- ارسال کننده: بین الحرمین تاریخ: ۹۳/۰۲/۱۳

با تصویب دولت صورت می گیرد: واگذاری حق بهره برداری 16 هکتار از اراضی پلاک ثبتی شهرک فراهیه شهرستان میانه به وزارت نیرو

 

با تصویب دولت، حق بهره برداری (16) هکتار باقیمانده از اراضی پلاک ثبتی ،واقع در شهرک فراهیه شهرستان میانه، آذربایجان شرقی از سازمان ملی زمین و مسکن به وزارت نیرو واگذار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، وزیران عضو کمیسیون لوایح بنا به پیشنهاد وزارت نیرو و به استناد تبصره (2) ماده (69) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت – مصوب 1380 – تصویب کرد؛ حق بهره برداری (16) هکتار از اراضی پلاک ثبتی (207) فرعی مفروز از (22) فرعی از (9) اصلی بخش (41) تبریز، واقع در شهرک فراهیه شهرستان میانه، استان آذربایجان شرقی، از سازمان ملی زمین و مسکن به وزارت نیرو ( شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی) واگذار می شود.
همچنین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باید برای اصلاح و صدور سند مالکیت میزان مذکور از پلاک ثبتی یاد شده به نام دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی وزارت نیرو( شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی) و با قید عبارت "هرگونه تغییر بهره برداری و واگذاری منوط به تصویب هیئت وزیران خواهد بود" اقدام و سند یاد شده را برای نگهداری در خزانه اسناد مالکیت به وزارت امور اقتصادی و دارایی ( اداره کل اموال دولتی) ارسال کند.
بر این اساس، در صورت تغییرات بهره بردار توسط هیئت وزیران، دستگاه بهره بردار مکلف است بدون دریافت وجه یا اخذ مجوز یا عناوین مشابه آن به منظور واگذاری موضوع این تصویب نامه به بهره بردار بعدی اقدام کند.
این تصویب نامه پس از تایید رئیس جمهور در تاریخ 9/2/1393 از سوی اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

تبصره (2) ماده (69) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت
فروش و واگذاری املاک و اراضی که دولت حق استفاده از آنها را در اختیار شرکتهای دولتی قرار داده نیز موکول به تصویب هیئت وزیران است مگر آنکه مورد نیاز دستگاههای این ماده باشد که به ترتیب مقرر در آن در اختیار وزارتخانه ها وموسسات دولتی قرار می گیرد.

 

1
1