- ارسال کننده: بین الحرمین تاریخ: ۹۳/۰۲/۱۸

دومین خودکشی پرسنل نیروی انتظامی میانه در کمتر از 9 ماه!

درحالیکه روح مردم میانه از خودکشی افسر نیروی انتظامی در جلوی فرماندهی نیروی انتظامی میانه در 20 مرداد سال گذشته هنوز جریحه دار و مضطرب است دیشب مجددا یکی دیگر از مامورین نیروی انتظامی در مقر فرماندهی نیروی انتظامی میانه با اسلحه خود سهواً یا عمداً خودکشی کرد تا اثبات شود نیروی انتظامی میانه نمی تواند "نیروی انتظامی نمونه استان" قلمداد شود.

فراموش نکرده ایم که همان خودکشی 9 ماه پیش افسر پیشکسوت میانه به دنبال خودکشی زندانی میانه توسط بند شلوار بود که معلوم نشد آیا تحت فشار زندانبان اقدام به خودکشی کرد یا خود به این نتیجه رسید؟!

در زمان فرماندهی سردار قالیباف اتفاق مشابهی در ارومیه رخ داده بود که در همان شب فرمانده انتظامی از سمت خود عزل شد تا شهروندان نسبت به قدرت و صلابت نیروی انتظامی مردد و مضطرب نباشند. متاسفانه در زمان فرماندهی سردار احمدی مقدم نسبت به این موضوع حساسیتی به خرج داده نشده است که نتیجه آن خودکشی عمدی یا سهوی ماموری دیگر در داخل نیروی انتظامی در کمتر از 9 ماه شد. 

با چنین وضعی شهروند میانه ای چه آرامش خاطری نسبت به پلیس خواهد داشت؟ آیا شب را به خیال بیداری پلیس ، با آرامش خواهد خوابید؟ آیا لحظه به لحظه و قدم به قدم پلیس را در کنار خود و پشتیبان خود خواهد دانست؟

تمامی این دلنگرانی ها و اضطرابها تنها بدین خاطر است که اعتماد مردم به مجموعه پلیس خدشه دار نشود و زحمات شبانه روزی حدود 100 هزار پلیس نادیده گرفته نشود. هر شهروندی که یک پلیس را در چله زمستان و گرمای تابستان، در زیر باران و آفتاب، در نیمه شب و نیمه روز، در دهها کیلومتری شهرها و داخل شهر می بیند به آرامش می رسد و او را دعا می کند. تصور کنیم در شبی تاریک و در راهی مخوف راه می رویم و به یکبار با چراغ گردان پلیس بیدار مواجه می شویم. آیا آرامش به ما دست نمی دهد؟ این آرامش بخاطر سابقه نیک هزاران پلیس بیدار و آگاه است که نباید با سوءرفتار یا سوءمدیریت تعدادی محدود خدشه دار شود.

امیدواریم فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان میانه برخلاف گذشته با ارائه گزارشی صحیح اعلام نماید که دلیل این خودکشی ها چیست؟

ناگفته پیداست اگر این مامور در اثر بازیگوشی با اسلحه یا ناشیگری در استفاده از اسلحه خود را کشته باشد اولاً باز نوعی خودکشی است ثانیاً آیا تضمین هست که فردا روزی این بازیگوشی و ناشیگری جان شهروندی را نگیرد؟! 

 

1
2
3
4
1 2 3 4