- ارسال کننده: قادرحسن زاده تاریخ: ۹۰/۱۰/۰۲

بازی با حیثیت ورزش میانه

شکی نیست یکی از آرزوهایی که جوانان و مردم هر شهری در سر می پرورانند این باشد که در عرصه­ی رقابت های ورزشی، تیم یا ورزشکاری برای دیار آنها افتخار آفرینی کند و این آرزو برای جوانان میانه ای که سری توی سرها در مسابقات تیمی و ورزش های انفرادی دارند، صد البته بیشتر و با افتخارتر است. چون تقریباً در اکثر ورزشهای رزمی و انفرادی حرف های زیادی برای گفتن داشته و دارند و هرگز قهرمانان ملی و جهانی خود را فراموش نکرده و ادامه دهنده­ی راه آنها خواهند بود.

اما درخشش در مسابقات ورزشی تیمی، شاید از آرزوهای دیرین هر میانه ای باشد که این امر از سالها پیش و با تلاش مسئولان ورزشی و صد البته ورزشکاران با انگیزه­ی این شهر تحقق یافته و تیم فوتبال نوجوانان میانه با نام فولاد آذربایجان، با حضور در لیگ کشوری، قدم های مهمی را در تحقق این آرزو برداشته است.

اما متاسفانه در چند ماه اخیر، حاشیه هایی برای این تیم افتخارآفرین بوجود آمده که نگرانی های عمیقی را در بین ورزشکاران این تیم و کادر مربیگری آن ایجاد کرده است به طوری که شاهد بی انگیزه گی در تمرینات و برنامه های آنها شد.

در تماسی که با مسئولین این تیم داشتم، آنها از روند روبه رشد این وضعیت در ورزش میانه نگران و گله­مند بودند و مسائل بوجود آمده را غیر قابل قبول دانسته و علاوه بر حیثیت ورزشکاران، مهمان نوازی مردم میانه را نیز در نزد ورزشکاران سایر شهرها، در معرض خطر دانستند، چرا که از قدیم الایام مردم میانه به مهمان نوازی و میزبانی شهرت داشته و همواره به این خصیصه­ی خود افتخار می کرده اند.

حال چه شده که غرائض شخصی و شاید هم جناحی و گروهی، مانع از این می شود که ورزشکاران میانه ای در برابر حریفان خود سرافکنده شده و بی دلیل بازنده­ی هر دو میدان باشند.

به عنوان مثال تیم نوجوانان فولاد میانه، یازدهم آذرماه در ورزشگاه تختی، میزبان پرسپولیس کرج بود و برای لیگ برتر کشوری قرار بود مسابقه دهند که میهمانان شهرمان در کمال ناباوری مثل کوهنوردان کاشانی، تا پاسی از شب در خیابانهای شهر بدنبال خوابگاه می گردند و در نهایت در یک مسافرخانه­ی درجه سه، اسکان داده می شوند، در حالی که ادعا می کنیم مسابقات قهرمانی کشوری را در میانه با کیفیت عالی برگزار کرده ایم.

حالا این بماند، فردای مسابقه به دلیل عدم هماهنگی های لازم و عدم حضور پزشک و آمبولانس، جوانان ورزشکار میانه ای بازی نکرده از سوی ناظران فدراسیون فوتبال کشور، بازنده اعلام شدند.

آیا این لگدمال کردن غرور ورزشکاران نیست؟!

اسکان یک تیم ورزشی با وجود داشتن بهترین خوابگاههای ورزشی در شهرمان چقدر هزینه دارد که حیثیت میانه و میانه ای ها را زیر سوال می برند؟

اینها نمونه ای از حاشیه ها ایست که برای ورزشکاران شهرمان بوجود آمده و تکرار می شوند.

نمونه های دیگر نیز در طول سال گذشته وجود داشته که شاید خیلی ها از آن اطلاع دارند و لزومی به تکرارش نیست و در شماره قبلی  هفته نامه قافلان به یکی از آنها در  مورد تکواندو اشاره کرده بودم.

امیدواریم مسئولین شهرستان با درایت تمام، تحولات بوجود آمده را رصد کرده و اجازه ندهند افرادی بیش از این با سکوت خود، تیشه به ریشه­ی حیثیت ورزشی میانه بزنند.    

1
2
1 2