- ارسال کننده: قادرحسن زاده تاریخ: ۹۳/۰۲/۱۵

کارخانه فولاد آذربایجان در آستانه واگذاری به بخش خصوصی

فولاد آذربایجان به عنوان بزرگترین مجتمع صنعتی شهرستان میانه که سهم عمده ای در اشتغال جوانان دارد، سرانجام  پس از سالها کش و قوس به زودی از طریق  بورس به بخش خصوصی واگذار می شود.

به گزارش خبرنگار قافلان، اخبار واگذاری این مجتمع، که از لحاظ تجهیزات و کیفیت در تولید از برترین‌های صنعت فولاد در کشور است، سالهاست که سر زبان ها افتاده و همواره دلیل این واگذاری، زیانده بودن این شرکت عنوان شده است.

همگی به خاطر داریم که سالها پیش و در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی بحث ممانعت از واگذاری غیرکارشناسی این مجتمع سوژه ای برای برخی کاندیداها شده بود و با جزئیات تمام، کل ماجرای واگذاری بدون در نظر گرفتن مصالح ملی و  عمومی شهرستانی  را مطرح می کردند که در نهایت منجر به جلوگیری از این فروش سراسر ضرر شده بود.

اما امروز دوباره همان داستان تکرار شده و همان حرف ها سرزبانهاست.

مردم میانه نگران آینده فولاد آذربایجان هستند. کارخانه ای که در سی و چندسال بعد از انقلاب سهم مردم و جوانان این منطقه از برخورداری از سرمایه گذاری های ملی است. عمده نگرانی های مردم و مخصوصاً کارگران صدیق و زحمتکش این مجتمع همان داستان قبلی است که

آیا سرمایه ی عظیم فولاد آذربایجان به قیمت واقعی خودش معامله می شود؟

نگرانی دیگر کارگران این مجموعه این است که سهم آنها از این واگذاری چه خواهد بود؟

شنیده ها حاکی از آن است که جمعی از کارگران فولاد در نامه ای به مسئولین رده بالای نظام، خواستار آن شده اند که سهم کارگران قراردادی این شرکت که حدود300 نفر هستند در این واگذاری نادیده گرفته می شود(!). و این شرکت فقط در قبال 240 نفری که مستقیماً از فولاد حقوق می گیرند، متعهد به اختصاص سهام شده است.

امیدواریم فولاد آذربایجان به هر مجموعه‌ای که واگذار شد، بتوانند این صنعت را به بهره‌وری بیشتر برسانند و در این میان توجه داشته باشند آن کارگرانی  که بیش از 10 سال از عمرشان را در شرکت های تابعه ولی در مجموعه ی فولاد آذربایجان گذرانده اند هم عضو همین شرکت هستند و حق دارند در سود این شرکت سهمی هر چند ناچیز داشته باشند.

1
2
1 2