- ارسال کننده: بی طرف تاریخ: ۹۳/۰۴/۲۱

فرماندار میانه خواستار رفع مشکل خوابگاه های دانشجویی شد

تبریز - ایرنا - معاون استاندارو فرماندارویژه شهرستان میانه با بیان اینکه با گشایش دانشگاهها از مهر ماه شاهد معضل خوابگاههای دانشجویی خواهیم بود خواستار رفع این مشکل در اسرع وقت شد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، اسماعیل حیدری آزاد در جلسه شورای آموزش عالی شهرستان میانه بر لزوم حل مشکل خوابگاههای دانشجویی برای جلوگیری از هرگونه بی احترامی به دانشجویان غیربومی و تامین آسایش و امنیت آنها تاکید کرد.

وی بر ضرورت پیگیری مصوبات توسعه آموزش عالی تاکید کرد و خواستار تسریع در انجام فعالیت های عمرانی میدان دانشگاه شد و گفت: احداث این میدان درتسهیل تردد دانشجویان به مجتمع دانشگاه آزاد و پیام نور تاثیر بسزایی خواهد داشت.

اسماعیل حیدری آزاد توسعه پایدار را نیازمند دانشگاه ها دانست و گفت: حرکت در مسیر توسعه پایدار راهی دشواراست زیرا این فرآیند فقط با بازاندیشی مبتنی بر توسعه پایدار امکان پذیر است تا با درک درستی از شرایط بحرانی کنونی و ترسیم مسیر درست، به سمت توسعه پایدار حرکت کنیم.

رییس شورای آموزش عالی شهرستان اظهارکرد: این تغییرات باید مبتنی بر ارزش های کنونی بوده و در این خصوص باید بنیاد آموزش های عالی برای حرکت در مسیر توسعه بازکاوی شود. 

وی با بیان اینکه برای حرکت در مسیر موفقیت، نمی توان نسخه ای از قبل پیچید، اظهار کرد: حرکت در مسیر پایداری و توسعه برآیندی در حال تحول بوده و همراه با یادگیری درعمل اتفاق می افتد که در این راستا نقش آموزش پایدار برای گام نهادن در مسیر توسعه جوامع بشری روشن است، چرا که تغییر عادت های سبک زندگی بشری فقط در توان این نهاد است. 

*** ایجاد مجتمع آموزش سلامت تحولی در حوزه بهداشت و درمان میانه است 

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با بیان اینکه ایجاد مجتمع آموزش عالی سلامت در شورای گسترش مطرح شده و در مرحله اقدام است گفت: ایجاد این مجتمع تحولی عظیم در حوزه بهداشت و درمان شهرستان خواهد بود. 
محمدعلی مددی با گلایه از رییس شبکه بهداشت و درمان میانه که نسبت به چارت سازمانی و دیگر مسائل این مجتمع اقدامی انجام نداده اند خواستار حساسیت ویژه و پیگیری فرماندارویژه شهرستان و شبکه بهداشت و درمان نسبت به ایجاد این مجتمع شد. 

وی همچنین با بیان اینکه ایجاد دانشکده علوم قرآنی به تصویب رسید اما در این خصوص نیز شاهد اقدامی از سوی مسوولین ذیربط نبودیم گفت: متاسفانه امورات شهرستان در سرفصل قرار گرفته اما عملی نمی شود. 

مددی با بیان اینکه درنظام جمهوری اسلامی تمام امکانات و ساز و کار امور موجود است گفت: دلسوزی نسبت به مردم و پیگیری امور، تنها راه حل رسیدن به امکانات و اعتبارات در راستای توسعه شهرستان است. 

نماینده مردم میانه عدم هماهنگی بین دانشگاهها و آموزش عالی را سبب رفتارهای نامتعادل در دانشگاهها عنوان کرده و افزود: آموزش عالی یکی از عوامل توسعه مناطق به شمار می رود. 

وی با تقدیر از تلاشهای شبانه روزی فرماندارویژه شهرستان میانه در جهت ساماندهی شهرستان و دیگر مسولین و اعضای شورای آموزش عالی برای خدمت رسانی به مردم گفت: بیکاری در شهرستان میانه نسبت به سایر شهرستانهای استان زیاد بوده و این امر باعث افسردگی جوانان ما با تحصیلات عالیه شده که در این راستا طرح حذف دوشغله ها را به اجرا گذاشته و با موفقیت 70 درصدی توانستیم 300 الی 400 نفر از جوانان فوق لیسانس را جذب کرده و به آنها امید و نشاط بخشیم.

1
1