- ارسال کننده: بین الحرمین تاریخ: ۹۳/۰۴/۱۷

برگزاری مراسم نکوداشت محمدباقر خلخالی مجتهد و شاعر توانمند میانه

معاون استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد
برگزاری مراسم نکوداشت محمد‌باقر خلخالی مجتهد و شاعر توانمند میانه

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی از حمایت خود از جامعه هنری به خصوص اجراهای خیابانی و صحنه‌ای تئاتر خبر داد و گفت: مراسم نکوداشت محمد باقر خلخالی مجتهد و شاعر توانمند میانه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از میانه‌، اسماعیل حیدری‌آزاد بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از گروه تئاتر صحنه به خاطر اجرای مراسم اردیبهشت تئاتر ایران با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ و رواج آن در محیط زندگی اظهار کرد: امیدوارم با حمایت و توجه ویژه به قشر هنرمند شاهد افزایش جامعه هنری در میان مردم باشیم.

وی با بیان این موضوع که هنرمندان می‌توانند با خلق آثار فرهنگی روز، مردم را بهتر با مسائل فرهنگی جامعه آشنا کنند بر ضرورت تئاتر خیابانی، موانع رشد و راه‌های شکوفایی آن در جامعه تاکید و خاطر نشان کرد: در خواست من از هنرمندان این است که مشکلات و معضلات کنونی جامعه و فرهنگ سازی در مباحث گوناگون از جمله بحران کم آبی را در قالب ادبیات هنری و به زبان طنز راحت‌تر به مردم گوشزد کرده زیرا تئاتر و اجرای صحنه‌ای طنز مشکلات جامعه را به خوبی بیان می‌کند و جامعه را آن گونه که هست به مردم معرفی می‌کند.

وی اعتبارات دولتی و  بودجه شهرداری را جوابگوی نیازهای مردم جامعه ندانست و اظهار کرد: تلاش مردم برای کسر هزینه‌ها به خصوص در مباحث همچون عوارض‌ها و پروانه‌های شهرداری و سایر موارد جایز نیست، زیرا این هزینه‌ها در نهایت صرف عمران و آبادانی شهر می‌شود.

تاسیس معاونت فرهنگی در شهرداری میانه

فرماندار ویژه میانه با اشاره به تاسیس معاونت فرهنگی در سال 94 در شهرداری میانه افزود: در پی ارتقای درجه شهرداری میانه از 8 به 9 شاهد تغییرات عمده‌ای در چارت سازمانی این سازمان خواهیم بود.

حیدری‌آزاد از حمایت خود از جامعه هنری به خصوص اجراهای خیابانی و صحنه‌ای تئاتر خبر داد و گفت: در پی سفر اخیر معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهرستان میانه خوشبختانه اعتبارات و دستورات لازمه برای رسیدگی به مشکلات جامعه هنری و انجمن‌های فرهنگی  هنری شهرستان میانه اخذ شده است.

مراسم نکوداشت محمد باقر خلخالی مجتهد و شاعر توانمند میانه

فرماندار میانه از برگزاری مراسم نکوداشت محمد باقر خلخالی مجتهد و شاعر توانمند میانه و همچنین پیگیری‌ها و مکاتبات در خصوص آغاز بکار شورای بازبینی بر صدور پروانه نمایش در آینده نزدیک خبر داد.

در این مراسم از اعضای گروه تئاتر صحنه به عنوان اولین گروه ثبت شده رسمی که از سال 78 فعالیت خود را در سطح شهرستان میانه آغاز و توانسته مقام‌های متعدد استانی و کشوری را دریافت کنند با اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی از سوی شهرداری و فرماندار و با حضور اعضای شورای اسلامی میانه تقدیر به عمل آمد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930416001359

1
1