- ارسال کننده: رضا امامی تاریخ: ۹۳/۰۴/۱۳

در نماز جمعه امروز: شرح کامل واگذاری فولاد به بخش خصوصی از زبان امام جمعه میانه

خطبه های نماز جمعه میانه

امام جمعه میانه در خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره به ایام مبارک ماه رمضان، بر استفاده از فرصت های این ماه تاکید کرده افزود: روزهای این ماه چشم بر هم زدنی می گذرد و معلوم نیست سال آینده توفیق درک ماه رمضانی دیگر را خواهیم یافت یانه .

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حامدی روزه داری حقیقی را شاخصه اصلی این ماه بیان کرده و انفاق، احسان، اطعام، قرائت قرآن و ادعیه را نمونه هایی از کارهای روزه داران واقعی و راهی برای تقویت رابطه میان مخلوق و خالق برشمرد.  

حامدی در ادامه با اشاره به روز قلم و تبریک این روز به اهالی قلم و نویسندگان، با اشاره به اینکه " قلم برگردان زبان است " و هر گناهی که بوسیله زبان صورت می گیرد می تواند بوسیله قلم نیز انجام شود، بر دقت در نوشتن و امانت داری و دوری از هرگونه تهمت و افترا در نشریات کاغذی و سایت ها تاکید کرد.

وی با اشاره به افتتاح ساختمان شهرداری از مسئولینی که برای ارتقای روستای آچاچی به شهر تلاش کردند تشکر کرده و ابراز امیدواری کرد که خدمات بهتری به این شهر ارائه شود.

امام جمعه میانه به روز مالیات اشاره کرده و تکریم بیش از پیش مراجعین اداره مالیات و توجیه آنان و ارائه خدمات مطلوبتر به مردم را خواستار شد.

حامدی در ادامه به دیدار جمعی از اساتید دانشگاه با مقام معظم رهبری اشاره کرده و چکیده بیانات رهبری را تداوم حرکت های علمی و پرهیز از سکون عنئوان کرده ، بکارگیری اقتصاد و فرهنگ در عرصه تولید علم در راه شکوفایی کشور را یک تکلیف عنوان کرد.

امام جمعه میانه با اشاره به فصل گرما و افزایش مصرف آب و برق، پرهیز از اسراف و مدیریت مصرف بخصوص در ساعات اوج مصرف را برای جلوگیری از قطعی از مردم خواستار شده، این کار را تکلیف شرعی و وظیفه اجتماعی عنوان کرد.

حجت الاسلام حامدی از آغاز گودبرداری در محوطه مسجد جامع میانه بمنظور احداث سرویس بهداشتی بزرگ و در شان مسجد جامع و مردم خبر داده و مساعدت بیش از پیش مردم برای تسریع این کار را خواستار شد.

حامدی در پایان به موضوع واگذاری مجتمع فولاد میانه پرداخته گفت: این واگذاری انجام گرفته اما حواشی آن ادامه دارد و اصلی ترین مقصر این موضوع مجموعه خصوصی سازی است که اصل 44 قانون اساسی را عملیاتی کرده است.

حامدی اینطور ادامه داد که جلسه ای با هماهنگی حیدری آزاد معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه در حضور مجموعه خصوصی سازی تشکیل و پیشنهاداتی ارائه شد که مورد اقبال قرار گرفت.

وی این تصمیمات را شامل اطلاع رسانی دقیق موضوع به مردم برای جلوگیری از حواشی ، حضور رئیس سازمان خصوصی سازی در شهرستان و رفع دغدغه های مردم و شفاف سازی موضوع عنوان کرده و از مردم خواست تا از شایعه پراکنی جلوگیری کرده و کار را به کاردان بسپارند.

حامدی واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی را قانون مجلس و سیاست کلان کشوری عنوان کرده و گفت واگذاری شرکت با رعایت تمام قوانین صورت گرفته و دغدغه های مردم در آن در نظر گرفته شده است.

حامدی از جمله دغدغه های عنوان شده و پاسخ های دریافتی در جلسه توسط نمایندگان و فرماندار را اینگونه بیان کرد که " چرایی عدم واگذاری فولاد میانه به بورس و فرابورس " که پاسخ آن این بود که این شرکت باید برای واگذاری به بورس 5 سال متوالی سود ده می بود ولی فولاد میانه زیان ده است و از طریق مزایده واگذار شد.

موضوع بعدی " تکلیف نیروی کاری که هم اکنون در شرکت مشغول کار هستند " می باشد که پاسخ آن این این است که در قانون واگذاری قید شده که خریدار بخش خصوصی موظف است سطح اشتغال شرکت را در سطح موجود حفظ کند و این قانون است و هرکسی مدعی این موضوع شد که پیگیری های من باعث ادامه حضور نیروهای کار در شرکت شده کذب است و هر مسئولی هر خدمتی به شما انجام دهد وظیفه اش را عمل کرده و منتی بر گردن شما نیست و کسی حق منت گذاشتن بر گردن مردم را ندارد.

موضوع آخر، " تکلیف طرح فاز دوم فولاد میانه " است که این هم جزء مفاد قرارداد است که 65 درصد آن به فروش رفته و 35 درصد آن را بعنوان ضمانت کار نگه داشته شده و " 250 نفر قبولین آزمون استخدامی فولاد " در قرارداد قید شده که پس از راه اندازی فاز دوم آنها را بکارگیری خواهند کرد و هیچ نیرویی از جای دیگر جذب نخواهد شد و اگر هرکدام از این مفاد به درستی اجرا نشود، قرارداد یکطرفه فسخ خواهد شد ولی این اطمینان داده شده که سرمایه گذار بخش خصوصی فولاد میانه قدرتمند و در کار خود بسیار جدی است.

وی افزود: حواشی به وجود آمده در این  موضوع توسط کسانی بوجود آمده که از عدم واگذاری آن منفعت می بردند.

حامدی گفت: اگر مفاد این جلسه اجرا نشود از طرف شما پیگیر خواهیم بود.

رضا امامی

1
2
1 2