- ارسال کننده: فراز احمدی تاریخ: ۹۰/۰۹/۲۴

فرماندار شهرستان میانه خواستار توجه اورژانسی به وضعیت کتابخانه های شهرستان شد

فرماندار شهرستان میانه خواستار توجه اورژانسی به وضعیت کتابخانه های شهرستان شد

 

فرماندار شهرستان میانه باانتقاد از وضعيت كتابخانه عمومي شهرستان گفت: چنين كتابخانه ای در شان این شهرستان که بزرگترین شهرستان استان است نبوده و در حد بخش است.
 
خلفاپور در جلسه انجمن  کتابخانه های شهرستان افزود: ما از كساني كه برای مطالعه به این کتابخانه مراجعه مي كنند خجالت مي كشيم  که در این راستا خواستار توجه اورژانسي مدیر کل کتابخانه های عمومی استان برای توسعه وتجهیز کتابخانه های میانه هستیم.

وی از شهردار و شوراي شهرخواست تا سریعا در خصوص زميني كه براي كتابخانه مشخص شده ،اقدامات لازم برای تغيير و تحويل را انجام دهند. 

رییس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان میانه با اشاره به تذكر مقام معظم رهبري در مورد کتاب و کتابخوانی اظهاراميدواري كرد که با حركتها و تصميمات نو بتوانیم كتاب و كتابخواني را زنده نگه داشته و به جايگاه واقعي خود برسانيم.

خلفاپور درپایان افزود: انتظار دارم تحرك جديدي درحوزه هاي كتابخانه هاي عمومي دیده و مديركل محترم نيز توجه ويژه به شهرستان داشته و مردم شاهد نتایج مطلوب آن در شهرستان باشند خصوصاً علاقمندان  به كتاب و كتابخواني  که در این راستا مطبوعات و رسانه ها مي توانند در زمينه كتاب و كتابخواني تاثيرگذاری بیشتری داشته باشند خصوصاً رسانه ملي .

گفتنی است در خصوص تعلق نيم درصد عوارض شهردراي به کتابخانه هااز مبلغ 430 ميليون ريال اخيراً 170 ميليون ريال پرداخت گرديده است.

 

منبع :

http://www.ostan-as.gov.ir/?MID=21&Type=News&TypeID=8&id=6004

 

 
 
میانه/ استان در تعداد مراجعين برای كتابخواني رتبه اول را دارا است
 

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان شرقی گفت : با توجه به برنامه افق 14 بر اساس نيازهای موجود براي هر 25 هزار نفر يك كتابخانه در نظر گرفته شده است.

 حسن خدايي با تشكر از همكاري صميمانه فرماندار شهرستان میانه و تسليت ايام سوگواري اباعبداله الحسين در جلسه انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبری که كتاب هيچ وقت ارزش خود را از دست نداده و هيچ چيز جاي كتاب را نمي گيرد به نقل از ایشان تاکید کرد که موضوع كتاب و كتابخواني از توان یک ارگان خارج بوده و نياز به همكاري سازمانها حتي صدا و سيما دارد.

خدایی در ادامه اضافه کرد: رياست محترم جمهور در شوراي عالي فرهنگ عمومي  تشکیل كميته نهضت را ابلاغ كردند که در این خصوص این کمیته در استان با حضور 17 دستگاه به ریاست آقای استاندارتشكيل و در شهرستانها به رياست فرمانداران تشكيل مي شود تا با مساعدت ، همکاری و امکانات تمامي ارگانها ،منویات مقام معظم رهبري اجرايي شود.

وی با تاكيد بر وضعيت موجود کتابخانه های استان گفت: در 6 ماهه اول سالجاری از كتابخانه موجود در سطح استان بازديد شده و راهكارهايي هم ارائه شده و بحث پرسنل نیزاز سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به انجام خواهد رسید.

خدایی با بیان اینکه در سطح كشور در رابطه با منابع  كتاب  و كتابخواني استان بارتبه سوم به جايگاه خوبي دست یافته گفت: در رابطه باامانت دهی کتابها رتبه دوم و تعداد مراجعين رتبه اول را دارا هستیم که در زیربنای کتابخانه ها با اخذ رتبه چهارم از میانگین کشوری بالا هستیم امابايد تلاش كنيم به جايگاه واقعي خود برسيم .

همچنین در اين جلسه محسن عبداللهي دبیرانجمن کتابخانه های عمومی  و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میانه با انتقاد از فاصله شهرستان از مركز گفت: معمولاً در گذشته دراعتبارات كم لطفي می شد و در بحث نيروي انساني كتابخانه هاي عمومي شهرستان و از لحاظ اعتبار تعميرات عمراني مشکل داریم .

وی با ارائه گزارش مفصلي از وضعيت كتابخانه هاي شهرستان خواستار حل مشكلات آنها شده گفت: در سطح استان در جذب نيم درصد عوارض شهرداريها خوشبختانه بعلت همكاري و تعامل آقاي فرماندار، بخشداران و شهرداران و درتشكيل كارگروه نهضت مطالعات اقدامات مفیدی صورت گرفته است.

عبداللهی در پايان گفت: امیدواریم با توجه به موقيعت ، اولويت و رعايت عدالت، شهرستان ميانه در خصوص اعتبارات  مورد عنايت ويژه قرار گيرد.

 

منبع :

http://www.ostan-as.gov.ir/?MID=21&Type=News&TypeID=8&id=6003

 

1
1