- ارسال کننده: محمود زرین تاریخ: ۹۳/۰۳/۲۴

وزیر نیرو: آب شرب میانه تا پایان سال 94 به بهره برداری می رسد

وزیر نیرو گفت: پروژه انتقال آب شرب میانه از سد گرمی چای تا پایان سال 94 به اتمام رسیده و مردم شریف میانه خواهند توانست از آب مطلوب استحصال شده از این سد استفاده کنند.
حمید چیت چیان در سفر صبح امروز خود به شهرستان میانه و در بازدید از سد شهریارو پایاب آن به ایرنا گفت: پروژه انتقال آب شرب میانه از سدگرمی چای با تصفیه خانه و 50 کیلومترخط انتقال  از پیشرفت 70 درصد ی برخوردار بوده و با استفاده از مکانیزم ماده 56 و مشارکت بخش خصوصی تا پایان سال 94 تکمیل خواهد شد.
وی همچنین با بیان اینکه با احداث کامل سد شهریار یک هزارو 900 هکتار از زمینهای اطراف سد به زیر آب خواهد رفت گفت: در مقابل چهارهزارو 800 هکتار از زمینهای منطقه تحت آبیاری با پمپاژآب از سد قرارخواهند گرفت.
چیت چیان اظهارکرد: مطالعه این طرح از سوی آب منطقه ای استان انجام شده و با استفاده از فاینانس و سرمایه گذاری بخش خصوصی به اجراخواهد رسید.
 وزیر نیرو به اجرای بخشی از پایاب سدآیدوغموش میانه اشاره کرده و تکمیل آن را نیازمنداستفاده از محل اعتبارات فاینانس برای بهره برداری آن طی سالهای آینده عنوان کرد.
چیت چیان در مورد فاضلاب شهرک اندیشه میانه گفت: اجرای فاضلاب شهرک اندیشه با 28 کیلومتر در حال اجراست که 9 کیلومتر از آن به اتمام رسیده و تکمیل آن نیازمند 100 میلیاردریال اعتباراست که با امضای موافقتنامه هایی 40  میلیارد ریال مصوب شده و به محض تخصیص،  5 کیلومتر از این طرح نیز به اجراخواهد رسید.

1
1