- ارسال کننده: یه دوست قدیمی تاریخ: ۹۳/۰۴/۲۷

خطبه های نماز جمعه امروز 27 تیر 93

امام جمعه میانه در خطبه های نمازجمعه امروز با یادآوری این موضوع که وارد دهه سوم ماه مبارک رمضان شده ایم بر بهره گیری هرچه بیشتر از لحظات این ماه بخصوص لیالی قدر تاکید کرده از یرگزار کنندگان این مراسم معنوی تشکر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حامدی صحبتهایش را با توصیه هایی خطاب به مردم بخصوص جوانان اینگونه ادامه داد که از صحبت کردن های غیرضروری در شبهای قدر بپرهیزند و با حضور قلب با پروردگار خویش راز و نیاز کنند .

حامدی  حضور در جمع و شرکت در جلسات معنوی را نیز یکی از موثرترین راههای استفاده از این ماه عنوان کرد.

امام جمعه میانه سالروز شهادت امام علی (ع) را تسلیت گفته و با بیان روایتی دراحوال مردم یتیم کوفه به هنگام شهادت مولای متقیان، آن را به حال امروز مسلمانان تعمیم داده و گفت: باید با توجه بیشتر طوری زندگی کنیم که از امام عصر خویش دور نمانیم زیرا دوری از امام عصر (عج)، برای مسلمانان مانند یتیم شدن است.

حجت الاسلام حامدی با اشاره به جمعه آخر ماه رمضان و فرارسیدن روز جهانی قدس، آن را یادگار ماندگار و ارزشمند امام خمینی(ره) توصیف کرده و گذشت زمان را موجب پررنگ تر شدن روز افزون آن عنوان کرده افزود: مهمترین محور وحدت بین مسلمانان، روز قدس است.

وی از اوضاع نابسامان جهان اسلام و تفرقه افکنی و شیطنت دشمنان ابراز تاسف کرده، به فجایع غیرانسانی و غیراسلامی گروه تروریستی تکفیری داعش و جنایات صهیونیست ها در فلسطین اشغالی اشاره کرده گفت: جهان اسلام نیازمند وحدت است و انسان کشی و مسلمان کشی باید پایان پذیرد و نباید با نام مدافع اسلام، مسلمان کشی کرده و آب به آسیاب دشمن ریخته شود.

حامدی با تاکید بر اینکه حضور پررنگ مردم باعث عقب نشینی دشمن می شود از مردم خواست تا با حضور با شکوه خود در راهپیمایی روز قدس توطئه های آنان را خنثی کرده و حمایت خود را نسبت به مردم مظلوم فلسطین اعلام کنند.

امام جمعه میانه با تاکید بر موضوع اطعام و اکرام مستمندان در این روزهای پربرکت، آماری از کمیته امداد امام خمینی(ره) مبنی بر توزیع 800 غذای گرم بین نیازمندان ارائه کرده و گفت: با توجه به اعلام آمادگی این اداره برای جذب کمک های مردمی در این زمینه، مردم نوع دوست میانه این اداره را در این راه یاری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی به کسب مدال طلای پاراتکواندوی اصغر عزیزی و اهدای آن به مرکز نگهداری معلولین ذهنی امام علی (ع) اشاره کرده، آن را یک حرکت ارزشمند خوانده، تاکید کرد این روحیه شایسته و پهلوانی باید در بین جوانان و ورزشکاران رواج یابد.

حامدی در پایان به امکانات محدود و پتانسیل بالای شهرستان در زمینه ورزش اشاره کرده، از خیرین خواست تا برای ارتقاء امکانات شهرستان در زمینه ورزشی، احداث ورزشگاه و حمایت از ورزش قهرمانی بکوشند تا از انحرافات و مشکلات جوانان با روی آوردن به ورزش پیشگیری شود.

اضافه می گردد جمعه هفته آتی مراسم راهپیمایی روز قدس ساعت 12 از میدان معلم آغاز و در محل مسجد جامع پایان می پذیرد.

رضا امامی

1
1