- ارسال کننده: علی نصرتی تاریخ: ۹۳/۰۲/۲۳

اینبار(ایام زینبیه )با رواج دهه های عزاداری باعث انکار مجموع عزاداری نشویم

با سلام

چند روز هست که شاهد نصب چند بنر در میدانهای شهر با عنوان ایام زینبیه هستیم.

خاطر نشان می کنیم که هیچ مشکلی با هیچ مراسمی نداشته و در حد توان تلاش خود را برا حفظ شان و منزلت دین اسلام و شیعه خواهیم کرد.

اینک یک نگاه کوتاهی به  سخنان آیت اله شبیری زنجانی (مرجع تقلید) مبنی بر رواج دهه های عزاداری که در زمان شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) ،تقریبا دو ماه پیش مورد توجه رسانه ها قرار گرفته بود می اندازیم:

((قول ما درباره اینکه آیا شادی در ایامی غیر از روز شهادت هتک حرمت هست یا نه، حجت نیست و جامعه مشخص می‌کند تا چه زمانی باید عزا نگه داشته شود...برخی از منبری‌ها و مداح‌های بی تقوا حرفهای بی سند و مجلسهای بی سند را ترویج می‌کنند.

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله شبیری زنجانی نوشت: این مرجع شیعیان در جمع تعدادی از روحانیون و طلبه‌های حوزه علمیه قم که در دفتر ایشان حضور داشتند، ترویج دهه‌های پیاپی عزاداری را زمینه ساز رویگردانی جامعه از عزای اهل بیت علیهم السلام دانست و گفت: همین طور پشت سر هم دهه درست کردن، توسط جامعه قابل پذیرش نیست و به مرور زمان زمینه انکار مجموعه عزاداری‌ها به وجود می‌آید. افراط در عزاداری‌ها به تفریط می‌انجامد.

این مرجع تقلید افزود: قول ما درباره اینکه آیا شادی در ایامی غیر از روز شهادت هتک حرمت هست یا نه، حجت نیست و جامعه مشخص می‌کند تا چه زمانی باید عزا نگه داشته شود. اما متاسفانه عده‌ای امروزه با افراط در عزاداری‌ها زمینه هتک حرمت را فراهم می‌کنند و این افراد در این زمینه مسوولند. آیا واقعا کسی که مدعی محب اهل بیت – علیهم السلام- بودن است موظف به این کارهاست؟!))

بنابراین تصمیم گرفتم یه آمار در مورد نظرات مردم یا دوستان در مورد ایام فوق الذکر بگیرم خدا را شاهد میگیرم در یک نمونه آماری از 40 نفر همگی مخالف این امر و به شدت انتقاد کردند.

این نمونه آماری شامل کسبه کارگر دانشجو و.. بود.  بهتر نبود به جای ایام زینبیه ایام ولادت حضرت علی (ع)رو باشکوه برگزار میکردیم؟

این طور که پیش میرود ایام سجادیه -باقریه - صادقیه و ...  و بعد ایام وداع  و ...پیش خواهد رفت با حساب بنده تقریبا 300 روز برای این ایام نیاز هستش فقط 65 روز از یکسال میماند که آنها هم به زودی با تولد ایام جدید پرخواهد شد.

اینجاست که به نظرم سازمان تبلیغات اسلامی و اداره ارشاد و سایر مراجع ذیربط  باید نظارت کافی بر این امور را داشته باشند.

1
2
3
4
5
6
1 2 3 4 5 6