- ارسال کننده: اسماعیل مختاری تاریخ: ۹۰/۰۹/۲۹

تقدیر از دو همشهری در پنجمين جشنواره‌ي استاني شعر پايداري

 

در پنجمین جشنواره ی استانی شعر پایداری که در شهر فرهنگی - تاریخی مراغه برگزار شد،

آقای محمد علی رستمی و خانم مریم قلیزاده از میانه موفق به دریافت لوح تقدیر و جایزه شدند. آثار این دو همشهری جزو 20 اثر منتخب از بین حدود 300 اثر ارسال شده قرار گرفت.

آقای رستمی با شعر ((یکی منو صدا زد)) در این جشنواره شرکت کرده بودند.

================
پنجمين جشنواره‌ي استاني شعر پايداري با معرّفي نفرات برتر در مراغه به كار خود پايان داد

 

پنجمين جشنواره‌ي استاني شعر پايداري كه توسّط اداره‌ي كلّ حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدّس استان با همكاري اداره‌ي فرهنگ و ارشاد اسلامي و امور فرهنگي اجتماعي شهرداري شهرستان مراغه  برگزار گرديد، روز شنبه بيست و ششم آذرماه سالجاري ، با معرّفي نفرات برتر به كار خود پايان داد.
اين برنامه كه با حضور مسوولين شهرستاني و استاني از جمله نماينده محترم استان در مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه مراغه حضرت حجه الاسلام و المسلمين پورمحمدي ، سردار استوار آذر مدير كل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس ،  معاون فرهنگي هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجانشرقي ، استاد كريمي مراغه‌اي و استاد حيدر عباسي و نيزجمع كثيري از خيل مشتاقان ادبيّات پايداري، با حضور صاحبان آثار، برگزار گرديد، در 4 محورِ: شعر دفاع مقدّس، بهره‌گيري شعر دفاع مقدّس از مضامين و مفاهيم عاشورايي، شعر مقاومت ملل با تأكيد بر موضوع بيداري اسلامي، شعر كودك و نوجوان  فراخوان داده بود كه پس از بررسي توسّط هيئت داوران ، از 300 اثر رسیده به دبیر خانه جشنواره پس از داوری 20 اثر منتخب و معرفي گرديد .
حضرت حجه الاسلام و المسلمين پورمحمدي امام جمعه‌ي محترم مراغه در این همایش گفت: شعر زبان ادبی انتقال پیام، انتقاد و توصیف است  و شاعران بزرگ در طول تاریخ مشکلات، کمبود و ظلم‌های زمان خود را در قالب شعر سروده و برای امروز به یادگار گذاشته‌اند.
ايشان افزودند: ماندگاری پیام در قالب شعر بیشتر از سایر ابزارهای ادبی و بصری است و برگزاری شعر دفاع مقدس بهترین فرصت برای ماندگاري بیشتر دفاع مقدس و انتقال ادبیات آن به نسل‌های آینده انقلاب است.
در اين برنامه نفرات اوّل تا سومِ بخش آذري و فارسي معرّفي و با اهداي تنديس جشنواره، لوح تقدير و جايزه‌ي نقدي از برگزيدگان تقدير به عمل آمد.
 شايان ذكر است در ادامه جشنواره تمبر و تندیس شعر پایداری توسط مسئولين حاضر در جلسه رونمایی شد.
مراسم اختتاميّه‌ي پنجمين جشنواره‌ي استاني شعر پايداري روز 26 آذر ماه در سالن عبدالقادر مراغيِ مجتمع فرهنگي هنري مراغه برگزار گرديد. عكسها از : سيامك جاويد

http://maraghe.ershad-as.ir/?MID=21&Type=News&TypeID=1&id=290

1
1