- ارسال کننده: روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی دکتر مددی تاریخ: ۹۳/۰۳/۲۷

فرمانداری ویژه در دولت تدبیر و امید جایگاه قانونی ندارد

نماینده مردم میانه در گفتگو با بسیج؛

فرمانداری ویژه در دولت تدبیر و امید جایگاه قانونی ندارد

خبرگزاری بسیج: نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با حضور در خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی در گفتگویی صمیمی به برخی از سوالات مطرح شده مردم این شهر پاسخ داد که مشروح آن را می خوانید:
 محمدعلی مددی در پاسخ به این که موضوع اجرای فرمانداری ترکمنچای و مهربان به کجا رسیده است، گفت: پیرو جلساتی که با امام جمعه ترکمنچای، اعضای شورای این شهرستان، سیدبهلول حسینی(نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی) و وزیر کشور(عبدالرضا رحمانی فضلی) داشتیم، وزیر وقت برای قرار گرفتن آن در دستور جلسه به دبیر هیئت دولت دستور صریح و قاطع داد و ماه گذشته در دستور جلسه قرار گرفت اما در جلسه چنین مطرح شد که با توجه به ابلاغ غیر قانونی هوراند و تصویب نشدن آن، چرا ابلاغ شده؟ و به این ترتیب فرمانداری ترکمنچای و مهربان هم از دستور کار دولت روحانی خارج شد.

وی ادامه داد: هفته آینده با رحمانی فضلی جلسه مجددی خواهیم داشت که امیدوارم با تصویب مجدد فرمانداری شدن ترکمنچای و مهربان، یکی از مطالبات مردم این مناطق محقق شود.

مددی به تلاش های استاندار آذربایجان شرقی در خصوص تصویب فرمانداری شدن ترکمنچای و مهربان اشاره و بیان کرد: استاندار معتقد است وعده شخص دوم کشور(رئیس جمهور) انتظاراتی در مردم ایجاد کرده که ابلاغ این مصوبات موجب می شود مردم اعتمادشان به نظام، ارزش ها و دولت خدشه دار نشود.

وی با توجه به پیگیری های نماینده سیاسی  اجرایی دولت، نمایندگان آذربایجان شرقی، نماینده دیگر مردم میانه در مجلس شورای اسلامی(سیدبهلول حسینی)، امام جمعه میانه و ترکمنچای اظهار امیدواری کرد: با تصمیم درست مسئولان، مردم به خواسته معقول و منطقی خود، برسند.

نماینده مردم میانه با رد ارتباط موضوع فرمانداری ترکمنچای و مهربان با بحث سیاسی دولت دهم و یازدهم، گفت: این قبیل برداشت ها، جوی است که برخی ها در صدد ایجاد آن هستند.

وی با خوب ارزیابی کردن سیاست کاری دولت تدبیر و امید در خصوص تقسیمات کشوری، بیان کرد: دولت معتقد است تقسیمات کشوری باید در چهارچوب تعریف شده به مجلس ارائه شود که نیاز به تاکید و فشار نمایندگان و سلیقه ای تصمیم گرفتن نباشد که فرمانداری ویژه در این تقسیمات جایگاه قانونی ندارد.

وی با اذعان به اینکه در مورد ترکمنچای و مهربان، کم لطفی صورت گرفته و دولت به خاطر حفظ اعتماد و رابطه گرم بین خود و مردم باید فرمانداری آن ها را ابلاغ کند،  تصریح کرد: وقتی رئیس جمهور مسئله ای را اعلام رسمی و رسانه ای می کند زیرمجموعه آن نهاد حق ندارد که خلاف آن عمل کند و مردم این مناطق در مقطع کنونی صاحب حق بوده و خدای نکرده اگر فرمانداری این شهرستان ها ابلاغ نشود، بی اعتنایی مردم نسبت به مسئولان رده بالا بیشتر می شود.

میانه دروازه آذربایجان/ راه آهن تبریز- میانه تا پایان امسال(سال93) افتتاح می شود

نماینده مردم میانه در پاسخ به این سوال ها که چهاربانده شدن میانه  سرچم و خط راه آهن تبریز- میانه چه زمانی اجرا و افتتاح می شوند، پاسخ داد؛

میانه به عنوان دروازه آذربایجان و از نظر قدمت، وسعت و جمعیت بزرگترین شهرستان آذربایجان شرقی است که متاسفانه در اثر بی مهری مسئولان پیشین (نمایندگان، استاندار و مسئولان کشوری) در حق آن جفا شده و با انتقال اتوبان به 60 کیلومتری میانه، این شهرستان با وجود شاهراه اصلی بین ایران و مرز بازرگان، در بن بست قرار گرفته است.

وی با اظهار تاسف از اینکه میانه از چندین جنبه آسیب دیده است، تصریح کرد: این انتقال علاوه بر بیکار شدن چندین هزار نفر موجب لطمه به توسعه، تولید و کشاورزی، تحلیل رفتن دانشگاه های این شهرستان، کاهش میزان دانشجویان به نصف و مهم تر از همه ضربه خوردن اقتصاد میانه شده که کسی حاضر نیست در این شهرستان سرمایه گذاری کند چراکه راه ارتباطی مهم ترین مساله در سرمایه گذاری است.

مددی افزود: برای جبران این خسارت ها و خارج کردن میانه با 420 روستا از بن بست، دولت خواست تا جاده میانه - سرچم چهاربانده شود که مصوب هم شد ولی با توجه به شرایط اقتصادی تحمیل شده به جامعه، تامین اعتبار نشده و کار خاصی صورت نگرفت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با قدردانی از وزیر راه و شهرسازی، بیان کرد: عباس آخوندی توجه خاصی برای حل این مشکل داشته و با ساخت توقف گاه در ورودی سرچم، امکانات رفاهی را برای پیاده شدن مسافران میانه فراهم کردند که حتی مدیریت اجرای آن نیز به خاطر قرار گرفتن در حومه زنجان به این شهر واگذار شد.

وی از نگاه ویژه وزیر راه و شهرسازی به این طرح خبر داد و اعلام کرد: با تخصیص اعتبار بالای یک میلیاردریال پیمانکار این طرح مشخص و قرارداد آن بسته شده که با تجهیز کارگاه، کار تعریض 22 کیلومتر از جاده میانه  سرچم اجرا می شود.

مددی ادامه داد: برای حل مشکل انتقال مسافران میانه و حومه، راه آهن تبریز– میانه با توجه ویژه عباس آخوندی به صورت فاینانس به چین واگذار شده که تا پایان امسال(سال 93)، شاهد افتتاح راه آهن تبریز- میانه با قطار برقی به سرعت 160 کیلومتر در ساعت خواهیم بود.

عملیات اجرای ساخت تصفیه خانه و انتقال آب شرب میانه در طول یکسال افتتا ح می شود

محمدعلی مددی در مورد حل مشکل آب شرب میانه، خاطرنشان کرد: آب شرب میانه از مطالبات به حق مردم این شهرستان است که امسال نزدیک یک میلیاردریال اعتبار تخصیص داده شده بود که بنده با تامین اعتبار54 میلیاردی فاینانس داخلی، با شرکت فراسان قرارداد بستم و با امضای مجوز 56 از سوی دولت و دستور شخص وزیر راه و شهرسازی، عملیات اجرای آن از یک هفته آینده آغاز و حداکثر در طول یک سال افتتاح می شود.

پر بودن زندان ها با وجود 20 هزار زمینه شغلی!

وی در پاسخ به این سوال که هدف از حضور وزیر راه و شهرسازی در میانه چیست؟ تصریح کرد: یک و نیم ماه پیش در مورد حوزه انتخابی و سطح کلان، انتقاداتی داشتم مبنی بر اینکه باید تکلیف طرح ها  در میانه روشن شود که ظرفیت های زیادی برای اشتغال زایی، توسعه بخش کشاورزی و صنعتی شدن دارد و وی تایید نظر بنده، خواست اوضاع را از نزدیک ببیند.

مددی با بیان اینکه بی برنامه گی، کم لطفی و بی مهری مسئولان گذشته و استانی موجب شده، ظرفیت های میانه از بین برود، اظهار کرد: در این شهرستان 40 هزار هکتار پایاب و سه سد بزرگ وجود دارد که 14 سال سد از آب پرشده و به جای اینکه استفاده مناسبی از این آب در پایاب ها شود، هدر می رود در حالی که جوانان میانه از بیکاری به راه های دیگری کشیده می شوند که به غیر از بی برنامه گی چیز دیگری نیست.

وی با اظهار تاسف از پر بودن زندان میانه با وجود 20 هزار زمینه شغلی در این شهرستان، آن را ناشی از بی مهری مسئولان دانست و پیشنهاد کرد: اگر دولت 40 هزار پایاب را با برنامه آماده کند برای جوانان اشتغال ایجاد می شود که در حل معضل بیکاری منطقه بسیار تاثیرگذار است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از وضعیت سدهای این شهرستان، اذعان کرد: 48سد در میانه کار شده که 16 سد نیاز به علاج بخشی داشته و تکلیف آن ها مشخص نیست.

وی با اشاره به مشکلات آب گیری سد «ترکمنچای»، گفت: این سد 32 سال کار کرده و  شش هزار هکتار پایاب و تجهیزات دارد که می توان با کمک همین سد، انقلاب اقتصادی در ترکمنچای ایجاد کرد ولی علت آب گیری نشدن این سد، وجود 500 متر از زمین شخصی است که تملکی برای آن صورت نگرفته است.

محمدعلی مددی بی برنامه گی را علت اصلی این مشکل عنوان و خاطرنشان کرد: در طول 30 سال گذشته مسئولی این قطعه را تملک نکرده که بر اقتصاد و توسعه کشاورزی ترکمنچای این بی مهری تاثیر منفی گذاشته است.

سد «شهریار»، ظلم در حق مردم میانه

وی سد «شهریار» را به طور واقع ظلم مشخصی در حق مردم میانه عنوان و ادعا کرد: این طرح با برچسب ملی که به آن زده شده، ظلمی در حق مردم این منطقه بوده و برای سه هدف تامین آب صنعتی و کشاورزی گیلان و رسوب گیری برای سد «منجیل» ساخته شده است.

مددی زیر آب رفتن بهترین زمین های این منطقه، محروم شدن از آب های سطحی –که یک سوم آب های سطحی استان را شامل می شود-، بیکاری کلان و ویران شدن دو روستای میانه را از تاثیرات منفی سد «شهریار» برشمرد.

وی ادعا کرد: در مقابل این ظلم آشکار، دولت متعهد شده تا 12هزار هکتار را موازی با سد کار کند که از این مقدار، هفت هزار به کاغذکنان و پنج هزار هکتار برای کندوان پایاب قرار دهد که باز هم کوتاهی دولت موجب شده منطقه از 32 هزار جمعیت به شش هزار نفر کاهش پیدا کند.

بحث این روزهای مجلس، خارج شدن از وابستگی به نفت

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی درباره موضوع بحث های روز مجلس هم گفت: با توجه به تاکید رهبر فرزانه انقلاب بر اقتصاد مقاومتی و خارج شدن از اقتصاد تک محصولی(وابستگی 60درصدی به نفت) و فشارهای خارجی استکبار در این خصوص که پیشروی هایی هم داشته، باید با توسعه بخش های کشاورزی، معادن، اصلاح نظام های مالیاتی و بانکی که در دستور کار مجلس قرار گرفته و کمیسیون های تخصصی در این ارتباط کار می کنند تا بتوانیم طرحی از مجلس یا لایحه ای از دولت ارائه کنیم که با این حرکت رو به جلو، ارزش ها حفظ شده و به پایداری برسیم.

گفتگو از: میرحسین بنی هاشم

1
2
1 2