- ارسال کننده: فراز احمدی تاریخ: ۹۳/۰۴/۰۴

بعد از 5 ماه، مسابقه عکاسی همچنان در شوک!

نتایج مسابقه عکس شهرستان میانه بعد از 5 ماه هنوز مشخص نشده و این در حالی اتفاق می افتد که انتظار می رفت در سال "اقتصاد و فرهنگ" زمینه ی فرهنگی با رشد جهادی قابل ملاحظه ای همراه باشد.

پنجمین جشنواره مسابقه عکس میانه همچون سال قبل برگزار شد ولی مطابق سال قبل هم پیش نرفت و بعد از 5 ماه، هنوز در شوک بسر می برد!

در چهارمین مسابقه عکس در کمتر از یکماه نتایج مشخص و از برگزیدگان این مسابقه تجلیل به عمل آمد و در ماه بعد آن نیز نمایشگاهی برپا شد و پرونده ی دوره ی چهارم در کمتر از دو ماه بسته شد. ولی این در حالی است که در دوره ی پنج مسابقه عکس بعد از گذشت 5ماه از فراخوان هنوز نتایج اولیه هم مشخص و اطلاع رسانی نشده است.

انتظارها از نهادهای فرهنگی بیش از اینهاست با توجه به اینکه امسال سال "اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی" توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است بنظر می آید مسئولین فرهنگی ما در کوچکترین مسئله مانده اند و نمی توانند پرونده یک مسابقه ی شهرستانی که گفته می شود تعداد شرکت کنندگان آنهم به 30 تن نمی رسد را ببندند!

مسابقه عکاسی این دوره تنها توسط اداره فرهنگ و ارشاد و همکاری انجمن عکاسی برگزار نشد بلکه با مشارکت کانون بسیج هنرمندان نیز همراه بود که انتظارات عمومی را هم از نظر کیفیت و هم از نظر کمیت بالا برده بود ولی خروجی آن چیز دیگری را نشان میدهد!

با توجه به اینکه در اکثر این گونه مسابقات جناب عبداللهی(رئیس اداراه فرهنگ و ارشاد اسلامی) دبیر جشنواره هستند و مسئولیت بیشتری نسبت به دیگر عوامل دارند، باید برای این تاخیر رخ داده شده جوابی مناسب برای شرکت کنندگان ارائه دهند تا خدای نکرده در مسابقات بعد این 30 نفر نیز از دست نروند! یا اگر دبیر ایشان نیستند باز هم باید جوابگویی برای این تاخیر باید پیدا شود!

ولی این تأخیر چه محسنات و معایبی دارد؟

به نظر می رسد یکی از محسنات تأخیر صرفه جویی در پذیرایی هاست که اگر نگه داشته اند برای ماه رمضان! و امّا معایب آن بیشتر برمی گردد به کاهش بازدید کنندگان در این ماه مبارک و با توجه به تعطیلی مدارس مانند سال گذشته دیگر دانش آموزان از بازدید چنین نمایشگاه هایی محروم خواهند ماند و روحیه ی فرهنگی آن ها در همان ابتدا سربسته خواهد ماند!

 

جمله ی معروف و همیشگی داوران: کیفیت آثار ارسالی به جشنواره در حد این جشنواره نبود و آثار بسیار ضعیف بودند!

شاید جواب داوران در این دوره: نه که کیفیت برگزاری مسابقه در حد المپیک بود!

1
1