- ارسال کننده: حسین بهتری تاریخ: ۹۰/۰۹/۱۴

چند خبر ازمهندس هاشمی + تصاویر اولین همایش جهانی مس

خبر اول:

صنعت مس مورد حمایت و توجه مجلس است+تصاویر اولین همایش جهانی مس

صنعت مس مورد حمایت و توجه مجلس بوده و هست و امیدوارم با حمایت دولت و وزیر محترم صنعت،معدن و تجارت شاهد عملیاتی شدن برنامه‎های این صنعت باشیم.

به گزارش مس پرس سیدحسین هاشمی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب گفت: گستره و کمربند مس در ایران این ضرورت را اجتناب ناپذیر می‎کند که وزارت صنعت، معدن و تجارت فضای کار را وفق اصل 44 برای بخش خصوصی فراهم کند،چون این بخش اقتصادی و سودده است برای بخش خصوصی هم جذابیت دارد که سرمایه‎گذاری کند.

وی اظهارداشت:کمترکشوری مثل ایران دارای تنوع قابل توجه در معدن است.

بیش از 67 نوع ماده معدنی و کسب عنوان پانزدهم به لحاظ دارابودن ماده معدنی، ایران را از این لحاظ ممتاز می‎سازد.

وی افزود:بخش مزیت دار معدن کشور همچنان باید با تلاش مضاعف به اهداف 1404 نزدیک شود.

هاشمی ادامه داد: یکی از بخش‎هایی که یقیناً ما را به اهداف چشم‎انداز نزدیک می‎کند، بخش معدن و مقدمه این کار اکتشاف است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال‎های اخیر اکتشافات شتاب گرفته،تصریح کرد:با اینهمه در مقایسه با کشورهایی که دارای چنین مواد معدنی هستند فاصله داریم.

بدون تردید وقتی در کمربند فلز استراتژیک مس قرار داریم، با اکتشاف جایگاه ما بالاتر خواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد:معدن بخش مهم اقتصاد به شمار می‎رود و برای همین در ادغام وزارت صنایع و معادن و بازرگانی، همکاران ما در مجلس شورای این وزارتخانه را به نام صنعت، معدن و تجارت برگزیدند چرا که اعتقاد داریم آینده کشور در معدن متمرکز است.

 

خبر دوم:

نبايدبا خام‌فروشي سرمايه نسل‌هاي بعدي را هدر داد

رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي، خواهان تخصيص 10 ميليارد دلار اعتبار از صندوق توسعه ملي براي توسعه بخش معدن و صنايع معدني شد.

به گزارش ايرنا، سيدحسين‌ هاشمي گفت: طي سال‌هاي گذشته اين بخش با هدايت ايميدرو، نقش فعالي در توسعه اقتصادي كشور داشته، از همين رو اختصاص چنين اعتباري براي توسعه معدن و صنايع معدني، ‌با توجه به نرخ مطلوب بازگشت سرمايه، ‌ثمرات متعددي براي اقتصاد ملي در بر خواهد داشت.

وي در عين حال ايميدرو را سازماني پيشرو در توسعه اقتصادي دانست و به برنامه‌هاي مجلس و ايميدرو براي ارزشگذاري معادن سنگ‌آهن اشاره كرد و گفت: هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي با سياست‌هاي اتخاذ شده به منظور بررسي مجدد ارزش معادن سنگ‌آهن و نيز دريافت حقوق صاحب پروانه معدن موافقت دارد.

رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي ادامه داد:‌ مقامات عالي كشور نيز با اجراي چنين سياستي در بخش معدن موافق هستند. وي همچنين به اين نكته اشاره كرد كه با گسترش حضور بخش خصوصي در معادن موافق است، به شرطي كه با هدف فرآوري بيشتر و رشد ارزش افزوده انجام شود.

رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس تصريح كرد: معادن به عنوان انفال محسوب مي‌شوند و نبايد با خام‌فروشي سرمايه نسل‌هاي بعدي را هدر داد.

خبر سوم :

مجلس به دنبال رشد کیفیت خودروهای داخلی است

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: خودروسازان داخلی به جای افزایش قیمت خودرو به دنبال ارتقا کمی و کیفی محصولات خود باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایسنا سیدحسین هاشمی، در خصوص افزایش احتمالی دوباره قیمت خودروهای داخلی، گفت: اگرچه موضوعاتی همچون رشد نرخ ارز، قیمت تمام شده خودروسازان را افزایش داده، اما با توجه به یک مرحله افزایش قیمت صورت گرفته به نظر می‌رسد نیازی به افزایش دوباره نرخ‌ها وجود ندارد.

وی با بیان این‌که خودروسازان باید با رشد بهره‌وری، هزینه تمام شده تولیدات خود را کاهش دهند، خاطرنشان کرد: خودروسازان داخلی در صورتی موفق خواهند بود که خودرو تولیدی آنها از نظر قیمت و کیفیت مشابه محصولات مشابه خودروسازان خارجی باشد.

هاشمی تصریح کرد: مجلس نیز با تصویب قانون ارتقای کیفیت خودرو به دنبال رشد کیفیت خودروهای داخلی است. بدیهی است که افزایش قیمت محصولات داخلی آن هم بدون تغییری در کیفیت آنها تنها موجب ضرر و زیان مصرف‌کنندگان خواهد شد.

کمیته قیمت‌گذاری خودرو تاکنون مجوز افزایش قیمت برخی محصولات سایپا و ایران خودرو را صادر کرده است.

طبق اخبار دیگر خودروسازان داخلی مانند گروه بهمن نیز درخواست خود برای افزایش قیمت را به این کمیته ارائه کرده‌اند.

1
1