- ارسال کننده: بین الحرمین تاریخ: ۹۳/۰۳/۰۳

حجت الاسلام حامدی امام جمعه میانه: مسئولین استان هیچ گونه همکاری در قضیه افتتاح موزه نداشتند/دلیل عمده ورود بنده به قضیه موزه این است که مسئولین حرف می زنند،تعهد داده وامضا میکنند ولی به گفته هاوامضاهای خودشان ارزشی قائل نیستند/افتتاح موزه را در مهلت 10

حجت الاسلام حامدی امام جمعه میانه:

مسئولین استان هیچ گونه همکاری در قضیه افتتاح موزه نداشتند/دلیل عمده ورود بنده به قضیه موزه این است که مسئولین حرف می زنند،تعهد داده وامضا میکنند ولی به گفته هاوامضاهای خودشان ارزشی قائل  نیستند/افتتاح موزه را در مهلت 10 روزه با جدیت پیگیری کرده و تا رسیدن به نتیجه نهایی دنبال میکنیم

به گزارش خبرنگار ستاد برگزاری نمازجمعه میانه _ حجت الاسلام محمدرضا حامدی امام جمعه میانه در خطبه های نماز جمعه این هفته پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی در تمامی شئونات زندگی به بیان قسمتی از بخش سوم نهیج البلاغه پرداخت و افزود : امیرالمومنین علی(ع) در جواب سئوال کسی که درخواست اندرز کرده بود فرمود: از آن دسته از افراد مباش که در بلا و گرفتاری یاد خدا هستند اما به محض اینکه به آرامش می رسند خدا را فراموش می کنند ، و از آن دسته از افراد مباش که در امور دنیوی به آنچه که گمان دارند از آن نتیجه ای به آنها برسد به دنبالش می روند ولی در امور اخروی بااینکه یقین دارند یک عمب در سرنوشتشان تاثیر دارد سراغش نمی روند و از آن دسته از انسانها مباش که گناهی که خودشان مرتکب می شوند به نظرشان کوچک می آید ولی اگر کسی گناهی مرتکب شود آنرا بزرگ میشمارند.

حجت الاسلام حامدی امام جمعه میانه بااشاره به روز شنبه سالروز فتح خرمشهر خاطر نشان کرد : آزادسازی خرمشهر حماسه ای ماندگار و برگ زرینی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران در 8 سال دفاع مقدس است.

وی همچنین در همین زمینه ضمن تشریح ابعاد و زوایای چگونگی خلق حماسه فتح خرمشهر توسط رزمندگان اسلام خاطر نشان کرد : توصیه ام به جوانان و مسئولین در هر رده ای این است که تاریخ 35 ساله انقلاب اسلامی را عمیقا مطالعه کنند که باعث افزایش ایمان و اعتقاد به نصرت های الهی شده و سبب بهتر شدن عملکردها میشود.

امام جمعه میانه با اشاره به این نکته که فتح خرمشهر توسط جوانانی انجام شد که باایمان و اعتقاد این حماسه را رقم زدند تصریح کرد : همانطور که مقام معظم رهبری نیز مکررا تاکید کرده اند که بایستی درکارها بر توان داخلی تکیه کرد جوانان امروز هم مثل جوانان دیروزی می توانند در قسمت های مختلف علی الخصوص اقتصاد حماسه ای به یاد ماندنی خلق کنند.

حجت الاسلام حامدی بااشاره به سخنان هفته گذشته شان در خصوص افتتاح موزه شهرستان در مورخ 28 اردیبهشت ماه نکات مهم و قابل توجهی را بیان کرده و تصریح کرد : در جلسه ای که در استان تشکیل شده بود بنده نیز حضور داشتم و در آن جلسه صورتجلسه ای نیز مبنی بر افتتاح به موقع موزه توسط مسئولین استان امضاء شد . پس از آن مطلع شدیم که با وجود امضا صورتجلسه و تعهدی که داده شده بود بدقولی صورت خواهد گرفت و موزه در موقع مقرر افتتاح نخواهد شد. بنده هم باعلم به این قضیه از باب تذکر و مطالبه در تریبون نماز جمعه مطرح کردم که جداً افتتاح موزه را خواستاریم  و حق مسلممان  را مطالبه می کنیم که در استان نیز متوجه تذکرمان شوند. پس از پیگیری ها و تماس هایی که فرماندار محترم با استان داشته اند یک مهلت10 روزه گرفته اند که امیدواریم در این مهلت منتج به نتیجه شود. ما هم افتتاح موزه را در مهلت 10 روزه با جدیت تمام پیگیری میکنیم و حق مسلم شهرستان را تا رسیدن به نتیجه نهایی خواستاریم.

خطیب جمعه میانه با انتقاد از عدم همکاری مسئولین استان در باب افتتاح موزه تصریح کرد : دلیل عمده ورود بنده به این قضیه این است که مسئولین حرف می زنند ولی به گفته شان بها و ارزشی قائل نیستند حتی به امضای خودشان در صورتجلسه ای که تعهد داده اند اهمیت و ارزشی قائل نیستند.

وی در همین زمینه افزود: مسئولین استان هیچ گونه همکاری در این قضیه نداشتندحتی حاضر به تامین بودجه ، مکان ، نیرو و... نبودند که همگی را شهرستان متقبل شد. پس از آن بحث دوربین های حفاظتی را پیش کشیدند باز هم آنرا به عهده گرفتیم که موزه در هرحال در موقع مقرر افتتاح شود ولی باز بعد از آن به دوربین های حفاظتی با قیمت 60 میلیون تومان راضی نشده و مطرح کردند که بایستی از دوربین های 360 میلیون تومانی استفاده شود!

حجت الاسلام حامدی دلیل این عدم همکاری مسئولین و ناهماهنگی ها را نبود اداره میراث فرهنگی در شهرستان خواند و خاطر نشان کرد : برای اینکه رفع تکلیف شود آمده اند یک نفر را مسئول کرده اند و برای آن یک اتاق در دور افتاده ترین جا انتخاب کرده و داده اند که ما مکرر گفته ایم کارها با این منوال پیش نمی رود. با پیگیری های قبلی هم که داشتیم مسئول قبلی میراث فرهنگی استان با کلی زحمت بالاخره از شهرستان دیدار کرد و ذهنیتش کاملا تغییر کرد از مسئول جدید هم خواستاریم که در شهرستان حضور یافته و مشکلات را از نزدیک ببیند. قابل قبول نیست که شهری با این مقدار جمعیت و مساحت و آثار باستانی سرشار محروم از وجود موزه باشد.

1
2
1 2