- ارسال کننده: نوید نویدیان تاریخ: ۹۳/۰۴/۲۵

جشن گلریزان نماد مودت و نوع دوستی است

 

معاون استاندار و فرماندارویژه شهرستان میانه جشن گلریزان را نماد مودت ، همراهی و نوع دوستی خواند.
اسماعیل حیدری آزاد در جشن گلریزان و مراسم افطاری انجمن حمایت از زندانیان میانه که همزمان با ماه مبارک رمضان برای یاری به خانواده های زندانیان جرائم غیرعمد برگزار شد، از بانیان این مراسم تشکر کرد.
وی مردم میانه را مردمی خیر و نوعدوست خوانده و کار خیرین به خاطر کمک به خانواده های زندانیان و کاستن نگرانی، دغدغه و مشکلات آنها را خداپسندانه و قابل تقدیر عنوان کرد.
حیدری آزاد زبان هنر را یکی از موثرترین راههای ارتباط با مخاطب عنوان کرده، خواستار بهره گیری از آن و حضور فعال هنرمندان بخصوص فعالان عرصه تئاتر برای بیان مشکلات جامعه بخصوص خانواده های نیازمند زندانیان و جذب هرچه بیشتر مشارکت ها و کمک های خیرین و مردم شد.
حیدری آزاد با بیان افتخارات آذری ها بخصوص میانه ایها در کمک به هم نوع خود ابراز امیدواری کرد که مردم شهرستان با همت و همدلی در کمک به اقشار نیازمند از جمله زندانیان جرائم غیر عمد افتخار دیگری بیافرینند.
دادستان میانه نیز در ابتدای مراسم با تاکید بر اینکه حبس کسانی که مرتکب جرائم غیرعمد شده اند برای هیچیک از طرفین سودی ندارد به عواقب اجتماعی و جبران ناپذیر احتمالی آن اشاره کرده اظهار کرد: مجازات حبس برای مرتکبین جرائم غیرعمد علاوه بر بروز مشکلات متعدد اجتماعی، هزینه های مالی هنگفتی به دولت و جامعه تحمیل می کند. 
حسین محرمی گفت: همزمان با این روزهای پربرکت انجمن حمایت از زندانیان میانه و ستاد دیه کشور جشن گلریزان در سراسر کشور برگزار کرده و کمک های نقدی خیرین جمع آوری می شود.
وی افزود: در سال گذشته انجمن جمایت از زندانیان میانه با کمک های خیرین به این انجمن از سوی ستاد دیه استان مبلغ 12 میلیارد ریال اعتبار جذب شده و 36 نفر مرتکبین جرائم غیر عمد و محکومین مالی آزاد شدند که باید گفت، میانه پس از تبریز رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده است.
گفتنی است در این جشن 540 میلیون ریال جمع آوری شد که تا پایان تیرماه سال جاری 16 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد خواهند شد.
لازم به ذکر است ،در سال گذشته میزان مبلغ جمع آوری شده توسط انجمن میانه 2 میلیاردو 400 میلیون ریال بوده که 310 میلیون ریال آن صرف آزادی 21 نفر و مابقی برای حمایت از خانواده های افراد زندانی و دیگر موارد از جمله تامین جهیزیه، شهریه دانشگاه و سایر موارد صرف شده است.

1
1