- ارسال کننده: محمود زرین تاریخ: ۹۰/۰۹/۰۳

یک پنجم اراضی شهرستان میانه موقوفه است

 باسمه تعالی                                                                     1/9/90

یک پنجم  اراضی شهرستان میانه موقوفه است.

فرماندار شهرستان میانه گفت: يك پنجم كل اراضي شهرستان میانه  که پهناورترين شهرستان استان است موقوفه است .

تقی خلفاپور بر  برنامه ريزي صحیح درراستای اراضی موقوفه تاکید کرد.

وی در مراسم افتتاح اداره اوقاف شهرستان  با تاکید بر اینکه در صورت عدم به نتيجه رسيدن موقوفه ها جلوی هرگونه کار خیری  گرفته مي شود افزود:  خيرين باید نتيجه عمل خيرشان را ببينند در غیر این صورت  باعث سلب اعتماد آنها مي شود.

وی در ادامه با تشكر از مسوولين استاني گفت: با پيگيري هايي كه داشتيم در ابتدا دفتر اوقاف در فرمانداري تشكيل و ساماندهي هاي اوليه انجام شد زیرا جای بسی تاسف بود که شهرستانی با این همه موقوفه اداره اوقاف نداشته باشد.

خلفاپور در پایان با بیان اینکه  مسوولين شهرستان بصورت منسجم به موضوعات توجه دارند گفت:  از طرف مسوولين شهرستان قول می دهیم  که اگر اوقاف يك قدم بردارد ما هم  10 قدم برمي داريم که در این راستا از لحاظ قضايي كاملاً با ما هماهنگ بوده  و امام جمعه محترم هم  همراه ما هستند.

مديركل اوقاف و امور خيريه استان آذربایجان شرقی در این مراسم با تشكر از مسوولين شهرستان بخاطر مساعدت و جديت ويژه در راستای  راه اندازي اداره اوقاف شهرستان اظهار امیدواری کرد که در آينده شاهد فعاليتهاي چشمگير فرهنگي و  امور خیر در شهرستان بوده و از هرآنچه در اختيار داريم برای رشد و شكوفايي شهرستان  و کمک به  مردم شهرستان که  مردمي خیر هستند بهره گیریم.

 سید شهاب الدین حسینی در ادامه بر بحث شناسايي موقوفات و بروز رساني موقافات تاکید کرده و افزود: امامزاده های شهرستان نیز باید به قطب فرهنگی تبدیل شود.

علی باستانی سرپرست اداره اوقاف شهرستان نیز گفت:  این اداره جهت تجدید اجاره رقبات و دریافت انتقادات ، پیشنهادات و اطلاعات در راستای موقوفات آمادگی داشته و پاسخگوی مردم با مراجعه حضوری یا تماس با  شماره تلفن 2238312  می باشد.

لازم به ذکر است  شهرستان میانه با وجود 94 موقوفه -  1074 رقبه و يكي از امامزاده هاي شاخص  استان به نام ( امامزاده اسماعیل )  اداره اوقاف نداشت و امور مربوطه شهرستان  در تبريز انجام مي گرفت که با افتتاح نمايندگي اوقاف يكي از مشكلات عمده مردم منطقه در مراجعه به مركز استان حل و فصل خواهد شد.

گفتني است نمايندگي اوقاف شهرستان  واقع در خیابان شهید سرانجام ( دره خرمن سابق )جهت رسيدگي به امور موقوفات و بقاع متبركه شهرستان و با مساعدت فرمانداري در يك واحد به مساحت 180 متر مربع (ساختمان قدیم  آردو نان فرمانداری  )  به اوقاف شهرستان تحويل و افتتاح گرديد .

 

1
1