- ارسال کننده: علیرضا نصیرزاده تاریخ: ۹۳/۰۴/۲۰

نقدی بر مطلب کاربر محترم آقای مهرداد عبدی با عنوان «ممنون آقای شهردار !!!! »

من قصدم طرفداری از شهرداری نیست بلکه بعنوان یک شهروند، در این شهرستان زندگی می کنم و تا حدودی شاهد بر مشکلات جامعه خود می باشم و در مورد مطلب کاربر محترم، برادر عزیزم آقای مهرداد عبدی(http://www.miyanali.com/autocar/1) مطلبی رو ارائه میدم که امیدوارم در این مورد هم نظرات دوستان عزیز یاریگر باشد.

در شهرداری قوانین زیادی داریم که یکی از آنها نظافت و پاکیزگی شهر می باشد ولی قوانینی هم در رابطه با فرهنگ شهرنشینی داریم که به این نظافت و پاکیزگی، می افزاید.

مجموعه شهرداری و کارگران زحمتکش آن در قسمت پاکیزه سازی و نظافت شهر، واقعا زحمات زیادی را در زمانیکه مردم در حال استراحت می باشند، متحمل هستند و با زحمات خود در کوچه پس کوچه های شهر، در پاکیزگی و نظافت آن، نقش به سزایی دارند. من خودم بارها در ساعاتی از شب شاهد فعالیتهای آنان بوده و هستم.

50 درصد مردم هم پا به پای قوانین شهرداری حرکت می کنند، و مابقی متاسفانه از این قوانین سرپیچی می کنند و کسی هم آنها را بازخواست، و یا به کارشون اعتراض نمی کند.

شهرداری برای خود و مجموعه کارمندان و کارگران خود، ساعاتی رو معین نموده و آنها را موظف به انجام وظیفه نموده است. کارمندان در ساعات اداری و کارگران بخش نظافت در ساعات شب موظف به انجام وظیفه خود می باشند.

شهروندانی که پا به پای قوانین شهرداری حرکت می کنند، میدانند که آشغالهای خود را باید تا ساعت 10 شب بیرون از منزل، و یا در سطلهای بزرگ تعبیه شده در کنار خیابانها بگذارند آن هم در کیسه های نایلونی. ولی متاسفانه نیمی از شهروندان، آشغالهای خود را در ساعات معین شده توسط خودشان، بیرون از منزل می گذارند، گاهاً هم آنها را به دلیل تنبلی، از آپارتمانهای خود مثل فلاخن، به بیرون و جاهای دورتر براساس قدرت دستشون، پرت می کنن! و یا صبح موقع رفتن به سرکار، آشغالهاشون رو داخل سطلهای بزرگ می اندازند و دیگران هم با مشاهده این صحنه ها، فکر می کنن کارگران شهرداری به وظایف خود عمل نمی کنن و خلاصه با یه عکس، همه هجوم می برن به سمت شهردار که فلان فلان شده(بلانسبت) این چه وضعیه برای شهر ما درست کردی؟!

حالا آشغالهای کوچک مثل پوست تخمه، فیلتر سیگار، فضولات بینی، آب دهن مخلوط به این فضولات، دستمال کاغذی، لیوانهای یک بار مصرف، اعلامیه فوت شده ها، و و و غیره که از دیده ها هرچند پنهان نیست ولی به دلیل کوچکی و تبدیل به عادت روزمره ما که هر روز با آن مواجه هستیم، زیاد به چشم نمی خورد که البته اونهایی که چشم دیدن دارند، میتونن ببینن.

اکثر مغازه دارهای بیرون بازار دیگه واقعاً بی انصاف هستند مخصوصا اونهایی که میوه فروش هستند و یا کسبه هایی که آشغالهای زیادی رو در پایان کارشون به جا میذارن و رعایت پاکیزگی رو نمی کنن. در مورد کسبه های بازار، نظرم متفاوته چون واقعا رعایت تمیزی و پاکیزگی رو می کنند.

خانواده هایی هم که اتومبیل دارند، اکثرشون رو دیدم که صبح موقع رفتن به سر کار، یا آشغالهاشون رو میذارن روی صندوق عقب ماشینشون که متاسفانه با سرعتی که دارن، همین آشغالها در بین راه میافته روی سطح خیابان، یا اینکه آنها را می برن پرت می کنن به سر کوچه های دیگر ان که کارگران زحمتکش، آنجا را شبانه تمیز کردن و همین قضیه باعث میشه خانوارهای همان کوچه بی خبر از همه جا، صبح با وضعیتی مواجه میشن و فکر می کنن کارگران شهرداری، به وظایف خود عمل نکردن.

یه عده کاسب هم که دیدین، کنار این جاده ها با اتومبیل خود مشغول فروختن هندوانه و خربزه هستند و توی این هوای تابستان، به ازای فروختن 5 تا هندوانه و خربزه، یکی را هم خودشون نوش جان می کنند و پوست آنها را  می ریزن لب جاده و بعلت پر شدن جیبشان و به تبع آن مثانه شان، کنار همون ماشینشون دزدکی مثانه شان را خالی می کنند و فکر می کنند کسی آنها را نمی بیند!

و این می شود که شهرمان به جای پاکیزگی، بی نظافت می شود و خیلی موردهای دیگر که خودتان شاهد هستید.

عزیزان شهروند مخصوصا اونهایی که رعایت پاکیزگی رو نمی کنن، النظافت و من الایمان رو که شنیدید؟ پس اول خودتون سعی کنید نظافت و پاکیزگی شهرتون رو رعایت کنید، به قوانین شهرداری شهرتون احترام بذارید، بعد انتقاد کنید که البته انتقاد اگر سازنده باشد، هیچ ایرادی ندارد بلکه باعث پیشرفت در همه جهات می شود. ممنون

 

 

1
1