعیت فروش این کارخانه عظیم تولید فولاد شده اند. 
به گزارش قافلان نیوز فولاد آذربایجان ماه گذشته از طریق مزایده به بانک ملت و بخش خصوصی واگذار شد. همانطور که در شماره 117 قافلان به موضوع فروش آن پرداخته ایم موضوع واگذاری با اشکالاتی همراه بوده که باعث ایجاد نگرانی هایی در سطح شهرستان شده است. موضوع اصلی که مورد بحث هست بحث زیانده عنوان کردن این شرکت است. این شرکت که در لیست واگذاری های سازمان خصوصی سازی بود که قرار بود در فرا بورس بود که قرار بود در سال 92 واگذار شود اما در کمال تعجب از طریق مزایده به فروش رفت و دست شهروندان میانه ای و بسیاری از کارگران زحمتکش آن شرکت که سالها صادقانه برای آن زحمت کشیده اند از سهام شرکت کوتاه شد. چه بسا با واگذاری از طریق فرابورس که مد نظر شرکت خصوصی سازی بوده و اسناد و مدارک آن نیز موجود می باشد، تمام کارگران نه فقط 250 نفر از آنها سهامدار شرکت خودشان می شدند و انگیزه فراوانی برای فعالیت پیدا می کردند. 
 گزارش قافلان نیوز حاکی از آن است که کارگران فولاد معتقدند زدن چوب حراج به بیت المال برخلاف دیدگاه مقام معظم رهبری در خصوص واگذاری ها با اصل44 می باشد و در توجیه این گفته خود، خطای دوبرابری نسبت به قیمت گذاری مرحله اول را عنوان می کنند که جای تامل بسیار دارد. 
با پی گیری نمایندگان میانه در مجلس ظاهراً دستور بررسی مجدد موضوع صادر شده بود ولی خبر آمدن قریب الوقوع خریدار شرکت و حضورش در آن، کارگران را دوباره به اعتراض واداشت و آنها با انتشار طومار و یادداشت های اعتراضی خواستار عدم حضور صاحب جدید شرکت در این مجتمع شده اند که طبق گفته نمایندگان کارگران تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت. 
امیدواریم مسئولین محترم دل نگرانی های موجود را درک کنند و با پی گیری موضوع آنچه را که به صلاح شهرستان است انجام دهند. 
اعتصاب در فولاد آذربایجاناعتصاب در فولاد آذربایجان
 
 
 
 
 
 
 
اعتصاب در فولاد آذربایجان
 
اعتصاب در فولاد آذربایجان
 
 
 
1
2
1 2