- ارسال کننده: روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی دکتر مددی تاریخ: ۹۳/۰۲/۲۶

بدنبال سوال دکتر مددی از وزیر جهاد کشاورزی، اکیپی از کارشناسان این وزارتخانه جهت بررسی مشکلات عازم میانه شدند

بدنبال سوال دکتر مددی؛ نماینده مردم شریف شهرستان میانه در مجلس شورای اسلامی از وزیر جهاد کشاورزی، اکیپی از کارشناسان این وزارتخانه جهت بررسی مشکلات عازم میانه شدند.
عدم نظارت مسئولین وزارت جهاد کشاورزی نسبت به پروژه های انجام یافته در طول 35 سال گذشته که متأسفانه باعث هدر رفت منابع مالی و حیف و میل بیت المال گردیده است وهمچنین عدم کارآیی بعضی از پروژه های اجرا شده توسط  جهاد کشاورزی در رابطه با سدهای ساخته شده که عملاً نفعی برای کشاورزان منطقه تا کنون نداشته است لذا این مشکلات توسط آقای دکتر مددی در کمیسیون کشاورزی طرح شد که مسئولان وزرات جهاد کشاورزی برای پاسخگویی مهلت خواستند  و در همین راستا صبح روز 21 اردیبهشت اکیپی از کارشناسان و مسئولین رده بالای وزارت جهاد کشاورزی و کارشناسان آب و خاک استان، جهت بررسی موضوعات مطرح شده و بررسی مشکلات حوزه کشاورزی  شهرستان  وارد میانه شدند.
اکیپ فوق به همراه دکتر مددی و رؤسا و کارشناسان ادارات منابع طبیعی و جهاد کشاورزی شهرستان میانه بعد از جلسه ای یکساعته در محل اداره جهاد کشاورزی میانه ،جهت معاینه محلی و بازدید عازم سدهای ترکمنچای،فراهیه،خوبستان،نقاباد،کسالان، ونجان،آی دوغموش و... شدند.
طی بازدید از این سدها که همگی بعد از انقلاب ساخته شده امّا هنوز به دلایل مختلف مورد استفاده روستائیان قرار نگرفته اند از نزدیک در رابطه با علاج بخشی آنها تصمیم گیری و گزارشات مبسوطی جهت ارائه به مقام عالی وزارت تهیه گردید.
همچنین در بازدید از سد آی دوغموش برای حل مشکل پایاب های سد مذکور به میزان 15 هزار هکتار تصمیمات عملیاتی اتخاذ گردید.
لازم به ذکر است در راستای توسعه ی بخش کشاورزی اقدام مهمی هم صورت پذیرفت مبنی بر اینکه تا سقف 2000 هکتار مقرر شد تا از اعتبار آب تحت فشار افرادی که تا به حال تشکیل پرونده داده بودند به بانک جهت دریافت تسهیلات معرفی شوند که این اقدام به نوبه ی خود می تواند تحول عظیمی در حوزه کشاورزی ایجاد کند.

تصاویر صورتجلسه تنظیمی بشرح زیر می باشد :

1
1