- ارسال کننده: سعید حاصلی تاریخ: ۹۳/۰۲/۲۰

دغدغه های خانواده امروزی از زبان امام جمعه میانه

امام جمعه میانه در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به روزهای پایانی هفته معلم، این مناسبت را به معلمین و فرهنگیان تبریک گفته، افزود: ما قدردان زحمات دلسوزانه قشر فرهنگی هستیم.
حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا حامدی با اشاره به درگذشت حجت الاسلام کریمی، فقدان ایشان را برای شهر یک خلا توصیف کرده و اضافه کرد: ایشان در کسوت عالم در این شهر در نقش یک معلم بودند و دوشادوش آحاد مردم حرکت می کردند و ما دین و ایمانمان را مدیون عالمان و معلمان هستیم.
حجت الاسلام حامدی به نامگذاری روز معلم و شهادت آیت ا... مطهری اشاره کرده و از ایشان بعنوان یکی از بزرگترین و ارزشمندترین معلمین طول تاریخ یاد کرد.
وی با اشاره به هفته بسیج سازندگی از عموم مردم خواست تا با برنامه ریزی برای فرزندان خود، اوقات فراغت آنان را با برنامه های خوب بسیج سازندگی در کنار سایر برنامه ها پر کنند.
حامدی هفته هلال احمر را نیز به این نهاد امداد رسان تبریک گفته و از آنان بخاطر کارهای انسان دوستانه شان تقدیر کرد.
او به 314 مورد حادثه در سال92 و نیز حضور پررنگ در جاده های زمستانی توسط جمعیت هلال احمر، حضور بموقع و کمک رسانی آنان را سبب حل بسیاری از مشکلات عنوان کرده، از آنان تشکر کرده و آمادگی مقتدرانه و مجهزتر از قبل در اینگونه کارها را خواستار شد.
امام جمعه میانه همچنین از مردم خواست تا از آموزش های هلال احمر بهره گرفته و در کلاسهای آنها شرکت کنند.
حجت الاسلام حامدی پیشاپیش ولادت امام محمدتقی(ع) و امام علی (ع) را تبریک گفته و مردم را به استفاده از فرصت و برکات ایام ماه رجب با قرائت ادعیه، روزه گرفتن و اعتکاف در ایام البیض توصیه کرد و همچنین پیشاپیش وفات حضرت زینب(س) ، ام المصائب را به مسلمانان تسلیت گفت.
حامدی با اشاره به سالروز لغو امتیاز کاپیتولاسیون، آن را یک امتیاز ننگین برشمرده و مشکلات و مانع تراشی های تحمیل شده امروز توسط دشمنان بر نظام و انقلاب اسلامی ایران را فشار آنها برای بازگرداندن دوباره اینگونه امتیازات توصیف کرد. 
وی لغو امتیاز توتون و تنباکو توسط حکم آیت ا... شیرازی را منشا تحول و حادثه ای تاثیرگذار و مقدمه قیام مشروطه خوانده و آن را نشان دهنده  نقش مهم و مقبولیت مرجعیت و روحانیت در بینآحاد مردم خواند.
حامدی  از ایجاد شکاف بین مرجعیت دینی و مردم بعنوان یکی از برنامه های دشمن عنوان کرده و گفت: علی رغم سمپاشی های دشمنان، روحانیت از قداست و جایگاه خاصی در بین مردم برخوردار است.
وی همچنین با اشاره به سالروز تغییر قبله مسلمانان از بیت المقدس به خانه کعبه، شرح اجمالی از چگونگی این اتفاق تاریخی را به نمازگزاران بیان کرد.
حجت الاسلام حامدی به روز جهانی خانواده اشاره کرده و توجه ویژه به این نهاد مقدس و تاثیرگذار را خواستار شد.
حامدی با اسفناک، خطرناک و تکان دهنده خواندن آمار طلاق در جامعه و ورود بیش از 20 هزار پرورنده به دادگاه ، از عادی شدن و پیش پا افتاده شمردن این موضوع ابراز نگرانی کرده و برنامه ویژه متولیان فرهنگی را برای شکل یابی، ادامه مسیر و استحکام این نهاد مقدس را خواستار شد.
وی اینگونه ادامه داد که خانواده در جامعه اسلامی نباید مانند ممالک مادی جزء سست ترین نهادها باشد و الگوگیری از زندگی پیشینیان و استفاده از تجربیات زندگی های با دوام و طلاق های انگشت شمار باید به نسل امروز انتقال یاید.
امام جمعه میانه یکی از مهمترین دلایل بروز مشکلات زندگی جوانان امروز را عدم توانایی والدین برای ایفای درست نقش حمایتی و هدایتی آنان عنوان کرده و دخالت های زیادو  بی حساب آنان را باعث جدایی زوجین که زندگی آنان می توانست مایه خیر و برکت جامعه باشد را با طلاق و جدایی به مشکل برای جامعه مبدل کنند عنوان کرد.
وی آمار تکان دهنده طلاق را ناشی از دو عامل عدم قناعت هرکس به حقوق واقعی خود و نیز از بین رفتن تدریجی و کم رنگ شدن تاثیرگذاری بزرگان و ریش سفیدان جامعه در مصالحه، مشاوره و رفع سوءتفاهمات بین جوانان عنوان کرد.
حامدی شبکه های ماهواره ای بیگانه را از جمله عوامل و مشکلات عمده در بحث از هم گسیختگی خانواده خوانده و آن را در عین یک فناوری جدید بودن، یک تهدید جدی برای خانواده و شئونات و مقدسات فرهنگی و دینی  عنوان کرد. امام جمعه میانه اشاعه، تبلیغ و ترویج لا ابلالی گری ، هدف گرفتن نظام خانواده و از بین بردن حریم ها و شئونات را از جمله  برنامه های شبکه های ماهواره ای خوانده و خواستار دقت و حساسیت بیشتر مردم در این مورد و حفظ بنیان خانواده و جلوگیری از تهاجم فرهنگی توسط این شبکه ها شد.
1
1