- ارسال کننده: محمدرضا1 تاریخ: ۹۳/۰۲/۰۹

احداث خط ریلی دوم تهران - میانه در اولویت کاری راه آهن است

  مدیرکل راه آهن منطقه شمالغرب کشور گفت: احداث باند دوم خط ریلی تهران - میانه در اولویت کاری راه آهن کشور قرار گرفت.

 

 

 

 محمدرضا قربانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در برنامه احداث خطوط جدید ریلی در راه آهن آذربایجان و شمالغرب کشور احداث خط دوم کرج به میانه در اولویت قرار گرفته است.

وی با یادآور اینکه در صورت برگزاری مناقصه و تامین اعتبار این طرح با سرعت اجرا و خط جدید احداث خواهد شد اظهار کرد: تاکنون زیر سازی های احداث خط دوم ریلی میانه به بستان آباد اجرا شده است.

مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور به پیشرفت 80 درصدی زیرسازی این خط جدید ریلی اشاره کرد و از واگذاری احداث خط اصلی به اداره کل راه آهن کشور خبر داد.

وی خاطر نشان کرد: در صورت تامین اعتبار خط دوم این مسیر تا زنجان به سرعت احداث خواهد شد.

مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور گفت: احداث خط جدید ریلی از تهران به میانه می تواند در سرعت بخشی به روند جابجایی با قطار در این منطقه کمک کند و قطار ها بصورت مستقیم مسیر تهران تا تبریز را طی و توقف آنها به علت مواجه با دیگر قطارها کاهش می یابد.

احداث باند دوم خط ریلی تهران به میانه به طول 400 کیلومتر از مصوبات دور دوم و سوم سفر دولت نهم و دهم به استان زنجان می باشد.

این طرح پیشتر به چهار فاز تقسیم شده و بر اساس ادعای مسوولان وقت خط دوم ریلی تا استان قزوین احداث شده و بقیه فازها در حال واگذاری به پیمانکار بود.

هم اکنون فقط یک خط ریلی از تهران به میانه برقرار است و در زمان ترافیک تردد قطارها، زمان جابجایی مسافران و بار به علت توقف برای عبور قطار دیگر بالا محسوب می شود.

 

1
1