- ارسال کننده: بچه فهیم شهر تاریخ: ۹۳/۰۴/۱۴

حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر عامل اصلی پیشرفت و توسعه فرهنگی شهرستان میانه

جلسه بررسی راهکارها و تعامل بین انجمن های فرهنگی هنری با حضور ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهردار و ریاست شورای اسلامی شهر میانه و همچنین ریاست کمسیون فرهنگی و روسای انجمن های فرهنگی –هنری و کانون ها و موسسات  قرآنی در محل مجتمع فرهنگی هنری فجر شهرستان میانه برگزار شد .

حمایت از از اصحاب فرهنگ و هنر

عبدالهی  ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی :شهرستان میانه می تواند سرآمد فرهنگ و هنر در سطح استان و کشور باشد 

محسن عبدالهی ریاست اداره فرهنگ   و ارشاد اسلامی شهرستان ویژه میانه در این جلسه با بیان این موضوع که فعالیتهای فرهنگی وهنری گستره وسعی دارد افزود : ناهنجاری های موجود در جامعه و باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این موضوع که فرهنگ بالاتر از اقتصاد است ،ضرورت هرچه بیشتر وحدت و بسیج کردن امکانات کلیه متولیان فرهنگی شهرستان بمنظور ارائه خدمات مناسب به جوانان رامی طلبد .

عبدالهی با اشاره به وجود هنرمندان توانمند بخصوص در بخش انمیشن و فیلم کوتاه درسطح شهرستان میانه اشاره کردو خاطرنشان کرد : این هنرمندان که توانسته اند با کسب مفام های استانی وکشوری درجشنواره های متعدد برای شهرستان میانه افتخارآفرینی کنند همواره پیشگامان عرصه هنر در استان آذربایجانشرقی بشمارمی آیند .

وی همچنین با بیان این موضوع که شهرستان میانه می تواند سرآمد فرهنگ و هنر در سطح استان و کشور باشد به فعالیت هنرمندان میانه ای در بخش های عکس،شعر و فعالیتهای قرآنی اشاره کردواظهار داشت : ازسال 89 تاکنون 5000 نفرازطریق سایت اینترنتی وبصورت آنلاین در زمینه فعالیتهای قرآنی ثبتنام وآزمون برگزار شده است که نه تنها در سطح استان رتبه اول به شهرستان میانه اختصاص یافته،بلکه این آمار با برخی استانهای پرجمعیت کشور نیز برابری می نماید .

ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ویژه میانه با اشاره به کسب مقام های متعدد هنرجویان انجمن های فرهنگی هنری و همچنین برگزاری جشنواره کشوری انتظار و همایش علمی پژوهشی علوم قرآنی در شهرستان میانه بر لزوم هرچه بیشتر تامین نیازهای جوانان وفراهم ساختن امکانات لازم تاکیدکرد و افزود : این جلسه باهدف آشنایی هرچه بیشتر شهرداری وشورای شهر میانه با انجمن های فرهنگی هنری گامی مثبت در جهت رفع مشکلات وموانع پیشروی آنها خواهد بود .

عبدالهی حمایت شهردار و اعضای شورای اسلامی شهرمیانه را از انجمن های فرهنگی وهنری خواستار شد و برلزوم بازدیدها با این افراد و ایجاد روحیه ودلگرمی برای هنرمندان تاکیدکرد .

عبدالهی همچنین در ادامه با اشاره به سفر اخیر دکتر کاراندیش معاون توسعه ومدیر یت منابع انسانی وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی ،ازتخصیص600 میلیون تومان اعتبارات لازم بمنظور تامین زیرساختهاوامکانات اولیه درجهت تقویت انجمن های موجود درشهرستان ورفع نواقص های سیستم صوتی ونوری ،سرمایشی وگرمایشی مجتمع فرهنگی وهنری اداره فرهنگ ودیجیتالی نمودن آن و نیز تعمیر و تجهیز امکانات موجود در مجتمع فرهنگی هنری فجر و رفع کمبودهای آن خبرداد .

نعمت زاده ریاست شورای اسلامی شهر میانه : سال آینده شاهد شکل گیری معاونت فرهنگی در شهرداری میانه و احداث فرهنگسرا در سطح شهر خواهیم بود 

ریاست شورای اسلامی شهر میانه در این جلسه با بیان این موضوع که در پی ارتقای درجه شهرداری میانه از 8 به 9 سال آینده شاهد ایجاد معاونت فرهنگی در شهرداری خواهیم بود خاطرنشان کرد : در سال جاری قرار بود تا فرهنگسرای شهرداری میانه ایجاد شود که به دلیل اولویت بازگشایی خیابان ها این امر با هزینه ای بالغ 1 میلیارد تومان به سال آینده موکول شد .

نعمت زاده همچنین به بودجه 40 میلیون تومانی بخش فرهنگی شهرداری در سال جاری اشاره کرد و افزود : مطمعناً فراتر از این مبلغ در شهرداری میانه صرف هزینه های فرهنگی می شود که در نهایت با نام بودجه فرهنگی نیست . وی حمایت اعضای شورای اسلامی شهر و کمسیون فرهنگی شورا از هنرمندان شهرستان میانه خبر داد و اظهار داشت : امیدورایم با همدلی و تعامل بیشتر این قشر از جامعه با اعضای شورا و شهرداری شاهد به ثمر نشستن و نمود هنر این عزیزان در سطح شهر میانه باشیم .

جلیل خرده فروش شهردار میانه : حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر عامل اصلی پیشرفت و توسعه فرهنگی شهرستان میانه 

جلیل خرده فروش شهردار شهر میانه در این جلسه با گلایه از انجمن های فرهنگی هنری و با بیان این موضوع که من بیشتر این عزیزان را برای اولین بار است که ملاقات می کنم افزود : مشکلات جامعه هنری دغدغه اصلی شهرداری و شورای اسلامی شهر میانه هم می باشد که در سال آینده با ایجاد معاونت فرهنگی و همچنین احداث فرهنگسرا بسیاری از این مشکلات حل خواهد . وی همچنین تحقق  پیشرفت و توسعه فرهنگی شهرستان میانه را با حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر عنوان کرد و افزود:  تعداد فراوان هنرمندان شهرستان میانه ضرورت حمایت از هنرمندان را دوچندان کرده است،

شهردار میانه همچنین بر کانالیزه کردن مشکلات هنرمندان تاکید کرد و بر لزوم حمایت از هنرمندان بومی اشاره کرد و افزود: تا کنون هیچ درخواستی از سوی هنرمندان شهر که به شهرداری ارجاع شده رد نشده است و تمامی طرح های هنری و المان ها قبل از اجرا از طریق فراخوان به اطلاع همشهریان عزیز رسیده است .

خرده فروش از آمادگی خود بمنظور عقد قرار داد با انجمن فیلم بمنظور ساخت مستندات و فیلم کوتاه بمنظور فرهنگی سازی و ارائه مستندات تاریخی و فرهنگی شهرداری به مردم شریف شهرستان میانه و گردشگران خبر داد و اظهار داشت : ما آمادگی داریم بمنظور حمایت و فرهنگ سازی وبهرهمندی از آثار فاخر هنرمندان بومی میانه با تک تک انجمن های فرهنگی و هنری ادراه فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین کانون بسیج هنرمندان همکاری داشته باشیم .

در این جلسه هنرمندان و روسای انجمن های فرهنگی هنری به بیان مشکلات و موانع پیش روی خود پرداختند و ضمن ابراز خرسندی از حضور شهردار و ریاست شورای اسلامی شهر میان در جمع خود خواستار حمایت و عملی شدن درخواست های خود در حوزه های فراهم ساختن امکانات سخت افزاری و تجهیزات مرتبط شدند .

حمایت از از اصحاب فرهنگ و هنر

1
1