- ارسال کننده: محمود زرین تاریخ: ۹۳/۰۳/۰۹

تعصب به میانه و میانه ای ها وظیفه و تکلیف همه مسوولان شهرستان است

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه میانه با اشاره به اینکه تعصب من به میانه بیش از مردم آن تا زمان خدمتم در اینجا خواهد بود، تعصب و غیرت نسبت به مردم شریف و نجیب این شهرستان را وظیفه و تکلیف همه مسوولان شهرستان خواند.
اسماعیل حیدری آزاد در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه و حضور مردم شریف و نجیب میانه برای استماع گزارش عملکرد 100 روزه خود از بدو انتصاب تقدیر و تشکر کرد.
وی در بیان عملکرد خود در این مدت اعلام داشت: قبل از هر چیز از حمایت قاطبه مردم، استاندار محترم و نمایندگان معزز شهرستان در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه فهیم و دانشمند شهرستان و همراهی ایشان بی نهایت سپاسگزاری می نمایم. اینجانب بعنوان نماینده عالی دولت مسئول نظارت بر انجام امور و عملکرد دستگاهها و نهادها در اجرای فرامین مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) و سیاستهای کلی دولت تدبیر و امید و تمهیدات استاندار محترم در شهرستان می باشم.
حیدری آزاد همچنین افزود: در کمال احترام باید بگویم که با هیچ یک از مسئولین ادارات و رؤسای دستگاهها عقد اخوت نبسته ام، و قرارم در اینجا این است که از هر رئیس خوب و شایسته تقدیر کرده و رئیس ناکارآمد را مجدّانه بازخواست کنم.معاون استاندار در ادامه با اشاره به جایگاه مردم شهرستان میانه گفت: مردم ولی نعمتان این نظام مقدس هستند و ما به این مردم آگاه و صبور و همیشه در صحنه بدهکاریم، ما دین بسیاری به خون شهداء داریم که باید ادا کنیم. لذا امید و انتظار دارم رؤسای محترم ادارات و دستگاههای اجرایی با تلاش و گسترده تر فوراً نسبت به حل مشکلات و مصائب مردم اقدام نمایند. مبادا کسی از بیت المال و از جیب مردم ارتزاق نماید و  نسبت به حل مشکل مردم و برادران و خواهران دینی خود بی تفاوت باشد.فرماندار ویژه شهرستان میانه افزود: الحمدالله از ابتدای شروع به کار در شهرستان میانه در خدمت شما خوبان، بعنوان خادم توانسته ام با همراهی امام جمعه شهرستان، نمایندگان محترم و رؤسای ادارات و رئیس محترم دادگستری، اعضاء معزز شورای تأمین در جهت رفع مشکلات مردم بر آمده و در طول مدت خدمت قصد دارم دست تک تک کسانی که دلسوزانه و بی ادعا در مسیر پیشرفت شهرستان میانه می کوشند را ببوسم.
فرماندر ویژه میانه در ادامه سخنرانی با اشاره به گزارش عملکرد سه ماهه دولت در این شهرستان، تخصیص اعتبار 60 میلیارد ریالی از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بازسازی و تجهیز بیمارستان امام خمینی (ره)، اخذ اعتبار 5 میلیارد و 800 میلیون ریالی از رییس دانشگاه علوم پزشکی جهت تکمیل بخش اورژانس، دیالیز و آزمایشگاه ها و تامین هزینه خرید دستگاه آندوسکوپی با یک میلیارد و 200 میلیون ریال از سوی خیرین و دانشگاه علوم پزشکی تبریزرا از مهمترین اقدامات خود خواند.
وی گفت: بیمارستان امام حدود 10 سال است که در وضعیت نابسامانی بسر می برد، اما با تخصیص این اعتبار به زودی شاهد بهره برداری از این نیاز اصلی شهرستان خواهیم بود.
وی از اجرای طرح سلامت در شهرستان خبر داد و افزود: 90 درصد از هزینه های درمان مردم شهر و 95 درصد از هزینه های درمان روستاییان توسط دولت پرداخت و بیمارستان حق ندارد کسی را برای تامین داروهای مورد نیاز به بیرون از بیمارستان بفرستد
حیدری آزاد از بازسازی رنگ، تخت و سرویس های بهداشتی بیمارستان با تامین اعتبار لازم و اخذ دستور برای 4 دستگاه خودرو آمبولانس، تامین 15 پزشک خانوار و پیگیری موسسه آموزش عالی سلامت در شهرستان خبر داد و از رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خواست بیمارستان را محل آرامش بیماران قرار دهد.
وی همچنین از بیمه سلامت توسط دولت برای افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند خبرداد و گفت: در این خصوص 15 هزارنفر در شهرستان زیر پوشش بیمه سلامت رفته اند.فرماندار شهرستان ویژه میانه از افزایش دو چاه به مدار آب آشامیدنی شهرستان تا یک هفته و پیگیری تامین اعتبار لازم برای انتقال آب از سدگرمی چای به میانه برای رفع همیشگی مشکل آب، اخذ دستور تحویل 3 هزارو 500 تن قیر برای بازسازی و احداث راه های روستایی در صورت تعریف پروژه خبر داد.
وی افزود: اخذ دستور برای خط مستقیم قطار میانه - مشهد، اخذ دستور برای تجهیز و افزایش واگن های قطارهای میانه به محض ورود واگن های جدید به کشور، اجرای فاز یک قطعه اکرم آباد در 2 هزارو 500 هکتار تا پایان سال، اجرای روشنایی چشمه سیدلر و ورودی های میانه از سمت تبریز، زنجان و فولاد و میاندوآب، ارتقای درجه شهرداری میانه از 8 به 9 که سبب اخذ اعتبار بیشتر برای شهرداری در راستای خدمات رسانی مطلوبتر خواهد بود، از دیگر عملکردهای دولت در شهرستان است.
حیدری آزاد اخذ دستور برای تحویل نردبان هیدرولیک و تشک نجات با توجه به برج سازی های زیاد در شهرستان و خطرات احتمالی، پیگیری برای ایجاد بانک گردشگری، پارسیان و بانک شهر همچنین ایجاد پست بانک در شهرک اندیشه و فرهنگیان تا 10 روز آینده، تقویت درمانگاه ها و ایجاد اورژانس در شهرک های ولیعصر و اندیشه، کلنگ زنی مجتمع تجاری در 20 هزار مترمربع در نیمه شعبان، تشکیل اتاق فکر و اندیشه در فرمانداری و تقاضا از افراد نخبه، متخصص و صاحبان قلم و اندیشه برای عضویت در این اتاق برای بهبود وضعیت شهرستان و پروژه راه آهن میانه - تبریز با تخصیص 2 هزار میلیارد ریال اعتبار که مسیر میانه به بستان آباد در حال اجراست را از دیگر پروژه های در دست پیگیری و اقدام شهرستان عنوان کرد.معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه میانه با سپاس از همراهی و همکاری امام جمعه و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و کمک دیگر مسوولان شهرستان اظهارامیدواری کرد با ادامه این همراهی و همکاری شاهد توسعه هرچه بیشتر شهرستان و خدمت صادقانه به مردم باشیم.
وی در پایان سخنرانی با اشاره به اینکه شهرداری کارهای خوب و مفیدی در رابطه با معابر؛ من جمله آزادسازی خیابانهای پرستار، ابوذر، مسیر بیمارستان خاتم الانبیاء و کمربندی انجام داده است ولی لازم است ضمن انجام پروژه های عمرانی و زیر بنایی از انجام پروژه های روبنایی که مورد نیاز مردم است از آن جمله آسفالت معابر غافل نباشد که متأسفانه اعتباری در سال 1393 اختصاص نیافته است. امیدوارم در اصلاح و متمم بودجه سال جاری در صورت وجود درآمد از سوی شورای اسلامی و شهرداری چاره سازی شود تا بیش از این شهروندان با مشکل مواجه نشوند.فرماندار ویژه شهرستان میانه امروز به همراه اعضای شورای اداری شهرستان با حضور در مسجد جامع شهرستان از نزدیک با مردم دیدار و به مشکلات آنان گوش فرا دادند.
شایان ذکر است پیگیری ها و سایر اقدامات انجام شده متعاقباً به اطلاع عموم مردم غیرتمند و شریف میانه خواهد رسید.

1
1