- ارسال کننده: نوید نویدیان تاریخ: ۹۳/۰۴/۲۸

ایجاد مجتمع آموزش سلامت در شهرستان میانه

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و رئیس اداره ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات آذربایجان شرقی از ایجاد مجتمع آموزش سلامت در شهرستان بزرگ و پرجمعیت میانه خبر داد.
 

به گزارش خبرنگار مهر، باب الله قاسمی ظهر شنبه در جمع اعضای شورای آموزش عالی شهرستان میانه با تاکید بر موفقیت های طرح تحول نظام سلامت در کشور گفت: اجرای طرح تحول سلامت توانست پاسخگوی دغدغه‌ های مردم در این بخش و باعث افزایش رضایتمندی آنها شود.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت تحول بزرگی را در بخش بهداشت و درمان کشور ایجاد کرد، ادامه داد: در واقع اجرای این طرح توانست پول نفت را بر سر سفره ها بیاورد که امیدواریم در ادامه مسیر اجرای این طرح بزرگ و ارزشمند دولت تدبیر و امید نیز موفقیت ها همچنان ادامه داشته باشد.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت ایجاد مجتمع آموزش سلامت در شهرستان میانه، گفت: میانه یکی از شهرستان های بزرگ و پرجمعیت آذربایجان شرقی است که باید امکانات و زیرساخت های بهداشتی در آن ایجاد و طرح های ناقص نیز تکمیل شود.

وی همچنین از راه اندازی رشته های علوم پزشکی در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: اجرای طرح تحول سلامت باید با تامین زیرساختها‌ در شبکه‌های بهداشت و درمان کشور همراه شود.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز کمبود پزشک را مشکل اصلی بخش درمان در کشور خواند و گفت: درآمد پزشک خانواده در روستاها و شهرهای کوچک محروم در قالب طرح تحول سلامت افزایش می یابد که این امر باعث افزایش انگیزه در بین پزشکان برای حضور در نقاط کم برخوردار می شود.

1
1