- ارسال کننده: سینا زمیس تاریخ: ۹۳/۰۴/۲۹

لیستی از مشکلات شهرستان میانه (جمع آوری شده )

مشکلات شهرستان میانه

 

مشکلات شهرستان میانه

  • پاسخگویی به درخواست ها و تقاضاهای شهروندان عادی
  •   *بررسی وشناخت کمبودها ، نیازها و نارسائیهای اجتماعی ، فرهنگی ، آموزشی ، بهداشتی ، اقتصادی و           رفاهی حوزه انتخابیه و تهیه طرحها و پیشنهادهای اصلاحی و راه حلهای کاربردی در این زمینه ها جهت برنامه ریزی و ارائه آن به مقامات مسئول ذیربط 

    * همکاری با مسئولین اجرایی و نهادها و سازمانهای مملکتی در زمینه های مختلف اجتماعی ، فرهنگی ، آموزشی ، اقتصادی و عمرانی بنا به درخواست آنان .

    * تشویق و ترغیب مردم درخصوص گسترش مراکز تفریحی ورزشی و فرهنگی با هماهنگی دستگاههای ذیربط

    * پیگیری تکمیل و بهره برداری فضاهای جدید ورزشی

    * الزام اداره راه و شهرسازی به اجرای هرچه سریع تر کنارگذر اصلی شهر (کنارگذر شمالی) و تبدیل جاده ترانزیت فعلی به خیابان شهری و خروج شهر از حالت دو تکه گی

     * اعطای تسهیلات و امتیازات ویژه برای اجرای طرح های درآمدزا

     *  بررسی علمی دلایل و ریشه های اجتماعی ضعف نظام آموزشی و افت مشهود تحصیلی در مدارس و   دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و ارائه طرح های کاربردی برای بهبود وضعیت این مراکز

     * ارائه خدمات و تسهیلات ویژه برای گروه های مختلف اجتماعی نظیر ایثارگران، جوانان در آستانه ازدواج و زوج های جوان، سالخوردگان و بازنشستگان، خانواده های بی سرپرست و زنان خود سرپرست، استعدادهای درخشان و نخبگان فرهنگی و علمی و ورزشی

    * وی از اجرای طرح الحاق شهرک‌های اقماری حاشیه شهر میانه و هچنین از تلاش‌های انجام پذیرفته به منظور بهره‌مندی مردم شهر آچاچی از خدمات پست بانک در آینده نزدیک خبر داد.

    درمان ریشه‌ای تمام مشکلات سیستم اداری

    * متاسفانه مشکلات زیادی در حوزه بهداشت و درمان روستاها مشاهده می شود که ضروت دارد تا توجه جدی به مشکلات بهداشت و درمان روستائیان شهرستان میانه در آینده نزدیک شود.

    * از کمبود پزشک عمومی و ماما در روستاها

    * عملیات عمرانی در میانه سرعت بسیار کمی دارد .

    * در نقاط پر رفت وآمد و کنار خیابانها و سر کوچه ها و محل های تجمع ,سطل های مخصوص جمع آوری  زباله به صورت اصولی و مناسب قرار داده نشده است.

    * کنار گذر و کمربندی های میانه قابل استفاده نشده است.

    * به مشکلات ساکنان شهرکهای میانه رسیدگی نمی شود

    * فزایش موش و حیواناتی که در داخل فاضلاب ها رشد میکنند ,مشکلات بهداشتی جدی ایجاد کرده و آسایش مردم را مختل میکنند.

    * پارکینگ های موجود در سطح شهر پاسخگوی تعداد رو به افزایش وسایل نقلیه در شهر نمیباشد.نبود ساختمان پارکینگ از طرفی باعث اتلاف وقت برای یافتن محل پارک میشود و از طرف دیگر سیستم پارکبانی در کنار خیابانها باعث ایجاد ترافیک و مزاحمت برای ساکنان کنار خیابان و کوچه ها میشود.

    *در میانه مراکز فرهنگی بسیار کم است و نیازمند توجه بیشتری است.

    * تعداد پرسنل و پرستاران بیمارستانها و کلینیک های میانه جوابگوی مراجعین و بیماران نیستند.

    * دستگاه سی تی اسکن و سایر امکانات تخصصی برای درمان بیماران در شهر خود تکمیل نشده است.

    * سهمیه قطار برای مسافرین میانه بطور مناسب مقدار دهی نشده است.

    * واگن های قطار مسافربری میانه بدلیل فرسوده بودن و کهنگی مشکلات بسیاری از قبیل سردی واگن ها در زمستان و سر و صدای بسار و تاخیرهای طولانی را سبب میشود.

    مشکلات کنونی میانه را  فقدان مدیریت کارآمد و مقتدر در راس مدیریت شهرستان

    * وضع شورای شهر و شهرداری، شورای شهری که شاید اگر وجود نداشت منشأ خیر برای شهرستان میانه بود. شورایی که هدف آن بهبود اوضاع شهر و تصمیم گیری در مورد مسائل و مشکلات شهری است، خود منشأ مشکلات شهر میانه شده. سوء مدیریت در بهداشت، نبود متخصصین کارآمد، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی. مشکلات موجود در وضع پمپ های CNG. سوء مدیریت در بخش صنعت، کشاورزی، راه، راه آهن، زیرساخت های شهری، آب و فاضلاب، عدم هماهنگی بین دستگاه ها و سازمان ها و سایر مشکلاتی که توسط ادارات به مردم تحمیل می شوند. همه تأثیر عدم مدیریت صحیح و ضعف شدید مدیریت در شهرستان میانه می باشد.

    امروز که از کنار محلی که برای دفع زباله تهیه شده، عبور می کردم، بوی بد آشغال و دود حاصل از سوختن زباله ها فضا را پرکرده بود، اجازه نداد که سکوت کنم.

    * ظاهرا مردم نسبت به مشکلات بی‌تفاوت شده‌اند و حاضرند معضلات و مسائل شهری را به دوش کشند، اما اعتراضی به مسوولان محترم برای بهبود وضعیت نکنند.(شاید آموزشی در این باره ندیده باشند و از حقوق خود بی اطلاعند)

    * چاله ها و چاه های کوچه و خیابان‌ها را می‌بینند، برخی اشتباهات، کم‌کاری و ضعف مدیریت مسوولان و مجریان شهری را نظاره‌ می‌کنند، دریاچه‌ها و دریاهای شهری! پس از هر بارندگی را طی می‌کنند، اما اعتراضی به وضعیت موجود نمی‌کنند.

    * شمار شاغلان شش ساله و بیشتر شهر میانه در مهر ماه 1365، حدود 14200 نفر و در آبان ماه 1355 حدود 8100 نفر بوده است. بنابراین در گذر زمان ده ساله 65-55 حدود 6100 نفر به شمار شاغلان شهر افزوده شد. به عبارتی دیگر، شمار شاغلان شهر با نرخ رشد متوسط 8/5 درصد در سال رشد کرده است. رشد متناظر برای مناطق شهری استان آذربایجان 96/4 درصد در سال بوده است. طی ده سال، رشد کلی شاغلان شهر 5/75 درصد و رشد جمعیت فعال نزدیک 103   درصد بوده است. این تفاوت حدود 5/27 درصدی روشنگر این واقعیت بوده است که یکم؛ بسیاری از مهاجران و افراد مقیم شهر اقبالی در بدست آوردن شغل نداشته اند دوم- با توجه به مطالعات صورت گرفته این نکته روشن است که هجوم مهاجران به شهر میانه نه از رونق اقتصادی آن، بلکه از رکود حاکم بر مناطق روستای شهرستان میانه بوده است. در طی ده سال رشد کلی جمعیت فعال مناطق روستای این شهرستان حدود 4 درصد و رشد شاغلان آن منهای 5/8 درصد بوده است. این پدیده نشان می دهد که مناطق روستای شهرستان از طریق فرستادن مهاجر به شهر میانه بخشی از رکود خود را صادر کرده اند. به عبارت دیگر حرکت مهاجران شهرستان به سوی دیگر شهر میانه نه از سر وضعیت مطلوب اقتصادی شهر میانه، بلکه به جهت وضع نامطلوب مناطق روستای بوده است

    لزوم اعزام رادیولوژیست به بیمارستانهای میانه

    ******میانه  و آمار مهاجرت

    با توجه به جدول زیر جمعیت 50 سال شهرستان میانه نشان از نرخ مهاجرت شدید جمعیت شهرستان میانه به سایر نقاط کشور را دارد. رشد منفی جمعیت این شهرستان در دهه های اخیر بی تردید به خاطر کم بودن تولد در قبال فوت نیست، این امر صرفاً بیانگر مهاجرت اهالی شهرستان میانه به شهرهای بزرگ به ویژه تهران و کرج را دارد، کاریابی و امرار معاش و تحصیل در دانشگاههای دولتی عامل اصلی مهاجرت شدید این شهرستان می باشد. این نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن، در دهه 65- 55 تعداد 8628 نفر مهاجر به شهر میانه وارد شده اند چنانچه خارج شدگان از شهر را طی این دهه محاسبه نمائیم مهاجرت خالص به شهر میانه محاسبه می شود. به این منظور شمار جمعیت مورد انتظار گروههای سنی 5 ساله با شمار جمعیت سرشماری شده آن گروه مقایسه میشود، به این ترتیب، تعداد خالص مهاجر شهر میانه 16011 نفر با احتساب 8194 نفر مهاجر مرد و 7811 نفر مهاجر زن ، برآورد می شود، بیشترین مهاجران شهر میانه را گروه سنی (14-10) ساله تشکیل می دهد، گروههای سنی بعدی به ترتیب گروه سنی (4-0) ساله و (9-5) ساله است در گروه سنی (24-20) ساله و 65 ساله و بیشتر ، شمار مردان بسیار کمتر از زنان است، ولی در بقیه گروههای سنی میان مهاجران از نظر جنسیت تقریباً تعادل وجود دارد

     

    .

    سال

    1335

    45

    55

    65

    75

    85

    جمعیت شهرستان به هزار نفر

    139

    175

    218

    231

    208

    191

    جمعیت شهربه هزار نفر

    21

    28

    36

    66

    78

    90

    درصد شهر نشینی

    15

    16

    17

    29

    38

    5/52

    تعداد خانوار شهرستان

    -

    -

    39756

    40157

    42209

    46517

    متوسط بعدخانوار شهرستان

    -

    -

    49/5

    76/5

    92/4

    12/4

     

     

     

     

     

  • شهری بدون شرکت تعاونی اتوبوسرانی و بدون ترمینال کارامد
  • شاید شما که تا بحال به میانه قدم نگذاشته اید باور نکنید و بگویید میانه شهر نسبتا بزرگی است و چگونه ممکن است که در چنین شهری حتی یک شرکت تعاونی درست وحسابی وجود ندارد ولی اگر از دانشجویان ای که از تبریز یا ازشهر هایی که بالاتر از میانه (از نظر جغرافیایی) قرار دارند بپرسید انها به شما خواهند گفت که برای رفت و آمد به میانه با چه مشکلات ای روبرو هستند آنها برای آمدن به میانه یا باید صبح زود بیدار شوند تا بتوانند به اولین وتنها اتوبوس میانه برسند یا اگر خواب ماندند و یا به هر مشکلی دیر کردند باید دست به دامن سایر اتوبوسها شوند و بعد از کلی التماس وانتظار اگر آقای راننده بنا به دلایلی نه چندان انسان دوستانه اگر تصمیم بگیرد که از اتوبان صرف نظر کند و از مسیر میانه عبور کند میتوانند با پرداخت هزینه ای بیشتر ولی با امکاناتی همچون نشستن بغل موتور و استفاده از صدای دلنواز آن (هر چی باشه صدای موتور ولو یه چیزه دیگه اس) و بعد از کلی منت کشی مسافر محترم میتواند سوار اتوبوس شود.انهم قبل از ساعت 12 چون بعد از این ساعت دیگر نمیتوانی اتوبوس گیر بیاوری و باید به شیوه های دیگری متوسل بشوی

  • ضرورت توجه جدی به مشکلات بهداشت و درمان روستائیان شهرستان میانه
  • که متاسفانه در شهرستان میانه فقدان آمار و اطلاعات در بخش معدن، مخاطرات اقتصادی فراوانی در سرمایه گذاری و تولید و اشتغال و رشد نامبارک بیکاری ، مهاجرت و صادرات را فراهم ساخته است.

    1
    1