- ارسال کننده: نوید نویدیان تاریخ: ۹۳/۰۴/۱۴

یک برد ، یک باخت برای فرزد عبدالهی در دومین روز مسابقات تکواندو گرندپریکس - چین

تیم ملی تکواندو ایران در پایان روز دوم مسابقات گرندپریکس چین بدون کسب مدال به کار خود پایان دادند.

به گزارش سایت فدراسیون تکواندو، اولین دوره مسابقات گرندپریکس در سال 2014 از روز گذشته، به مدت 3 روز و به میزبانی "سوژو" چین آغاز شده است. این رقابتها در کلاس G4 برگزار می شود و 236 تکواندوکار رنکینگ دار المپیکی از 57 کشور برای افزایش امتیازاتشان در راستای کسب سهمیه المپیک 2016 برزیل مبارزه می کنند.

امروز و در دومین روز این رقابتها، تنها نماینده ایران در وزن اول المپیکی ابتدا با قرعه استراحت رو به رو بود و سپس به مصاف "لوکاس گازمان" دارنده مدال برنز المپیک جوانان در سال 2010 از آرژانتین رفت و در راند طلایی نتیجه را واگذار کرد.

فرزاد عبداللهی نماینده ایران در وزن 80- کیلوگرم کشورمان در گام نخست مقابل "لینگ لانگ چین" از کشور میزبان با نتیجه 10 بر 8 پیروز شد و در مرحله دوم رو در روی "رنه لیزاراگا" از مکزیک قرار گرفت و مقابل این تکواندوکار مکزیکی که عنوان نایب قهرمانی جهان در سال 2013 را در اختیار دارد و نفر ششم رنکینگ المپیکی وزن سوم است با نتیجه 8 بر 6 مغلوب شد.

همچنین مسعود حجی زواره دیگر تکواندوکار وزن 80- کیلوگرم کشورمان در اولین مبارزه با "هنریکه مورا" از برزیل مبارزه کرد و با نتیجه 3 بر 2 به برتری رسید اما در مرحله دوم و در راند طلایی، نتیجه را به "آرون کوک" از جزایر مان واگذار کرد. 
این تکواندوکار انگلیسی که قبل از المپیک 2012 تغییر تابعیت داد بازیکن نفر سوم رنکینگ جهانی است. و طلای جوانان جهان و مسابقات قهرمانی اروپا را در اختیار دارد.

بر اساس این گزارش؛ فردا (یکشنبه) و در آخرین روز این مسابقات محمد باقری معتمد و بهنام اسبقی رو در روی حریفانشان قرار می گیرند، تا پرونده اولین دوره مسابقات گرندپریکس بسته شود. 

بهنام اسبقی نفر اول رنکینگ جهان و ششم المپیک، ابتدا باید با "هوئین چائولی" از ویتنام مبارزه کند و در صورت پیروزی باید منتظر برنده دیدار تونس و انگلیس باشد. 

اما محمد باقری معتمد، دارنده مدال نقره المپیک 2012 ابتدا با "لوییس کولون" از پورتوریکو دیدار خواهد کرد و در مرحله دوم باید با برنده چین و چین تایپه مبارزه کند.

1
1