- ارسال کننده: اسماعیل مختاری تاریخ: ۹۰/۰۹/۱۱

مصاحبه با مهران احدی ملی پوش باسابقه کشور

 امروز طرف صحبت ما بازیکن ملی پوش باسابقه ای می باشد که در این رشته ورزشی سرآمد  وبی مثال است.از اخلاق  وتواضع برای اوگفتن بی معناست زیرا او استاد اخلاق ونمونه افتادگی وتواضع است.
از علم ودانش برای او گفتن کلامی تکراری و بیهوده است زیرا او استاد ومدرس دانشگاه بوده  ودر علم و دانش سری در سرها دارد.
از ورزش و قهرمانی برای او تعریف کردن کلامی هجو و کمرنگ است زیرا او باسابقه ترین ملی پوش حال حاضر این رشته بوده  وهمواره افتخاری برای کشور و رشته تنیس روی میز.
مهران احدی  جزو نوادر رشته تنیس روی میز است که در تمامی میادین وعرصه ها  برجستگیهای ممتازی دارد که گویی خداوند تمام خوبیها و افتخارات را به او عنایت فرموده.
عضو تیم های مختلف ملی ؛عضو هیئت علمی دانشگاه؛مدرس  واستاد دانشگاه؛مدرس فدراسیون تنیس روی میز؛با دارا بودن۸ سال سابقه تدریس واحد مدیریت و برنامه ریزی در تربیت بدنی و علوم ورزشی و سایر دروس دردانشگاه؛مسَول کمیته آموزش هیأت تنیس روی میز استان تهران؛عضو کمیته استعدادیابی اداره کل تربیت بدنی دانشگاه  آزاد اسلامی؛عضو کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک؛عضو کمیته فنی هیات تنیس روی میز استان تهران؛همکاریچندین ساله با مدیریت فوق برنامه دانشگاههای مختلف در زمینه مدیریت مسابقات واماکن ورزشی و….
 مجموعه از افتخاراتی که بسیاری از ورزشکاران در آرزوی آن هستند.
مهران احدی  یکی از خوش اخلاق ترین وپرطرفدارترین ورزشکاران تنیس روی میز و ورزش کشور است.
 افتخار داریم که با این قهرمان ارزنده ملی واسوه علم و ادب مصاحبه ای اختصاصی داشته باشیم.
متن مصاحبه به شرح زیر تقدیم میگردد:
لطفا خودتان را معرفی فرمایید:
مهران احدی هستم تاریخ تولدم ۱۳۵۴ است -متولد شهرستان میانه هستم, فوق لیسانس تربیت بدنی و علوم ورزشی, استاد دانشگاه و عضو هیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی .

 


جناب احدی لطفا از سابقه بازیگری و مقامهای کسب شده برای ما بگویید:
حدود ۲۵ سال بازیکن تیم ملی در رده های مختلف سنی
حدود ۱۳ سال بازیکن تیم ملی بزرگسالان و در حال حاضر کاپیتان تیم ملی
مدال برنز مسابقات پروتور جهان
دو مدال طلا ، دو مدال نقره در بازیهای کشورهای اسلامی
مقام دوم مسابقات زیر بیست سا ل آسیای میانه
مقام سوم مسابقات بزرگسالان آسیای میانه و انتخابی المپیک
دارای مدالهای متنوع  درتورنمنتهای بین المللی در ایران و خارج از ایران
دارای دهها مدال طلا  نقره وبرنز در سطح کشور در۲۵ سال اخیر
دهها مدال طلا در مسابقات دانشجویان ایران طی شش سال
حضور در هفت دوره مسابقات قهرمانی جهان
حضور در پنج دوره مسابقات قهرمانی آسیا
دارای مدرک مربیگری بین المللی تنیس روی میز و چندین سال سابقه مربیگری در سطوح مختلف
 شرکت در کلاسهای مربیگری فوتبال،پرورش اندام،کمکهای اولیه وداوری فوتبال و تنیس روی میز

آقای احدی چه شد که در این انتخابی حساس جزو چهار نفر قرارنگرفتید؟
برای نتیجه گرفتن در تنیس روی میز عوامل مختلفی موثرند, به دلیل نزدیکی سطح بازیکنان در انتخابی تیم ملی کوچکترین کوتاهی, اشتباه و یا شانس می تواند چندین رتبه را جابجا کند. من فکر می کنم عوامل مختلفی در نتایج من تاثیر گذار بود.
 از جمله مشکلات شخصی و بیماری قبل از مسابقه , نبود تمرینات منظم, حاشیه و شانس. به عنوان مثال در بازی آخر بین آقای اخلاق پسند و عمرانی, اگرآقای اخلاق پسند خسته نبودند و می توانستند از تمام توان خود استفاده کرده و برنده مسابقه شوند رتبه بنده از پنجمی به چهارمی ارتقاء می یافت.
و آقای عمرانی با این باخت از رتبه دومی به رتبه ششمی نزول پیدا می کردند. که این شرایط برای بازیکنان دیگر نیز اتفاق افتاد. به هر حال از عملکرد خود راضی هستم چون با شرایط موجود تمام تلاش خودم را کردم ولی نفرات برتر بهتر از من عمل کردند به آن عزیزان خسته نباشید و تبریک می گویم وامیدوارم موفق باشند.

جناب احدی تا چه زمانی قصد دارید قهرمانی در این رشته ادامه دهید؟
بستگی به شرایط دارد نمی توانم دقیقأ زمانی را تعیین نمایم.
شنیده ها حاکی از این است که به شما پیشنهاد مربیگری تیم ملی را داده اند لطفا در این باره توضیح دهید
بله بعد از مسابقات جهانی مسکواین پشنهاد شد و من ضمن تشکرو قدردانی از لطف و اعتماد مسئولین به بنده عرض کردم  فعلا بنا به دلایلی شرایط حضور در این جایگاه راندارم و امیدوارم در اینده این شرایط فراهم شود تا بتوانم اندوخته های خود را دراختیار جوانان قرار داده و خدمتی به وطن عزیزم بکنم.

آقای احدی لطفا تلخ ترین و شیرین ترین خاطره ورزشی خود را تعریف کنید:
 تلخ ترین خاطره ورزشی سفر به مسابقات پروتور جهانی اطریش بود که بر خلاف میل باطنی مجبور به این سفر شدم در حالی که مادر عزیزم در بخش مراقبتهای ویژه در حالت کما به سر می برد و با توجه به وابستگی شدیدی که به ایشان داشتم واقعأ کار بسیار سختی بود.
 وهمیشه از این تصمیم پشیمان هستم . متأسفانه زمانی که در آنجا بودم مادرم فوت کرد که این خاطره تلخ تا آخر عمر از ذهنم پاک نخواهد شد. شیرین ترین خاطره ورزشی مربوط به دوران بچگی است موقعی که مسابقات خانوادگی پینگ پنگ در پارکینگ بین خانواده ما و خانواده عمویم به صورت تیمی برگزار می شد و من شب را به امید پینگ پنگ به صبح می رساندم.
و اکثرأ خوابش را می دیدم. لازم به ذکر می دانم که در یک دوره عموی من رئس هیأت شهرستان و من به همراه دو برادر بزگتر و پسر عموهایم عضو تیم منتخب شهرستان بودیم و برادران من آقایان نادر و صابر احدی  اولین مربیان من بودند و برای موفقیت من زحمات زیادی کشیده اند, از همین جا دستشان را می بوسم و تشکر و قدر دانی می کنم و به آ نها می گویم با تمام وجود دوستشان دارم.
ضمنأ برادر بزگترم در حال حاضر درسمت رئیس هیأت  و مربی میانه فعالیت می کندو تا کنون بازیکنان شایسته ای را برای جامعه تنیس روی میز معرفی کرده است.

چه توصیه ای به ورزشکاران این رشته دارید؟
به همه ورزشکاران خوب تنیس روی میز سفارش میکنم که تحت هر شرایطی  درس وعلم را رها نکنند چرا که دوران ورزشی بسیارکوتاه وزودگذر است اما درس وعلم ماندگار وابدی.
برای پیشرفت نونهالان ونوجوانان این رشته چه پیشنهادی دارید؟
از همه آنها میخواهم که به تمرینات مداوم خود زیر نظر مربیان خود ادامه داده وبخاطر داشته باشند بسادگی نمیتوانند در این رشته ورزشی پیشرفت کنند پس باید زحمت کشید تا به نتیجه رسید.

درخاتمه نظر خود را در باره سایت ما ویا اگر حرفی باقیمانده بیان فرمایید:
بدون تعارف می گویم که از نظر فنی  و بی طرف بودن جزء بهترین سایتهای ورزشی ایران هستید. نکته مهم در سایت شما نوشتن واقعیت , یاد کردن از چهرهای ناشناس و زحمت کش و همچنین چهرهای فراموش شده  خصوصا بحثهای تازه و قوی کارشناسی می باشد. البته مطمئنا با گذشت زمان روز به روز بهترخواهید شد. از شما به خاطر زحماتتان و اینکه این فرصت را به بنده دادید کمال تشکرو قدردانی را دارم.

منبع (پنجم آذرماه 1390): http://www.ttraket.com/?p=9875

1
1