- ارسال کننده: روابط عمومی دفتر مهندس حسینی تاریخ: ۹۳/۰۳/۱۰

باپیگیری مهندس حسینی درجه شهرداری میانه ارتقاءیافت(تصویراسناد)

با پیگیری های مهندس حسینی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی موضوع ارتقای درجه شهرداری میانه از 8 به 9 به صورت ویژه و خارج از نوبت در دستور وزرات محترم کشور قرار گرفت و شهرداری میانه در تاریخ 1393/3/4 با دستور وزیر محترم کشور به درجه 9 ارتقا یافت.

در درخواست مهندس حسینی از معاون محترم وزیر و ریاست سازمان شهرداریهای کشور آمده است:

احتراما پیرو مکاتبات و پیگیریهای قبلی و با عنایت به اینکه شهرستان میانه مخصوصا به جهت وسعت و اهمیت خود شهرمیانه به شهرستان ویژه ارتقا یافته ،خواهشمند است دستورفرمائید در خصوص ارتقاء شهرداری آن شهر از درجه 8 به 9 که قبلا تمام مراحل کارشناسی طی شده،اقدام عاجل مبذول فرمایند.

 

در تاریخ 1393/3/4 با دستور وزیر محترم کشور درجه شهرداری میانه از 8به 9 ارتقا یافت.

 

این موضوع توسط معاون محترم وزیر و ریاست سازمان شهرداریهای به قائم مقام محترم وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استانها طی نامه ای به شرح زیر ابلاغ گردید:

جناب آقای دکتر امیری

قائم مقام محترم وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استانها

با سلام و احترام،عطف به نامه شماره 767872-5 مورخ 1392/12/14 موضوع درخواست جناب آقای مهندس حسینی نماینده محترم میانه در مجلس شورای اسلامی بپیوست ابلاغیه وزیر محترم کشور در خصوص ارتقاء درجه شهرداری میانه از 8 به 9 جهت استحضار ارسال میگردد.

لازم به توضیح است: درجه شهرداریهای کشور در طیفی از 1 تا 12 قرار می‌گیرد. شهرهای قدیمی، بزرگ و پرجمعیت دارای درجات بالاتر، و شهرهای جدیدالتأسیس دارای درجات پائین‌تر می باشند. درجه شهرداریها بر مبنای امکانات، اعضا، درآمد و امثال آن تعیین می شود، لذا بالاترین درجه (12) به شهرداریهای شیراز، تبریز، مشهد و اصفهانتعلق گرفته است، جمعیت این کلان شهرها بیش از یک میلیون نفر میباشد.            
در رده بعد، شهرهایی چون کرج، اهواز، قم ، کرمانشاه، رشت، ارومیه ، همدان و آبادان قرار گرفته اند که درجه آنها 11 می باشد. جمعیت این شهرها بین 300 تا 900 هزار نفر است. در رتبه بعد نیز شهرهایی مانند دزفول، کرمان، بندربوشهر، سمنان، ساری و غیره، با درجه 10 قرار می‌گیرند و تقریباً تمام این شهرها مراکز استانها می باشند. این روند همچنان ادامه می‌یابد و شهرهایی که کمترین جمعیت را داشته باشند و شهرداری آنها در سالهای 78 و 79 تأسیس شده است، عمدتاً در درجه 1 و 2قرار می گیرند.

افزایش بودجه شهرداری (کمک بلاعوض دولت به شهرداریها) وامکان اجرای طرح های عمرانی و هم چنین به کارگیری نیروی انسانی بیشتر در شهرداریها از جمله مزایای ارتقای درجه شهرداری میانه میباشد.

بدینوسیله ارتقای درجه شهرداری میانه را خدمت مردم غیور و شهید پرور شهر میانه تبریک عرض نموده و امیدواریم شاهد توسعه روز افزون شهر میانه باشیم.

دفتر ارتباطات مردمی مهندس حسینی

1
2
1 2