- ارسال کننده: علی مسعودی* تاریخ: ۹۳/۰۲/۰۸

حیدری آزاد: تأخیر در آزادسازی اطراف امامزاده اسماعیل(ع) مردم میانه را می رنجاند

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه در جلسه آزادسازی قریب الوقوع اطراف حرم امام زاده اسماعیل(ع) تشکیل شده بود، گفت: جای بسی تعجب دارد که در حدود 36 سال از آغاز برنامه های اجرایی شدن این پروژه گذشته و متأسفانه هنوز اتفاق خاص و مشهود و ملموسی نیافتاده است. همین تأخیر سبب شده که از اعتماد مردم کاسته و قشر عظیم جامعه از عدم تحقق وعده های داده شده بشدّت آزرده خاطر گردند.
حیدری آزاد در این جلسه تأکید کرد: با فراهم نمودن مقدمات، باید هر چه سریعتر و در کوتاه ترین زمان ممکن پروژه این حرم مقدس تعیین و تکلیف گردد و شرکت کوثر دفترش را ظرف هفته جاری در محل تشکیل دهد.
معاون استاندار در پایان سخنانش با تأکید دوباره بر سرعت عمل مسئولین ذی ربط پروژه و اشاره به غیرت، عزت و صبوری ستودنی مردم میانه، افزود: دستگاههای اجرایی و خدمات رسانی که دارای زیر ساختها و تجهیزات مورد نظر در محل اجرای طرح هستند، قبل از آغاز طرح مزبور، با همراهی و همکاری و هم افزایی نسبت به جابجایی مربوطه اقدام نمایند، تا انشاا... پس از اجرای موفق طرح، در جهت حفظ صحیح بیت المال این تجهیزات و امکانات در طرح های بعدی نیز مورد استفاده قرار گیرد. بدون شک همکاری عموم مردم در این امر ضروری است و بدون هماهنگی عمومی امکان عملی شدن پروژه های عظیم در هر حوزه ای از شهرستان معنا و مفهومی ندارد. تمامی دستگاه های اجرایی باید با جدیت تمام همکاری کنند و برای آغاز و عملیاتی شدن این پروژه عظیم و عقب افتاده، پس از سال ها انتظار می توانیم این خبر خوش را به مردم عزیز میانه بدهیم که روز چهارشنبه مورخه 10/2/93، ساعت 16 در مسجد جامع با رونمایی از پلان ها و برنامه ها در انظار عمومی، با کلید دولت تدبیر و امید این قفل که سالیان سال بسته مانده بود، باز خواهد شد، البته بشرط آنکه مالکین محترم منطقه نیز همراهی کاملی را با این امر نیک و پسندیده، بذل نمایند.
رئیس شورای اسلامی شهر میانه نیز در این جلسه، در خصوص آزاد سازی اطراف امامزاده اسماعیل(ع) گفت: آزاد سازی اطراف امامزاده اسماعیل(ع) در آینده بسیار  نزدیک انجام خواهد شد و و در همین روزها مردم شریف میانه شاهد اجرای آن خواهند بود.
بهمن نعمت زاده افزود: قسمت اعظم دغدغه ما تاکنون تنها توافق بوده که با وجود شرکت توانمند کوثر و اعضائی که با قدرت و جدّیت سعی دارند تا پروژه را اجرایی کنند، اجرا و عملی شدن طرح امام زاده اسماعیل(ع) دیگر همچون سالهای گذشته، دور از انتظار نیست.
وی همچنین در ادامه با اشاره به سخنان معاون استاندار و فرماندار ویژه میانه و تشکّر از جدیت و اراده مثال زدنی و حمایتهای ایشان در خصوص اجرای پروژه امام زاده اسماعیل(ع)، افزود: کل طرح اجرایی امام زاده اسماعیل(ع) آماده است و 2 بلوک که در حدود 50% کل پروژه را به خود اختصاص می دهد، در فاز اول اجرا خواهد شد و از قضا روز عملیات اجرا بسیار هم نزدیک است.
مدیر عامل شرکت کوثر نیز که در این جلسه حضور داشت، گفت: در طرح کلی سایت، ایرادات جزئی بود که قابلیت اجرایی شدن را نداشت و با بهبود بخشیدن آن سرانه ها و سطوح کاربری حفظ شد. طرح اجرائی 14 بلوک دارد که طرحهای معماری آنها تهیه شده طبق ضوابط تعریفی با نقشه های خاص، به ترتیب اولویت به شهرداری ارائه و ایرادات هم اصلاح شده است. در مرحله عمل نیز بلوک B3 و B4 که اولویت اجرائی دارند، آغاز خواهند شد.
مهرآمیز تصریح کرد: اقدام دیگری که انجام پذیرفته، شناسایی مالکین بلوکها، دعوت از آنها برای ثبت توافقنامه اولیه مبنی بر موافقت با طرح است که اخیراً در 70 مورد منجر به عقد قرارداد گردیده است. همچنین برای تسریع امر، پیمانکاران و عوامل اجرایی بومی نیز شناسایی شده اند.

 

1
1