- ارسال کننده: فراز احمدی تاریخ: ۹۳/۰۲/۲۴

چالش گرانش "نجات تخم مرغ" در میانه برگزار شد/گزارش

گزارش پخش شده در اخبار شبکه استانی سهند از این مسابقه:

 

به همت حوزه بسیج دانشجویی و با همکاری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، اولین دوره مسابقه چالش گرانش با عنوان " نجات تخم مرغ " 22 اردیبهشت ماه 93 با استقبال بی نظیر دانشجویان دانشگاههای شهرستان و دانش آموزان مدارس در محوطه سایت اصلی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آنا، علی سلمانپور رئیس واحد میانه با اعلام این مطلب افزود: این مسابقات در سطح پیشرفته و ساده، در دو بخش دانشجویی و دانش آموزی در قالب 32 تیم دو یا سه نفره در یک فضای کاملا دوستانه و صمیمی برگزار گردید.

وی هدف از برگزاری این مسابقه را به کارگیری خلاقیت های مختلف و نوآوری های مبتکرانه دانست و گفت: این مسابقات همه ساله در دانشگاههای مختلف کشور برگزار می شود که امسال در دو بخش دانشجویی و دانش آموزی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه نیز برگزار شد.

رئیس واحد میانه اذعان داشت: هدف اصلی از طراحی این مسابقات در دنیا کسب ایده هایی برای طراحی و ساخت سازه ها و مکانیزم هایی است که بتواند انسان را در ارسال و پرتاب کاوشگرها به سیاره های دیگر و همچنین به حداقل رساندن آسیب های وارد بر این کاوشگرها یاری کند.

سلمانپور دلیل استفاده از تخم مرغ در این مسابقه را حساسیت و ظرافت آن برشمرد و تاکید کرد: شرکت کنندگان بایستی سازه ی خاصی ساخته و تخم مرغ را به گونه ای در آن جاسازی می کردند که با سقوط سازه از ارتفاع مشخص (پرتاب حدوداً 12 متر )، تخم مرغ از سازه خارج شده و کمترین آسیب را ببیند.

رئیس واحد میانه در ادامه سخنان خود افزود: در این گونه مسابقات ابتکار و خلاقیت در ارائه ایده ای نو برای محافظت تخم مرغ و همچنین داشتن طرح فنی و مهندسی و از پیش طراحی شده به سالم ماندن تخم مرغ کمک می کند.

وی در خصوص سالم ماندن تخم مرغ در هنگام فرود و طراحی روشی نو خاطر نشان کرد: دانشجویان و دانش آموزان روشی را طراحی کرده بودند که نحوه فرود تخم مرغ به گونه ای باشد که ضربه ناشی از برخورد باعث شکستگی آن نشود و برای این کار باید شتاب گرانش، زاویه پرتاب و پارامترهای سطح تخم مرغ و زمین مورد بررسی قرار می گرفت.

در پایان تیم های سویل از دانشگاه سراسری مراغه با 230، آذران سازه از دانشگاه عین القضات میانجی شهرستان میانه با 228 و سهند از دانشگاه دولتی مراغه با 193 امتیاز بترتیب اول تا سوم شدند و تیم الماس از واحد میانه نیز از سوی هیئت داوران به عنوان طرح برتر برگزیده شد.

گفتنی است در این دوره از مسابقات علاوه بر تیمهایی از واحد میانه، تیم هایی از دانشگاههای پیام نور، غیرانتفاعی عین القضات و دانشگاههای دولتی مراغه و تیم دانش آموزی حضور داشتند.

منبع خبر: http://mianeh.gov.ir/3671-html

1
1