- ارسال کننده: نوید نویدیان تاریخ: ۹۳/۰۴/۱۶

تئاتر و اجرای صحنه ای به زبان طنز مشکلات جامعه را بخوبی بیان می کند

معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان میانه از گروه تئاتر صحنه بخاطر اجرای مراسم اردیبهشت تئاتر ایران تجلیل بعمل آورد .
فرماندار ویژه میانه :تئاتر و اجرای صحنه ای به زبان طنز مشکلات جامعه را بخوبی بیان می کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا :دکتر اسماعیل حیدری آزاد در این مراسم که با حضور شهردار و اعضای شورای شهر در محل سالن جلسات ساختمان فرمانداری ویژه میانه برگزار شد  با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ و رواج آن در محیط زندگی افزود : امیداورم با حمایت و توجه ویژه به قشر هنرمند شاهد افزایش جامعه هنری در میان مردم باشیم .

به گزارش خبرنگار میانا  حیدری آزاد با بیان این موضوع که هنرمندان می‌توانند با خلق آثار فرهنگی روز، مردم را بهتر با مسائل فرهنگی جامعه آشنا کنند بر ضرورت تئاتر خیابانی، موانع رشد و راه‌های شکوفایی آن در جامعه تاکید و خاطرنشان کرد : در خواست من از هنرمندان این است که مشکلات و معضلات کنونی جامعه و فرهنگ سازی در مباحث گوناگون از جمله بحران کم آبی  را در قالب ادبیات هنری و به زبان طنز راحت‌تر به مردم گوشزد کرده  زیرا  تئاتر و اجرای صحنه ای طنز مشکلات جامعه را بخوبی بیان می کند و جامعه را آنگونه که هست به مردم معرفی کنند.

وی همچنین اعتبارات دولتی و همچنین بودجه شهرداری را جوابگوی نیازهای مردم جامعه ندانست و اظهار داشت : تلاش مردم برای کسر هزینه ها بخصوص در مباحث همچون عوارض ها و پروانه های شهرداری و سایر موارد جایز نیست ، زیرا این هزینه ها در نهایت صرف عمران و آبادانی شهر خواهد شد .

فرماندار ویژه میانه با اشاره به تاسیس معاونت فرهنگی در سال 94 در شهرداری میانه افزود : در پی ارتقای درجه شهرداری میانه از 8 به 9 شاهد تغییرات  عمده ای در چارت سازمانی این سازمان خواهیم بود .

حیدری آزاد از حمایت خود از جامعه هنری بخصوص اجراهای خیابانی و صحنه ای تئاتر خبر داد و گفت : در پی سفر اخیر معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهرستان میانه خوشبختانه اعتبارات و دستورات لازمه جهت رسیدگی به مشکلات جامعه هنری و انجمن های فرهنگی  هنری شهرستان میانه اخذ شده است .

فرماندار میانه همچنین از برگزاری مراسم نکوداشت محمد باقر خلخالی مجتهد و شاعر توانمند میانه و همچنین پیگیری ها و مکاتبات در خصوص شروع بکار شورای بازبینی بر صدور پروانه نمایش در آینده نزدیک خبر داد .

گفتنی است در این مراسم از اعضای گروه تئاتر صحنه بعنوان اولین گروه ثبت شده رسمی که از سال 78 فعالیت خود را در سطح شهرستان میانه آغاز و توانسته مقام های متعدد استانی و کشوری را دریافت نمایند با اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی از سوی شهرداری و فرماندارو با حضور اعضای شورای اسلامی میانه تقدیر بعمل آمد .

1
1