- ارسال کننده: نوید نویدیان تاریخ: ۹۳/۰۴/۲۷

مسئول اورژانس اجتماعی میانه :نقش ماهواره و رسانه های غربی در بروز ناهنجاریهای اجتماعی انکار ناپذیر است

قربانزاده مسئول اورژانس اجتماعی شهر میانه استفاده بیش از حد از رسانه بویژه رسانه‌های مجازی یکی از عوامل دور شدن فرزندان از خانواده‌ها دانست .
قربانزاده مسئول اورژانس اجتماعی میانه,نقش ماهواره در بروز ناهنجاری‌های اجتماعی,ماهواره,استفاده از ماهواره,آسیب های ماهواره,مضلات اجتماعی ,میانا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا :قربانزاده مسئول اورژانس اجتماعی شهر میانه درگفتگو با خبرنگار میانا با بیان این موضوع که ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی در استفاده از ماهواره است افزود : ورود عناصر فرهنگی جدید که با زندگی ایرانی اسلامی هیچ سنخیتی ندارد باعث پیدایش سلیقه ها، نگرش ها و باورهای متفاوت در میان جوانان شده است که این موضوع را به وضوح میتوان در سطح جامعه مشاهده کرد .

وی همچنین با اشاره به این موضوع که در برخورد با معضلات اجتماعی و اخلاقی جامعه نیاز به هماهنگی و حمایت قضایی داریم اظهار داشت : نقش ماهواره در بروز ناهنجاری‌های اجتماعی انکار ناپذیر است که ناهنجاری‌هایی مانند بد حجابی در جامعه را میتوان بعنوان یکی از این موارد نام برد .

قربانزاده همچنین استفاده از ماهواره به بهانه های مختلف از جمله آموزش زبان به فرزندان و استفاده از برنامه ها آن را جایز نداست و خاطرنشان کرد : افرادی که مرتکب  جرم و جنایت می شوند عمدتاً تحت تاثیر برخی از برنامه ها قرار گرفته و از آنها الهام می گیرند .

مسئول اورژانس اجتماعی شهر میانه با انتقاد از وضعیت بدحجابی در جامعه از آن به عنوان یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در بوجود آمدن بسیاری بذهکاری های  اجتماعی یاد کرد و افزود : استفاده بیش از حد از رسانه بویژه رسانه‌های مجازی یکی از عوامل دور شدن فرزندان از  خانواده‌هاست که تبعات بسیار خطرناکی همچون افسردگی برای جامعه در پی دارد .

وی در ادامه یکی از شاخص‌های پایداری خانواده را توجه به عواطف بین افراد خانواده و گذران وقت بیشتر با فرزندان عنوان کرد و گفت : پایین آمدن آستانه تحمل در افراد و افزایش روز افزون طلاق در جامعه لزوم توجه بیشتر مسئولین ومتولیان امر را به بحث فرهنگ سازی در خصوص ارتباط بیشتر و تقویت روابط بین والدین با فرزندان را می طلبد .

قربانزاده با بیان این موضوع که بررسی مشکلات آسیب‌دیدگان اجتماعی، مهمترین کارکرد اورژانس اجتماعی است ، خاطرنشان کرد : حل مشکلات با مداخلات تلفنی و پاسخ‌دهی به تلفن آسیب‌دیدگان را از وظایف مهم خط تلفن 123 اورژانس اجتماعی می باشد که خدمات تخصصی شامل مشاوره تلفنی، ارزیابی، بررسی موردها و ارجاع آنها به مراکز درون سازمانی و یا برون سازمانی  توسط اورژانس اجتماعی به آسیب دیدگان نیز ارائه می‌شود.

1
1