- ارسال کننده: میلاد 9 تاریخ: ۹۳/۰۴/۰۴

وضعیت اینترنت در شهرستان میانه

سلام دوستان

       اینترنت امروزه با توجه به ضریب نفوذ بالایی که پیدا کرده جزو لاینفک زندگی ما شده است .

اما انچه مسلم است اینکه همه نقاط کشور را یکسان در بر نمیگیرد هنوز در روستاها مشکل ارتباط حل نشده و اینترنت dial up   به راحتی برقرار نیست در حالی که در شهر میانه اینترنت dial up   منقضی شده و شما دیگر نمیتوانید کارت اینترنت پیدا کنید.! امروزه اینترنت تنها با adsl  ممکن خواهد بود ولی ایا پوشش adsl  در همه جا برقرار است؟

 باید عرض کنم در چند نقطه از شهرکها هنوز امکانات کافی برای دایر نمودن adsl   فراهم نشده و نیز اگر امکانات دایری وجود دارد تنها برای شرکت مخابرات است و بقیه شرکتهای adsl    هنوز نمیتوانند  همه نقاط را پوشش دهند. کافو نوری ها هم از جمله آنهایی هستند که فقط تحت پوشش مخابرات میباشد. این در حالیست که  مسئولین اعلام کردند در سال 93 بسیاری از روستاها را نیز تحت پوشش adsl   قرار خواهند داد.

شرکت مخابرات از سال 1392 وارد بازار adsl  فروشی شده و تا قبل از ان با مشارکت شرکت همارا سیستم کار میکرد از اسفند سال 92 این دو از هم جدا شدند و به همین خاطر بر اثر عملیات کابل برگردان مدتی اختلال در ارتباط adsl   پیش امد . اما بعد از فروردین ماه شرکت مخابرات درصدد جبران برامد و به مقدار قابل توجهی نیز سرعت ارتباط و دانلود را بالا برد.

از مزیت شرکت مخابرات میتوان به نداشتن هزینه نگهداری و مالیات بر ارزش افزوده نیز اشاره کرد. ناگفته نماند شرکتهایی که اینگونه هزینه ها را دریافت میکنند پاسخگوی این دریافتها نیستند، کما اینکه طبق قانون مالیاتهای مستقیم شرکتهای اینترنتی معاف از مالیات بر ارزش افزوده هستند! اما تا  8 درصد هم دریافت میکنند !

بهتر است بدانیم زمانی که از adsl   استفاده نمیکنیم تا یکماه از مخابرات پورت شما جمع اوری نمیشود و اگر زمانی به شما گفته شود بعد از ده روز خود به خود جمع اوری شده ممکن است مجبور شوید هزینه نصب مجدد بی مورد پرداخت کنید.        

      

                                                                                          شرکت اینترنت امیدان

1
1