- ارسال کننده: علی مسعودی* تاریخ: ۹۳/۰۲/۰۷

حیدری آزاد: متأسفانه عدم نظارت دستگاههای متولّی موجب توسعه ساخت و ساز غیرمجاز گردیده است

 متأسفانه عدم نظارت دستگاههای متولی موجب توسعه ساخت و ساز غیرمجاز گردیده است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه عدم نظارت و دقت لازم توسط مسئولین را موجب توسعه حاشیه نشینی و ساخت و ساز غیرمجاز عنوان کرد.
اسماعیل حیدری آزاد روز یکشنبه در جلسه جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز شهری، گفت: حاشیه نشینی و ساخت و ساز غیرمجاز مشکلات عدیده ای را برای سازمانها و مردم بوجود آورده است از طرفی سخت گیری برای ساخت و ساز نیز مردم را به سمت ساخت و سازهای غیرمجاز رهنمون می نماید.
وی تسهیل در امور و تسریع اعطای مجوز برای ساخت و سازهای قانونمند را خواستار شده و تاکید کرد: لذا لازم است دستگاههای متولی به ویژه شهرداران محترم مقدمات ساخت و ساز مجاز مردم را با کمترین هزینه تسهیل نمایند تا شاهد رشد و توسعه متوازن شهرها بر اساس اصول شهرسازی باشیم.
 معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان میانه نیز در این جلسه  با اشاره به رشد ساخت و سازهای غیرمجاز و لزوم کنترل و جلوگیری از این روند، عمده ترین مشکل و پیامد آن را بی نظمی اجتماعی و رواج نافرمانی از قانون عنوان کرده افزود: به دلیل نبود نظارتهای لازم بر سازه های غیرمجاز، این ساختمانها استحکام بنا و ایمنی لازم را نداشته و هنگام بروز سوانح غیرمترقبه مانند سیل و زلزله خسارت های جانی و مالی جبران ناپذیری را بوجود خواهند آورد.
جمشیدعبدالهی از بین بردن زیبایی و نمای بافت شهری با رواج ساخت و سازهای غیرمجاز را به ضرر شهر خوانده، طولانی شدن روند صدور مجوز قانونی و همچنین تلاش جدی شهرداری برای پیشگیری را بهترین راه کنترل این مشکل خواند.
عبدالهی قصور، تساهل، برخورد عاطفی و رافت های نابجا توسط عده ای از مسئولین مربوطه در این زمینه را غیرقابل توجیه خوانده و اینگونه عملکرد را خلاف شرع و قانون و مقررات عنوان کرده، خواستار دقت و کنترل هرچه بیشتر در این زمینه شد.

 

1
1