- ارسال کننده: نوید نویدیان تاریخ: ۹۳/۰۴/۲۵

اعتبار 2500 میلیون ریالی برای تکمیل مرکز توانبخشی میانه/ اهدای مدال طلای قهرمان تکواندو به معلولان و سالمندان

   

میانه – خبرگزاری مهر: مدیر کل بهزیستی آذربایجان ‌شرقی گفت: برای تجهیز و تکمیل مرکز توانبخشی معلولان ذهنی و سالمندان میانه، امسال دو میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن ارشدزاده صبح چهارشنبه در جریان بازدید از مرکز توانبخشی معلولان ذهنی و سالمندان شهرستان میانه از فعالیت 89 مرکز توانبخشی در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: این مراکز نیازی به توسعه کمی ندارند اما بهبود شرایط کیفی و استانداردسازی خدمات آنها باید مورد توجه قرار گیرد که این امر نیازمند همکاری و همراهی مردم و خیران با دولت است.

وی در ادامه به وضعیت مرکز توانبخشی میانه نیز اشاره و تصریح کرد: با توجه به بستری بودن 60 معلول پسر بالای 14 سال در این مرکز و نوع معلولیت آنها، مهمترین اقدام تکمیل ساختمان نیمه کاره آن است که امیدواریم تا پایان سالجاری محقق شود.

ارشدزاده ایجاد استخر آبگیری فضای سبز را برای ساماندهی محطه بیرونی این مرکز برای استفاده افراد بستری در آن، از دیگر اقدامات در حال اجرا عنوان و ابراز کرد: اعتبارات پیش بینی شده برای تکمیل و تجهیز مرکز توانبخشی معلولان ذهنی و سالمندان شهرستان میانه در سالجاری، دو میلیارد و 500 میلیون ریال و بصورت یارانه ای است.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان ‌شرقی مهمترین مشکل در مسیر ساماندهی و تکمیل این مرکز را غیردولتی بودن آن دانست و گفت: برای رفع نواقص مرکز توانبخشی معلولان و سالمندان میانه اقدامات خوبی صورت گرفته اما هیات امنائی و غیردولتی بودن آن موجب می شود تنها امکان 20 درصد از هزینه های مرکز توسط دولت تامین شود و پوشش مابقی این هزینه ها منوط به کمک خیران و مردم نوعدوست شهرستان و استان است.

گفتنی است در حاشیه این بازدید، مدال طلای مسابقات جهانی "عسگر عزیزی" تکواندوکار قهرمان میانه ای به معلولان و سالمندان مرکز توانبخشی میانه اهدا شد.

1
1