- ارسال کننده: جابر جهانگیری تاریخ: ۹۰/۰۹/۱۵

از نماز حسین در کربلا تا بی توجهی شبیه خوانان به وقت نماز

سلام

امروز روز عاشورا بود روزی که امام حسین به خاطر نماز قیام کرد. راستی حسین را چقدر شناخته ایم. آیا حسن از ما راضی است . چرا آبروی حسین را برده ایم. حسین چه گناهی کرده بود که باید دست این امت از خدا بی خبر می افتاد.

برای چه به هیت ها می رویم؟ برای پر کردن شکم یا عرض ارادت به سرور شهیدان امام حسین و یا ....؟

دیروز در روز تاسوعا صحنه ای دیدم که قابل توصیف نیست. صحنه ای که در آن زن و مرد برای گرفتن نذری و احسان به هم فشار می آوردند. و روسری و چادر از سر ...... از این بیشتر نمی توانم توضیح دهم و واقعا برای خودمون متاسفم. که با نام حسین آبروی حسین را هم برده ایم. ما شیعه هستیم و شیعه ها کسانی هستند که نام حسین را به یدک می کشند.

برای چی در مراسمات خیابانی از جمله شبیه خوانی و شاه حسین  می رویم؟

برای حسین یا چشم چرانی؟

و آن چیزی که بیشتر از همه من را ناراحت و خون جگر کرد این است که چرا با نام حسین بازی می کنیم.

حسین برای نماز قیام کرد و همه ما را به نماز توصیه کرد ولی در بعضی از مراسماتی که حتی با نام حسین و به خاطر حسین هم صورت می گیرد. هم متاسفانه نسبت به این مسئله بی اعتنایی می کنیم. و از این حرکت شبیه خوانان مات و مبهوت مانده ام آخه شما که از اول صبح ندای یا حسین و خواهان به صحنه کشیدن فاجعه کربلا هستید چرا حداقل یک روز از عمرتان و آن هم به خاطر حسینی که دائم دم از وی میزنید نمازتان را سر موقع نمی خوانید؟ و این را به یاد داشته باشیم حسین به خاطر این که نمازش  به تاخیر نیفتد جنگ را رها کرد و با آن شرایط و تیرهای که به بدنش خورده بود مشغول به خواندن نماز شد.

امروز نماز ظهر عاشورا ساعت 12:18 برگزارشد ولی در اکثر نقاط میانه شبیه خوانان تا ساعت سه بعد از ظهر هم مراسم هاشون تموم نشده بود.

به عکسها توجه کنید:

'

1
2
3
4
1 2 3 4