- ارسال کننده: بین الحرمین تاریخ: ۹۳/۰۴/۲۰

تبلیغات زود هنگام کاندیداتورهای مجلس در شهرمیانه قسمت2

به نام خدا

شنیده ها حاکی از آن است که تبلیغات زودهنگام و غیرقانونی انتخابات مجلس شورای اسلامی مدتی است که در شهرستان میانه آغاز شده است.

این در حالی است که حدود یک سال و نیم مانده به زمان برگزاری انتخابات و مهلت قانونی تبلیغات ، برخی نامزدهای انتخاباتی شهرستان میانه چند ماهی است که تبلیغات غیر قانونی خود را با شیوه های مختلف شروع کرده اند.

در این میان تبلیغات متفاوت و فراوانی از سوی نامزدهای احتمالی انتخابات آینده مجلس مطرح است ، بطوریکه با شیوه های مختلف سعی در جذب آرای مردم شهرستانهای میانه را دارد.

برخی نامزدها که در میان آنها چهره‎هایی از جنس دکتر ،  ، مهندس ، روحانی و ... دیده میشود ، از چند ماه پیش با برپایی و برگزاری میهمانی های خانگی در محافل دوستانه در مناطق حاشیه و روستاهای اطراف ، حضور خود در صحنه انتخابات را اعلام می‎کنند و خبرهای رسیده حاکی از آن است که هزینه های زیادی هم صرف پذیرایی از میهمانان این مراسمات زود هنگام انتخاباتی میشود و بازهم شنیده ها حاکی از آن است که برخی از این نامزدها با حمایتهای میلیاردی دوستان و همکاران  خود ، وارد صحنه خواهند شد.

اما آنچه که محرز است اینکه برخی از این نامزدها بدلیل عدم پیگیری مطالبات واقعی مردم و عدم پیگیری مصوبات دولتهای قبلی و همچنین عدم اتحاد و یکدلی برای رساندن صدای مظلومیت مردم میانه به گوش مسند نشینان ، طی سالهای اخیر در بین مردم بی اعتبار گشته اند و برای انتخابات آینده دلواپس می‎باشند و فقط به این در و آن در میزند تا بلکه بتوانند برای هر منطقه از شهرستان ، یک مطلب و موضوع جدید عوام فریبانه دست و پا کند

افکار عمومی باید نیم نگاهی به کارنامه ناموفق برخی از آقایان و خنثی بودن برخی از آنها داشته باشند

افکار عمومی باید بداند که هر بحثی چه بحث تبلیغات انتخاباتی و یا چه بحث‌هایی دیگر اگر به منافع ملی و وحدت مردم ضربه بزند خلاف شرع و حرام است.

افکار عمومی باید متوجه باشد که فعالیت زود هنگام احزاب سیاسی برای شرکت در انتخابات ، خارج از چارچوب قوانین و مقررات بوده و منع قانونی دارد و بدیهی است رفتار نابهنجار تبلیغات زود هنگام هم مصداقی از آن است که صلاحیت و اعتبار نامه‌ی نامزد را با سؤال مواجه می‌کند و احتمالاً در احراز صلاحیت و در صورت کسب رأی ، اعتبار نامه‌ی نامزد را با تردید و مشکل مواجه خواهد ساخت.

وقتی قانون یک هفته را برای تبلیغات انتخاباتی قرار داده ، این مسأله در مورد همه یکسان است. متولیان امر انتخابات نیز به واقع نباید اجازه دهند ، زودتر از موعد ، فعالیت‌های انتخاباتی شروع شود ، چرا که این حرکت قابل قبولی نیست.

نامزدهای انتخاباتی باید در چارچوب قانون حرکت کرده و از دادن وعده های دروغین به مردم خودداری کنند.اگر کاندیدایی از هم اکنون قوانین را نادیده گرفته و اقدام به تخلف کند ، این شخص مطمئنا در صورت رأی آوردن هم به اجرای قانون گردن نمی نهد ، لذا ضروری است مردم در این زمینه هوشیار باشند.

گفتنی است مدت زمانی برای نام نویسی انتخابات وجود دارد که پس از آن کاندیداها تبلیغات می‌کنند و چند ماه قبل از زمان انتخابات باید کاندیداها فعال شوند بنابراین اگر یک یا دو سال قبل از هر انتخابات بخواهیم خود و مردم را درگیر کنیم با توجه به این‌که در کشور حداقل هر دو سال یک انتخابات بزرگ برگزار می‌شود پس تمام سال‌ها مردم باید درگیر رأی دادن ، تحلیل بعد از رأی و دوباره کاندیدا شدن باشند.



1
1