- ارسال کننده: اسرافیل قره داغی تاریخ: ۹۳/۰۲/۰۹

قلعه ضحاک هشترود پذیرای همنوردان انجمن کوهنوردان میانه شد.

با سلام حضور همنوردان و علاقه مندان کوهنوردی .از اینکه گزارش برنامه این هفته انجمن با تاخیر تقدیم حضورتان میشود از دوستان عذر خواهی میکنم ...مشغله کاریه دیگه چی میشه کرد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.........طبق برنامه شش ماهه انجمن که روی سایت گروه نیز منعکس شده این جمعه 5اردیبهشت جمع 39 نفره مشتاقان کوه و طبیعت  به قصد بازدید از قلعه ضحاک با دو دستگاه مینی بوس و یک دستگاه سواری عازم منطقه شدیم . مسیر حرکت را از کنار جاده آهنی  زیبا انتخاب کرده و پس از رسیدن به تونل دوم در ابتدای مسیر صخره ای صبحانه مفصلی در جمع زیبا و با صفای دوستان خورده (جای همه تون خالی )و شروع به صعود از مسیر پاکوب نمودیم تراکم علاقه مندان به ضحاک به قدری زیاد بود که باعث کندی حرکت میشد از شهرهای اطراف و گوشه کنار استان جمع کثیری از گردشگران و کوهنوردان و خانواده ها یک روز بهاری از ماه اردوی بهشت را جهت دیدن قطعه ای از بهشت روی زمین انتخاب کرده بودند مسیر زیبای ریلی پس ازصعود از مسیر تند صخره ای که با شادی و طراوت صبحگاهی و بگو و بخند بچه ها همراه بود به بالای کوهی رسیدیم که منظره ای بس زیباو دلنشین در مقابل دیدگانمان نمایان کرد..پوشش مخملی سبزسبز کوهها و ..........دورنمای از قلعه زیبایی منطقه و دیدن صحنه با عظمت قلعه در بالای تخته سنگی استوار  انرژی بچه ها را دو چندان کرد و با شور و ذوق وصف نشدنی طی مسیر نموده و خود را به محوطه تاریخی این دژ عظیم رساندیم کنار ذیواره های سنگی قلعه از هنر عاشیق عباس ستاری بهره مند شدیم و با حس و حال خوبی وارد قسمت اصلی قلعه شدیم .............حاج غفور از پیشکسوتان کوهنوردی هشترود به استقبالمان آمده بود ...پس از دیدار با ایشان و باز دید ازمحوطه قلعه و طاق بزرگ آن به علت شلوغی بیش از حد سریع با گرفتن چند عکس یادگاری قلعه را به مقصد فرود به حاشیه رود خانه و خوردن نهار ترک کردیم پس از خوردن ناهار دسته جمعی و دور هم و مختصر استراحت از قسمت شمالی محوطه و عبور از پل به طرف مینی بوس ها رفته و با خاطره خوب ...سرحال ...و شاداب ...ساعت 7 عصر به میانه برگشتیم ..قربان همگی قره داغی خراسانک به قلعه نمای از قلعه حصار اصلی دژقلعه کوهنورد کوچولو ضحاک عکس یادگاری انجمن سرپرست برنامه تصاویر زیبای صخره های رسوبی