- ارسال کننده: علیرضا 777 تاریخ: ۹۳/۰۲/۲۱

به کدامین کیش و آیین هستید (2) !!!

هدف از نقد کردن افراد و بخصوص شخصیت های سیاست مدار و تراز اول شهر بایستی کشف واقعیت ها باشد و باید توجه داشت با نقد ما ، بخش عمده ای از جامعه آگاه می شوند و حل مشکل زمانی پدیدار می شود که صاحب نقد نتواند به درستی میان واژگانی که گاه درکش از مخیلات آدمی خارج است ، سرگردان بماند و دست آخر برای ما این موضوع مطرح می  شود که بی هوا پرواز کردن شاید روزی ...

در این مطلب قصد داریم با استناد به مطالب نگاشته شده توسط آقای پدارم نائبی که پیش از این در فضای مجازی شهرستان و نشریات محلی اقدام به نشر مطالب انتقادی و اجتماعی می پرداختند نیم نگاهی داشته باشیم هرچند گستره مطالب زیاد بود اما ما صرفاً جهت نقد عملکرد مطبوعاتی ایشان و معیار و ملاک قرار دادن سخنان خودشان دست به قلم می بریم .

پدارم نائبی در مطلبی با عنوان نامه ی سرگشاده خطاب به آقای مددی سعی در این دارد تا سرپیچی از نکته نظراتش توسط نماینده شهر در دورانی که بیشتر به ایشان نزدیک بود را بعد گذشت مدت زمانی و دوری از نماینده شهر محمد علی مددی  این چنین پاسخ دهد : پدارم نائبی که از سال های دور نزدیک به ستاد انتخاباتی دکتر محمد علی مددی  ونشر مطالب حمایت آمیز از ایشان شروع به فعالیت کرده بود و در دوران نمایندگی و بعد از پیروزی در انتخابات بنا به دلایلی از مجموعه ایشان فاصله گرفته بود در این مطلب این چنین نماینده شهر را مورد لطف و عنایت خویش قرار میدهد :

وی  که گویا آن جمله تاریخی هنوز از یادش نرفته ، اینبار با استدلال و منطقی که دارد تصور این را دارد که این واژه باز از زبان نماینده دیگر شهر محمد علی مددی بعد از سالها تکرار شود به همین جهت پدارم نائبی اینار با زبان تهدید به سراغ نماینده رفته و با مقایسه محمد علی مددی با نماینده اسبق میانه مهندس حاجی اصغری اینگونه قلم فرسایی می کند :

پدرام نائبی در مطلب دیگر در تاریخ 27 خرداد 92 با اشاره به اآنچه که  بعد از گذشت عملکرد 15 ماه ی حاج آقای مددی ، مخصوصا در حوزه ی اقتصادی ملاحظه می شود از آن  نه یک برنامه ریزی ، بلکه عملکردی باری به هرجهت گونه یاد می کند :

آقای نائبی گویا نماینده ی محترم شما که در نوشته هایتان خطاب به ایشان سوالاتی را مطرح نموده اید و گاهاً به زبان طنز به تحلیل مسائل شهر پرداخته اید، هنوز آستین بالا نزده اند و جوابی برای پرسش ها و تحلیل های حضرتعالی نداده اند ، به راستی شمایی که نام خبرنگار و یا فعال رسانه و هزاران هزار القاب دیگر را فقط منوط به خود می دانید و دایره ای به شعاع افکار خویش دورتان کشیده اید ، جواب نقد هایتان را گرفته اید ؟ و در این زمینه توانسته اید به استقلال فکری و سیاسی خاصی دست یابید که هم اکنون در نشریه امت و ملت که متعلق یه نماینده ای است شما ذاتاً با افکار و عملکردش تا کنون مخالف بودید قلم می زنید ؟ سخنرانی های جنجالی اما دلنشین ایشان که از آن یاد می کردید ، اینبار روی شما تاثیر عکس گذاشته است ؟

آقای پدرام نائبی ؛ شما که نقد های خود را همراه طبع شعرانه خویش در هم آمیخته و سخنان عارفانه و فلسفی را در فضای مجازی شهرستان میانه عطر آگین می ساختید ، آیا هنوز هم بر سر عقاید و اندیشه خود نسبت به نماینده شهرتان استوار مانده اید ؟

راستی آقای نائبی از سایت آفتاب میانه و آرشیو مطالبتان چه خبر ؟ هنوز هم آرشیو مطالب انتقادی شما موجود است ؟ به راستی فعالیت های مقطعی و سطحی که بجز بر هم زدن فضای نقد و نقادی به شیو ه ای منصفانه و آگاهانه ، که در مقطعی فعال و بعد از گذشت مدت زمانی از بین می رود چه ثمراتی برا شهرمیانه داشته است ؟ 

شما در مطلبی با این عنوان " اینجا میانه است، شهر حماسه پروران! " به نقد برخی از افراد فعال خبری در شهرستان پرداختید . آقای نائبی عزیز یادتان هست که گفتید اینترنت یک زایمان زود هنگام را موجب شده ، انگار نتیجه این زایمان هم اکنون بهتر مشخص می شود .شما با اتهام زنی به دیگران  این حماسه سازها را متهم به سود شخصی و کم کردن مرتبه ی قلم کرده اید ، شما چطور آقای نائبی ؟ قلم شما هم اکنون در قله های عدالت و امید سیر می کند ؟ 

-------------------------------------------------------

از طرفی استفاده از امکانات محیط های مردم نهاد جهت بهره برداری تبلیغاتی اشخاص و چهره ها کاری را ناشایست پنداشتید هرچند از صحت صحبت هایتان اطلاعی نداشته اید  و حال خود شما در مقام عدالت و برخورد نقادانه با موضوع شامل این فرمایشات نمی شوید ؟

با وجود اینکه بیشتر مطالب شما از سایت آفتاب میانه به کل حذف شده است و می توانست اطلاعات دقیق تری از نوع طرز فکر و استقلال فکری شما برای ما داشته باشد ، اما با اندکی جستجو باز به این مطلب برخورد کردیم: " وحدت از حرف تا عمل! "

شعار وحدت در دیدگاه شما و نقدهایتان چگونه تعریف و تفسیر شد ؟ آیا انتقاد های شما جوابی قانع کننده از سوی دفتر ارتباطات مردمی و یا شخص نماینده داشت ؟ نکند شما اینک خود جواب سوالهایتان را خواهید داد ؟ بهتر است در شماره بعدی نشریه وزین امت و ملت به تشریح سوالهایتان بپردازید نه مباحث اقتصادی دولت تدبیر و امید .

فعالیت نزدیک به نماینده شهر محمد علی مددی باعث شد این شد که شما در گفتگویی که سایت پیام میانه داشتید دلیل فعالیت نکردن خود در سایت صدای میانه را اینگونه تشریح کنید :

شما در این مصاحبه پرده از تایید انتخابی نظرات در سایت صدای میانه هم برداشته و اینگونه راجع به سایت صدای میانه که متعلق به عموی گرامیتان ( محمد صادق نائبی ) است اضهار نظر کردید و در آن دوران نسبت به دکتر مددی واکنش این چنینی داشته اید  :

آقای پدرام نائبی شما در زمانی که نزدیکز به نماینده شهر فعالیت خبری داشتید حتی نسبت به برخی مسائل دید باز تری داشتید و نسبت برخی از اشخاص که بعداً موضع شما 180 درجه نسبت به آنها تغییر کرد را اینگونه خطاب قرار می دادید :

آقای نائبی هزینه هایی که در زمان حمایت شما از آقای مددی داده اید چه می شود ؟  نماینده ای که شما بعد ها سیبل انتقادات خود قرار دادید و امروز دوباره به آغوش نشریه ایشان بازگشتید چه مفهوم منطقی میتواند داشته باشد ؟ صداقت شما با توجه مطلب اویل این مطلب و در این راه  طولانی پایدار بوده است ؟ 

شما که بعد از اعمال فشار ها و تحریم ها و ... از سوی کسانی که خود بدان ها در آن زمان و در مطلبتان اشاره نمودید به یک بار رنگ عوض کرده و مطالبی این چنین نثار نماینده محبوب خود کردید :

نوار حمایت های شما بعد از گذشت اندک زمانی رنگ و بوی دیگر به خود می گیرید شما در ماهای اخیر با جزئیات کامل به نقد حرکت های نماینده محبوب اسبق خویش پرداختید و اینگونه نوشتید :

-------------------------------------

به راستی چرا قدم در راهی که آن را مقدس می پندارید ثابت قدم نمی مانید ؟ چرا اندیشه هایی که گاه باعث پیشرفت شهر می شود و شاید از زبان شما هم جاری شده باشد هیچ گاه ثابت نمی ماند ؟  شما حتی در برهه ای از زمان نسبت به عملکرد سایت صدای میانه در نظری اینگونه قلم زده اید :

بد نیست به نظر یکی حامیان  همیشه همراه دکتر مددی راجع به شما هم نیم نگاهی داشته باشیم :

حال گویا با این تفاسیر باید گفت یا شما در نقدهایتان دچار تزلزل فکری بوده اید و یا طرف مقابل با مرتکب اشتباه شده است ، قضاوت این موضوع برعهده ما نیست و آن چیز که مسلم است این است در این میان افکار مردمی  دچار سردرگمی و گمراهی گشته است که باید زمانی  به تمامی آنها پاسخ داده شود . و این تصویر آخرین قاب از شما پیش ما به یادگار خواهد ماند ...

1
1