- ارسال کننده: روابط عمومی شهرداری میانه تاریخ: ۹۰/۰۹/۱۷

برگزاري مراسم زيارت عاشورا در شهرداري ميانه

مراسم معنوي زيارت عاشورا صبح امروز در شهرداري ميانه برگزار شد



 سحرگاه امروز پنجشنبه 17 آذرماه همزمان با 12 محرم الحرام و سومين روز شهادت سرور و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) و سالروز شهادت امام سجاد (ع) مراسم روحاني زيارت عاشورا با حضور امام جمعه ميانه در شهرداري اين شهر برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين حامدي امام جمعه شهرستان ميانه در اين مراسم با تقدير از حضور پرشور مردم ميانه در برنامه هاي عزاداري ايام محرم به ذكر آثار و بركات اين برنامه ها و حركت هاي عاشورايي پرداخت و گفت: دشمنان انقلاب و اسلام ناب محمدي در روزهاي اخير توطئه ها و هجمه هاي سنگيني را بر عليه اهداف و آرمان هاي والاي نظام مقدس جمهوري اسلامي به راه انداخته بودند كه خوشبختانه حضور عظيم و شورانگيز مردم در عزاداري هاي ايام محرم خط بطلاني بر همه اين دسيسه ها و دشمني هاي معاندان كشيد و آب پاكي را بر دستان استكبار جهاني ريخت. آن ها يكسال تمام زحمت مي كشند و طرح و برنامه مي ريزند تا به اين مملكت و نظام مقدس ولايت فقيه ضربه بزنند ولي حضور باصلابت و پر اهميت مردم در برنامه هاي دهه محرم و عاشورا همه ترفندهاي آنان را خنثي نموده و تلاشهاي آنان را بي اثر ميكند.
 امام جمعه ميانه با ذكر روايتي از امام حسين (ع) در مورد اهميت توجه به رضايت پروردگار در كردار و اعمال مؤمنين گفت: بر اساس فرموده حضرت سيدالشهدا رضايت خالق مقدم بر رضايت مخلوق است و مبادا ما در اعمالمان دچار غفلت شده و براي تامين رضاي خلق خشنودي و رضايت خالق را از دست بدهيم.
حجت الاسلام والمسلمين حامدي با تقدير از برگزاري مراسم معنوي زيارت عاشورا در شهرداري ميانه توجه به امور ارزشي و مذهبي را مايه خلوص دل ها و صفاي قلب هاي مؤمنين دانسته و تاكيد كرد: همه اعمال ما بايد صادقانه و از روي خلوص نيت باشد و اگر از اين نكته اساسي غفلت كنيم مورد لطف و عنايت الهي قرار نخواهيم گرفت.
در ابتداي اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين صفي خاني با ذكر مناقب حضرت سيداشهدا و 72 تن ياران با وفاي آن حضرت به اهميت قرائت زيارت عاشورا اشاره كرد و گفت: واقعه عاشورا حاوي درس بزرگ آزادمردي و آزادگي است و مومنين عزادار بايد با شناخت كامل عبرت هاي عاشورا و با ايمان و اعتقاد قلبي در اين مراسمات حضور يابند.
در ادامه زيارت عاشورا توسط مداحان و ذاكرين حاضر در مراسم قرائت و آقاي اقبال عبادي از مداحان برجسته شهر ميانه در مراثي اهل بيت عصمت و طهارت نوحه سرايي نمود.






 

منبع:  miyaneh.ir

 

 

1
1