- ارسال کننده: اسرافیل قره داغی تاریخ: ۹۳/۰۴/۱۵

دربند شاه علی بیگلو به مندجین ///قطعه ای از بهشت

باسلامی دوباره حضور همنوردان عزیز

درادامه برنامه شش ماهه انجمن  این هفته قصد کردیم یکی از دره های بکر درمنطقه حفاظت شده بخش آقکند /روستای شاه علی بیگلو(دربند )به روستای مندجین را بپیماییم .

مسیر دربند از پایین روستا شروع میشه و جویباری که به ابتدایی دره و از چندین ابشار پلکانی خودش را به دره میرساند . ازسمت راست این نهر کمی به طرف پایین حرکت کرده و از مسیر پاکوب به دره سرازیر میشیم اول مسیر که نزدیک یک معدن قدیمی فرود امدیم با بازدید مختصر معدن شروع و ادامه مسیر به سمت روستای مندجین و موافق جریان آب حرکت کردیم واقعا مناظر بکر و زیبای آب و صخره های سر به فلک کشیده و درختان کف دره و پوشش گیاهی آن مسیر پر پیچ وخم و بسیار دیدنی دره شور و شعف خاصی در اعضای تیم ایجاد کرده بود و خوشحالی و لذت از چهره تک تک بچه ها نمایان بود .

ادامه مسیر به آبشار رسیدیم و با کمک اعضای تیم بچه هارو فرود دادیم و درباره دره و اب و ابشار دیگر و برپایی کارگاه و فرود دادن بچه ها و.........پس از طی مسیر ظهر درکنار آبگرمی  که در وسطای مسیر کنار دره بود برای صرف ناهار توقف و استراحت  کردیم چند نفر از بچه ها از حوضچه ابگرم  دره استفاده کردند .پس از ناهار دوباره ادامه مسیر و به یک ابشار دیگر رسیدیم تخته سنگ یه تیکه و محکم جهت ایجاد کارگاه مصنوعی و نصب یک صفحه رول  برای کارگاه فرود انتخاب شد ک اقای شاه محمدی و نجاری زحمت انرا کشیدند و دونه دونه بچه ها با استفاده از ابزار فرود اقدام به فرود کردند به علت تعدد نفرات تیم زمان زیادی صرف فرود شد و دوباره ابشاری دیگر که بایستی از سمت چپ ابشار تراورس میکردیم که با ثابت گذاری یک رشته طناب 11میل و اتصال نفرات به طناب اونجاروهم عبور کردیم .......کم کم مسیر دره عریض تر و باز تر میشد و نشون میداد که  به اخرایی مسیر  میرسم و پس از 2 ساعت پیمایش  از دره خارج شدیم و از دور باغات توت روستای مندجین نمایان شد  به علت شیب زیاد جاده و سربالای تند ان امکان امدن مینی بوس ها و با نفرات کامل بالا رفتن مهیا نبود بنابراین علی رغم خستگی بچه ها ناچار مسیر جاده مندجین به ولستان بود که حریف طلبید و الحق  که بچه ها از پسش بر اومدند حدود یک ساعتی تو جاده خاکی بالا رفتیم و در یه جای مناسب نشستیم  و منتظر مینی بوس ها موندیم و البته هو ای گرم و شیب و تموم شدن آب خوردن بچه ها و امداد آبی چند تن از همنوردان مهربان ک از چشمه بالای کوه برا دوستانشون آب خنک میرسوندند ...خیلی هم دستشون درد نکنه ......ارادتمند اسرافیل قره داغی توجه دوستان عزیز رو به دیدت تصاویری از این برنامه جلب میکنم #######پایین روستای شاه علی بیگلو معدن قدیمی اول دره دره دره زیباjkتیم آماده تراورس و فرود