- ارسال کننده: اسرافیل قره داغی تاریخ: ۹۳/۰۲/۲۱

آبشار نوده هشتجین (خلخال )و پل معلق پیرتقی میزبان انجمن کوهنوردان میانه

با سلامی دوباره حضور همنوردان و دوستان عزیز .

درادامه برنامه شش ماهه اول سال 93 انجمن کوهنوردان ((برنامه در سایت قافلانتی قابل دسترسی است ))این هفته بازدید از آّبشار بسیار زیبای نوده هشتجین و پل معلق پیرتقی جمع صمیمی و مهربان انجمن را گرد هم آورد و سرپرستی این تیم 56 نفره بر عهده کوهنورد و سنگ نورد باتجربه و پر تلاش انجمن جناب آقای ناصر نجاری گذاشته شده بود تیم با 3دستگاه مینی بوس ساعت 5.5 صبح جمعه 19اردیبهشت میانه را به مقصد هششتجین ترک کرد ...در بدو ورود به هشتجین  بااستقبال گرم  جناب اقای عظیمی رئیس هیات کوهنوردی شهر هشتجین و سه تن از همنوردان محترم ایشان روبرو شدیم اقای عظیمی که در دانشگاه تبریز مسغول تحصیل در مقطع فوق لیسانس میباشند جهت راهنمایی و همراهی تیم قبول زحمت فرموده و از تبریز خودشان را به محل رسانده بودند و در ابتدای گزارش جا دارد ازاقای عظیمی و دیگر دوستانشان به خاطر زحماتشان قدردانی نماییم ضمن اینکه اقای عظیمی در طول صعود مشغول فیلمبرداری و تهیه یک برنامه مستند برای شبکه سبلان استان اردبیل بودند.

.....پس از رسیدن به ابتدای دره منتهی به ابشار تیم جهت صرف صبحانه توقف کوتاهی داشت که در همین حین تیمهای دیگری نیز با 3دستگاه مینی بوس از همنودارن میانه به محل رسیدند .تیم انجمن پس از صبحانه آماده حرکت شد راهنمایی تیم اقای عظیمی جلودارتیم اقای احمد مقیمی از پیشکسوتان تیم با کمک اقای مهدی میانجی رئیس انجمن و عقب دار همیشه زحمتکش و صبور و ارام تیم اقای مسلم پزشکی تعیین گردید با عبور از مسیر پاکوب و زیبای دره و افزایش ارتفاع لحظه به لحظه زیبایی وصف نشدنی منطقه خود را نشان میداد حرکت در کنار نهر اب زلال و شیرین و گل و گیاه و درختان سرو خمره ای و دیگر درختان جنگلی بسیار لذت بخش و زیبا بود و پس از رسیدن به آبشار زیبای نوده قطرات ریز و پودری ابشار تن های خسته و عرق کرده همنوردان را طراوتی دوباره بخشید و تیم غرق درزیبایی و لطافت ابشار و آب و صخره و سنگ شده و برای ساعاتی همه چیز دنیا را فراموش و محو قدرت خداوندی و عظمت و برکت طبیعت گشتند.پس از استراحتی خوب و گرفتن عکس و فیلم شروع به بازگشت کردیم حدود ساعت 2 ظهر به محل شروع برنامه رسیدیم و در زیر سایه درختان ناهار خورده و پس از استراحتی کوتاه دوباره سواره بر اراده های فلزی از جاده سرچم اردبیل به محل پل معلق پیر تقی رسیدیم در ابتدای منطقه به خاطر قرار گرفتن پل در  محوطه کارگاه سد پیر تقی با ممانعت مسئولان کارگاه روبرو شدیم که با صحبت اقای مهدی میانجی ریاست انجمن با اقای هدایتی از مسئولان کارگاه و نظر لطف و محبت ایشان اجازه ورود و بازدید از پل برای تیم گرفته شد پس از بازدید و انجام عملیات فرود از پل و صعود با یومار ....و همچنین فرود از صخره کنار پل و عملیات راپل از روی رودخانه به وسیله سیم بکسل موجود بر روی رودخانه و گرفتن عکس یادگاری که با نم نم باران بهاری همراه شد بچه آماده بازگشت شدند و جاده فیروزآباد به اهلند و میانه تیم را به خانه رساند ضمن اینکه جا دارد از رانندگان مینی بوس ها آقایان  حسن گنجعلیلو  و مهدی داودی و احمد ایدری که با روی گشاده و خنده برلب  زحمت ایاب و ذهاب تیم رابرعهده گرفته بودند کمال تشکر را داشته باشیم که پس از خستگی یک روز رانندگی در جاده کوهستانی در کمال صبر و حوصله تک تک بچه ها را به منزلشان رساندند که در همینجا برای ایشان و خانواده محترمشان ارزوی سلامتی و خوشبختی را داریم  این حرف دل تمام اعضای گروه کوهنوردی انجمن است در ادامه دوستان را به تماشای  عکس های زیبا از این برنامه دعوت میکنم . ارادتمند کلیه همنوردان  اسرافیل قره داغی !بخش آقکند ابتدای دره اقای عظیمی و مقیمی آبشار تصیوری از زیبایی منطقه سوژه عکاسی مجانی پل معلقبچه ها در مسیر بازگشت