- ارسال کننده: پیام قربانی تاریخ: ۹۳/۰۲/۰۵

سوالات شما از مسئولین برای چاپ در هفته نامه قافلان

سلام

شهرمان میانه مشکلات و موانعی در مقابل پیشرفت خود می بیند که برای گذر از این مشکلات تمامی مردم و مسئولین باید دست به دست هم دهند.

مردم باید با گوشزد و بررسی و پیگیری های خود و مسئولین باید به درخواست مردم و با استفاده از اختیارات و وظایف خود برای رفع این مشکلات قدم بردارد.البته خواست مردم امر بسیار مهمی تلقی میشود.

همانطور که در قسمت های پایانی این مطلب مشخص است مطالب بسیاری توسط همشهریان و دلسوزان شهرستان میانه برای گوشزد و ارائه مشکلات شهرستان میانه به مردم شهر و مسئولین انجام شده ونتایج بسیار خوبی هم با تعامل بین مردم و مسئولین ایجاد شده است.

البته ناگفته نماند که چندین بار این مطالب جمع بندی شده و به اسامی زیر ارسال شده است ولی همچنان بعضی مشکلات بدون توجه باقی مانده است.
لینک این مطلب ارسال شده به:
روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی دکتر مددی
روابط عمومی شهرداری میانه
دفتر ارتباطات مهندس سید بهلول حسینی
روابط عمومی شورای شهر میانه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان میانه

با هماهنگی هایی که با هفته نامه قافلان که توجه خاصی به مشکلات شهرستان میانه دارد طبق منوال قبلی این نشریه ,قرار شد تا دوباره مشکلات و کم و کاستی هایمان را به چاپ برسانند تا هم مردم با مشکلات آشنا شوند و هم با همکاری و پیشنهادات خود بتوانند در رفع مشکلات به همراهی و کمک مسئولین بیایند.

همشهری اگر شما هم موضوع خاصی را که دغدغه شماست به عنوان یک میانه ای و مناسب میبینید مطرح شود را در قسمت نظرات درج کنید.

حوزه نمایندگان:
- چرا نمایندگان محترم میانه در مجلس شورای اسلامی کمتر در میانه در کنار هم ملاقات میشوند؟چرا فقط ما از وحدت فقط شعار دادن آنرا بلدیم؟
-چرا جلسه های سخنرانی و پرسش و پاسخ با مردم ترتیب داده نمیشود؟مگر در هنگام کاندید شدن ایجاد ارتباط نزدیک با مردم و وحدت و حمایت از نیرو های مختصص از شعارها و برنامه هایتان نبود؟
-برای اشتغال جوانان و بیکاران چه کارهایی انجام شده و چه تصمیمات و کارهایی برنامه ریزی شده است؟
-برای توسعه شهرک های صنعتی میانه چه برنامه هایی دارید؟چه اقداماتی در این خصوص انجام داده اید و چه برنامه هایی دارید.
-چرا میان ادارات و ارگان ها تعامل و همکاری های لازم و ضروری برای وحدت و حرکت رو به جلو و پیشرفت شهرستان ایجاد نمیشود؟ چه کسی باید واسطه برای این امر شود؟
-چرا هر فردی که سرمایه وتفکرش و امکانات سرمایه گذاری و تولید کار و محصول را دارد ازمیانه بدلیل نبود بستر مناسب و حمایت مسئولین دور میشود؟ چه کارها و تسهیلات و حمایت هایی برای جذب این افراد ایجاد شده است؟
-چرامیانه از کم امکانات ترین شهرهای استان است؟علت چیست که ما از بقیه شهر ها عقب مانده ایم؟ تعامل و همکاری نمایندگان چه مقدار در کاهش این امر تاثیر دارد؟
-چرا آب میانه به هیچ وجه قابل آشامیدن نیست آیا مسئولین فکری برای این مورد کرده اند این درحلیست که آب تصفیه کن ها هم کمتر میتوانند بر کیفیت آن تاثیر بگذارند.چه کارها و پیگیری هایی برای تامین آب مناسب برای میانه انجام شده است؟
میانه در حوزه ی مهاجر فرستی جزء اولین شهرهاست چه اقدامی در جهت جلوگیری از رشد فزاینده مهاجرت انجام نمیشود؟چه کار و برنامه ای برای مقابله با این مشکل انتخاب شده است؟
- چه اقداماتی برای نزدیک کردن اتوبان به مرکز شهرستان و راهنمایی مسافران و رهگذران به داخل شهرستان برای فراهم کردن زمینه برای پیشرفت شهرستان انجام شده است؟
- آیا کسی هست که به وضعیت قطار میانه - تهران رسیدگی کند؟ آیا این قطار در شأن مردم میانه است؟ لطفا پیگیری های قبلی خود را دوباره رصد نمائید تا از قطارهایی که به تبریز و دیگر شهرها اختصاص داده می شود به میانه هم اختصاص دهند.

حوزه شهرداری و شورای شهر:
-میزان بودجه حوزه های مختلف شهر چقدر است؟چه مقدار از آن و بابت چه کارهایی استفاده شده است.برای سال بعد چه بودجه هایی و چه مقدار برای آن پیش بینی و تصویب شده است؟
- عوارض شرکت فولاد آذربایجان(میانه) چه میزان است؟آیا پرداخت میشود؟ اینکه چه مقدار از آن صرف میانه می شود؟
-چه کارهایی برای جذب گردشگر و توریست و مسافر به سمت آثار تاریخی و مکان ها ی دیدنی شهر انجام شده است؟
-چرا مکان مناسبی برای اسکان و استراحت مسافرین و رهگذران در داخل شهر و در کنار اماکن گردشگری میانه انجام نشده است؟
-چرا از افتخار آفرینان عرصه های علمی و ورزشی و.. . که باعث مطرح شدن نام میانه در رده های مختلف میشوند هیچ تجلیل و تشکری نمیشود؟
-همه ساله دردهه فجرانقلاب اسلامی با برگزاری مراسمی از تمامی برگزیدگان شهرستان در زمینه های مختلف با اهدای لوح یادبود تقدیر و تشکر شود.(برگزیدگان مسابقات کشوری و استانی در رشته های مختلف علمی و فرهنگی و هنری و ورزشی، مولفان برتر کتب و مقالات در زمینه ی معرفی شهرستان و بررسی مسائل شهرستان، کارمندان و کارگران نمونه، اصناف نمونه و ... هر اداره و سازمانی می تواند مسئولیت معرفی افراد برگزیده ی تحت پوشش خود را داشته باشد و همچنین یکی از ادارات می تواند با ایجاد دبیرخانه ای دائمی مسئولیت جمع آوری اطلاعات افراد برگزیده در طول سال را بر عهده گیرد.)
-هر پنجشنبه و در هنگام دفن اموات تردد در مسیر گلزارالمومنین افزایش میابد این درحالیست که این مسیر به عنوان یک جاده برای اررتباط روستا ها ی میانه و هشترود محسوب میشود.آیا لازم نیست که وضعیت آسفالت و تعریض این مسیر نیز مورد تعمیر قرار بگیرد تا استفاده از مسیر راحتتر و کم خطر تر باشد؟
-نرخ کرایه های داخل شهر و برون شهری در چه زمانی و بر چه اساسی تعیین میشود؟دلیل تغییر گاها 5-6 باره آن چه چیز است؟ چرا نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در میانه مقدار ثابتی ندارد و کنترل مناسبی بر آن نمیشود.
-چرا مسیر بین داخل شهر و راه آهن میانه را که قابلیت چند بانده کردن دارد, عریض تر نمیشود؟میدانید که روزانه چندین نفر مسافر و ساکنان روستاهایی از این مسیر تردد میکنند.اینکار هم باعث سرعت و راحتی عبور و عبور میشود و هم  خطرات را پایین تر می آورد.
- مسافران و کسانی که به دنبال ادرس و کوچه خاصی در شهر میگردند,علائم و تابلو های مناسبی را برای رسیدن به مقصد مشاهده نمیکنند.تابلو ها و اسامی کوچه ها و خیابانها نیاز به نوسازی دارند.
- چرا عملیات عمرانی در میانه سرعت بسیار کمی دارد مگر مردم میانه و تهران و تبریز فرقی با هم دارند؟
- چرا در نقاط پر رفت وآمد شهر و کنار خیابانها و سر کوچه ها و محل های تجمع ,سطل های مخصوص جمع آوری  زباله به صورت اصولی و مناسب قرار داده نشده است.
- کنار گذر ها و کمربندی های میانه چرا قابل استفاده نیستند و چه برنامه و تصمیم هایی در این باره گرفته شده است؟
- چرا ساخت جدول ها  و اصلاحات هندسی در میادین شهر و سطح شهر حتی خارج شهر  باعث مشکلات بسیاری برای عابرین و راکبین شده است
- چرا به مشکلات شهرکهای میانه کمتر رسیدگی می شود؟چه تصمیم هایی در این باره گرفته شده است؟
- میدانی که تخریب آسفالت خیابانها و کندن گودال ها مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد میکنند مگر هزینه تعمیر آسفالت در خیابان ها و کوچه ها از عامل آن گرفته نمیشود؟پس چرا تعمیر آن اینقدر زمان میبرد؟
-چرا دست انداز های موجود در داخل شهر و جاده ترانزیت که از داخل شهر به حساب می آید به صورت اصولی و مناسب تعمیر نمیشوند؟
- تغییر در شکل جوی های آب در زمان بارش باعث زحمت و محدودیت برای در عبور و مرور میشود آیا بودجه و تصمیمی برای اصلاح این مشکل اختصاص داده شده است؟
- چرا زمان و نحوه جمع آوری زباله ها از سطح خیابانها و کوچه ها در زمان مناسبی انجام نمیشود.جزئیات جمع آوری هم باعث بهم خوردن آسایش عمومی ساکنین نزدیک به ماشین جمع آوری و کارگران میشود.
زیبا سازی شهر یکی از حقوق مردم است ولی چسباندن اطلاعیه ها و اعلامیه ها و بنر ها و مکان نصب آنها چهره شهر را نازیبا میکند با چه اصولی موافقت میشود که در نقاط مرکزی شهر بنر های زیادی در کنار هم نصب شود؟
-چرا برای حفظ نظافت شهر مکانهای مخصوصی برای الصاق اطلاعیه و اعلامیه ها توسط نوار چسب یا سنجاق ایجاد نمیشود تا هم نظافتش آسان باشد و هم چهره شهر بیش از این نامناسب نشود؟
- چرا هر از چند گاهی مشکل سد معابر در شهر حساسیت ویژه ای پیدا میکند اما این حساسیت بیشتر از چند هفته دوام نمی آورد.چرا برخورد جدی و قاتع برای حذف این مشکل انجام نمیشود؟
- چرا زیبا سازی شهر در مناطق داخلی و خروجی شهر مناسب و در حد قابل قبول نیست تا در شان میانه باشد؟میدانید که ورودی و خروجی یک شهر در واقع نموداری از فرهنگ و پیشرفته بودن آن شهر میباشد و تاثیر زیادی در جذب مسافر و گردشگر و عواید فرهنگی و مالی و پویایی و پیشرفت شهر دارد.
- افزایش موش و حیواناتی که در داخل فاضلاب ها رشد میکنند ,مشکلات بهداشتی جدی ایجاد کرده و آسایش مردم را مختل میکنند چه کارایی برای مقابله با این مشکلات انجام شده و برای آن برنامه ریزی شده است؟
- پارکینگ های موجود در سطح شهر پاسخگوی تعداد رو به افزایش وسایل نقلیه در شهر نمیباشد.نبود ساختمان پارکینگ از طرفی باعث اتلاف وقت برای یافتن محل پارک میشود و از طرف دیگر سیستم پارکبانی در کنار خیابانها باعث ایجاد ترافیک و مزاحمت برای ساکنان کنار خیابان و کوچه ها میشود.
-در سطح شهر و مکان های پر رفت و آمد شهر مکانهای مناسبی برای ایجاد پارکینگ های طبقاتی وجود دارد که در صورت مصالحه با صاحبان زمین ها میتوان در سطح شهر چندین پارکینگ طبقاتی ایجاد کرد.آیا در این خصوص اقداماتی شده است؟نمونه آن در تقاطع خیابان برق و شهید رحیمی و هم چنین مکان سابق حمام بلور میباشد.
سرعت گیر ها و درپوش های فاضلاب در خیابانها و کوچه ها همچنین ناهمواری ها و چاله های سطح شهر باعث صدمه و هزینه برای مردم میشود و به نحوی باعث بهم خوردن نمای شهر میشود.چرا این مشکلات به طور کامل حل نمیشود؟
- چرا در خیابانهای میانه سطل آشغال کم است؟!آیا اینکار و فرهنگ سازی آن نمیتواند نقش بزرگی در نظافت شهر داشته باشد
-چرا مجوز ساخت استخر در شهرستان داده نمیشود.یکی بودن استخر فجر باعث شده که قیمت بلیطش نجومی بشه.در حالیکه در شهر های اطرافمون قیمت بلیط هزار تومان است.در اکثر جاها به ازای پرداخت دوهزار تومان میتوان بدون زمان بندی در استخر بود
- در هر شهری باید اول به نیاز جوانان توجه شود تا از انحراف جوانان جلوگیری گردد, با به وجود آوردن فضاهای مناسب ورزشی و فرهنگی می توان نیروی جوانی را در مسیر مثبت هدایت کرد. در این رابطه چه برنامه ای دارید؟و چه کارهایی انجام شده  است؟
-مکان های تفریحی و فرهنگی از قبیل پارک و سینما و فضای سبز و.. توزیع مناسبی در  مناطق مختلف شهر نداشته اند و نیاز به آنها در شهر احساس میشود.آیا تصمیمی برای بهبود این وضعیت گرفته شده است؟وجود یک سالن کنفرانس و نمایش برای استفاده در نمایشگاه ها و اجتماعات و... از نیازهای شهر میباشد که خلاء آن در شهر احساس میشود.
- شهرداری بودجه فرهنگی خود را کجا و چگونه هزینه می کند؟
ساعت جمع آوری زباله ها چه ساعتی است؟ تا ساعت 5 صبح صدای ماشین شهرداری از خیابان میاید. چرا زباله ها را از کوچه ها جمع نمی کنند؟ کجا دفعشان می کنند؟
-در مورد آب میانه توضیح دهید که به هیچ وجه قابل آشامیدن نیست آیا فکری برای این مورد کرده اید البته آب تصفیه کن هایی که آمده بازهم جواب گوی این مشکل نیست.
- در شهر بازی ها و فضای سبز در نقاط مختلف شهر ,صندلی و جای مناسب برای نشستن مردم در هنگام فراغت و تفریح خانواده ها وجود ندارد.ایا برنامه برای رفاه مردم دارید؟
- احداث استراحت گاه و توالت عمومی وحمام عمومی در سطح شهر و برای استفاده مسافران یکی از کارهاییست که میتوان برای جذب مسافر و درامد و... برای شهر باشد.
- آیا ممنوعیتی برای بزرگداشت مشاهیر و مفاخر شهرستان وجود دارد؟ شهرداری و شورای شهر چه کاری می تواند در این زمینه انجام دهد و چه برنامه ای دارد؟آیا مکان مناسبی برای اینکار ایجاد شده است؟
- آیا این امکان وود دارد که دور پارک انقلاب و پارک های سطح شهر را نرده کشید تا به یک جای راحت و فرهنگی برای خانواده ها تبدیل بشود؟ الان که جای مناسبی نیست.و اگر خرجش هم زیاد باشد میتوان با اخذ ورودی یا سپردن به بخش خصوصی این هزینه ها را جبران کرد.
- آیا شورای محترم شهر غیر از انتخاب شهردار کار دیگری هم انجام داده یا می دهد؟ کجا فعالیتهایشان را اطلاع رسانی می کنند؟ اخبارشان را کجا منتشر می کنند؟
پیاده روها در عین کوچک بودن تبدیل به انبار مصالح ساختمان های در دست تعمیر شده است که تردد عملا غیر ممکن میشود برای پیاده روها چه برنامه ای دارید؟
- چرا باید شهر ما این چنین ظاهر ساده و بی روح داشته باشه؟
- چرا اینهمه گدا در سطح شهر دیده میشه؟ آیا برای مقابله با این مشکل برنامه ای وجود دارد؟آیا نمیتوان با همکاری کمیته امداد مشکلات این افراد را رفع کرد؟
- در مورد بحث گردشگری آیا موقع انجام کارهای زیر بنایی مانند ساخت هتل ، تفرج گاه ، احداث دریاچه و ... نرسیده است؟
- خیابانهای داخل شهر، خیابان شهرک امام هم بخوبی آسفالت شده است ویک سئوال اینکه شهرک ولیعصر پارک ندارد آیا می شود یک پارکی نیز در آنجا ایجاد کرد؟
دیوار یا حصار کشی مکانهایی که بدون استفاده صاحبان همینطور به امان خدا رها شده و مکانی شده پر از رویش گیاهان هرز، و نیز مکانی شده برای باعرض معذرت، ادرار کردن و دفع مدفوع برای بعضی افراد و حتی معتادین به مواد مخدر به روش تزریقی.
-جلوگیری از کشتن سگها، سوزاندن آنها در زباله دانی شهر، آنهم به بهانه کنترل جمعیت آنان!...بهتر است از روشهای علمی استفاده گردد و به حقوق حیواناتی چون سگها احترام گذاشته شود.


حوزه نظارت:
-چرا وضعیت پخت نان اینقدر بی کیفیت است؟چرا کمتر بر کیفیت و بهداشت نانوایی ها نظارت میشود؟ساعات کاری نانوایی ها همانند اکثر ادارات شهر طبق قانون صورت نمیگیرد.چطور بر نان های بسته ای موجود در مغازه ها و تحویل در محل نظارت میشود؟
- رسیدگی و جلوگیری از فروش مواد خوراکی تاریخ گذشته که فریز میشوند، مثل سنگدان مرغ و... که  اکثرا مورد استفاده رستورانهاست و داخل سوپ ریخته میشود و در سایر غذا ها نیز مورد استفاده قرار میگیرند.
- جلوگیری از فروش و عرضه متادون(ماده ترک اعتیاد) که معلوم نیست توسط چه کسانی در سطح شهر پخش شده و فروخته میشه(مصرف بی رویه و بدون تجویز پزشک، این ماده ترک اعتیاد، بسیار خطرناک است).

حوزه بهداشت و درمان:
-چرا فکری به وضعیت بیمارستان نمیشود؟ چرا کمتر متخصص جذب میشود؟ چرا امکانات لازم در شهر برای سوانح و حتی بیماری های شایع در خود شهر ایجاد نمیشود؟چرا برای یک تصادف یا شکستگی و بیماری های ساده بیمار مجبور میشود به دلیل نبود امکانات و متخصص به شهر های مجاور اعزام شود؟میدانید که  در هنگام اعزام مشکلات مالی و جانی اعزام جان مردم را تهدید میکند.
- بیمارستانها و امکانات بهداشتی میانه در حد و اندازه ای که جوابگوی نیاز مردم باشد نیست چه کارهایی برای رفع این مشکلات انجام شده است و چه برنامه هایی در نظر گرفت شده است؟
- دستگاه سی تی اسکن و سایر امکانات تخصصی برای درمان بیماران در شهر خود تکمیل نشده است.آیا این امکان وجود ندارد که با جذب بودجه این مشکلات را برطرف ساخت؟در صورت امکان میشود از از سرمایه گذاری مردم شهر استفاده کرد و امکانات لازم را ایجاد نمود و از در آمد آن نیز مردم را به سود رساند؟


حوزه ورزشی:
-چرا شهر ما تیم های ورزشی مثل فوتبال و... ندارد آیا نمیتوان با اختصاص اندکی بودجه و برنامه ریزی این کار را عملی کرد؟
- یکی از معضلات ورزشی شهر تیم های ورزشی است همان طوری که تیم های غیر گروهی و انفرادی در یجه میگیرند حتی در رده های ملی، اما تیم های گروهی به همان اندازه ضعیف اند که نیاز به علت یابی دارد. چه برنامه ای و روالی در موارد مربوط به این موضوعات در پیش گرفته شده است؟
-چرا به رشته های افتخار آفرین شهرمان ارج نمیگذاریم و برای تعالی و تربیت قهرمانان بیشتر قدم بر نمیداریم؟

مشکلات ایستگاه راه آهن:
-سهمیه قطار برای مسافرین میانه بطور مناسب مقدار دهی نشده است.این مورد مشکلات بسیاری برای مردم شهر در هنگام مسافرت ایجاد میکند.
-محل پارکینگ و نورپردازی راه آهن میانه که بیشتر تردد ها به میانه از طریق آنجا انجام میشود و به نوعی آبروی شهر میباشد,در حد مناسبی نیست و نیازمند پرداختن به این موضوع است.
-واگن های قطار مسافربری میانه بدلیل فرسوده بودن و کهنگی مشکلات بسیاری از قبیل سردی واگن ها در زمستان و سر و صدای بسار و تاخیرهای طولانی را سبب میشود.
-نبود سکوی تخلیه وبارگیری در راه آهن برای حمل ونقل بارها با قطار.
-تعریض و آسفالت جاده ما بین راه آهن و مرکز شهر و همچنین نورپردازی طول مسیر دارای کیفیت مناسب نیست و این مسیر به عنوان یکی از پر رفت و آمد ترین جاده های منتهی به شهر میباشد که نیازمند توجه بیشتری است.

 

متن زیر هم مشکلات میانه از دیدگاه یکی از دوستان است که در وبلاگ خود با یک دید کلی و مناسب توانسته است این مشکلات را به رشته تحریر در آورد.

فهرستی از مشکلات میانه

فرهنگی
1- نبود موزه : امروز تقریبا همه شهر ها دارای موزه با عناوین مختلف هستند مثل سراب ، اهر ، بناب ، . . . اما میانه با توجه قدمت چندین هزار ساله اش فاقد موزه می باشد
2- عدم فرهنگسازی : متاسفانه در شهر ما پارک هایی مثل پارک فناوری یا پارک ترافیک یا . . . برای فرهنگسازی در نسل آینده نیست در حالی که باز تقریبا همه شهر ها دارای چنین پارک هایی هستند
اقتصادی
1- عدم فعالیت برای جذب گردشگر : با توجه به اینکه شهر ما به دروازه آذربایجان مشهور است و دارای آثار دیدنی زیادی می باشد اما هیچ گونه فعالیتی مثل تبلیغات ، ایجاد امکانات رفاهی در این مکان ها ، . . . از سوی مسئولین انجام نمی شود
2- نبود مرکز خرید بزرگ در سطح منطقه : اگر به شبکه سهند نگاه کرده باشید حتما تبلیغات بازار بزرگ مرند یا مجتمع جواهر مرند یا پرنیان مراغه را دیدید من ابتدا فکر می کردم این ها خصوصی هستند اما بعد ها در تبلیغاتشان دیدم نوشته با مشارکت شهرداری !!!!! این مرکز ها هم موجب ایجاد شغل می شوند هم بنیه اقتصادی شهر را گسترش می دهند
تفریحی و سرگرمی
1- امکانات ورزشی کم :با توجه به پتانسیل بالای شهر ما در زمینه های ورزشی مختلف به جز چند تا سالن ورزشی هیچ امکان ورزشی مختلفی در شهر نیست و جوانان شهر به چندورزش محدود به ورزش های دیگر مثل پینت بال ، تنیس ، . . . نمی توانند فکر کنند . یک استادیوم در دست ساخت هم داریم که فکر نکنم تا 10 سال آینده تموم شه
2 - عدم اماکن تفریحی و برای جوانان : متاسفانه به دلیل این مشکل ساده جوانان شهر به قلیان خانه ها روی آوردند که جبران این مشکل کار سختی است
امور شهری و رفاهی
1- آب شرب نامناسب : آب شهر میانه بسیار نامناسب می باشد دارای آهک و مواد معدنی بسیاری است که سختی آن را بالا برده و برای سلانتی ضرر دارد . واقعا کلیه های ما شاهکار خلقت هستند که می تونند این آب رو تحمل کنند
2- عدم زیباسازی شهری مناسب : در شهر ما زیباسازی منحصر به چسباندن چند تا پرچم در سطح خیابان است که زیرشان نوشته واحد زیباسازی شهرداری میانه ! اگر به شهر ها دیگر دقت کرده باشد دارای چراغ های زیادی در شهر هستند که با رنگ ها و طرح های مختلف جلوه زیبایی به شهر می بخشند اما در میانه چطور ؟؟!!
3-عدم استفاده صحیح از منابع طبیعی : در بسیاری از شهر ها که رودخانه ای در حریم یا داخل شهر است فضای سبز و امکانات رفاهی برای آسایش همشهریان و زیباسازی شهر صورت گرفته اما متاسفانه در میانه رودخانه قوری چای که در حاشیه شهر قرار گرفته به دلیل احداث سد آیدوغموش خشک شده چهره بسیار زشتی یه شهر داده اما هیچ گونه فعالیت برای حل این مشکل و یا ایجاد فضای سبز در حریم رودخانه صورت نگرفته است
4- سد معبر : در شهر ما متاسفانه برخی مغازه داران عزیز باگذاشتن وسایل خود در خیابان مانع پارک ماشین ها می شوند و یا مانع عبور عابر پیاده . چه کسی مسئول رسیدگی به این مشکل است .  الان هم که تابستان شده آفتاب مغازه داران را اذیت می کند آنها ازسایه بان ها بیشتر استفاده می کنند و گاهی ارتفاع آنها به قدری کم است که برای رد شدن از پیاده رو باید به صورد 90 درجه در آمد
5- عدم وجود نماد ها : در همه شهر ها و حتی اکثر روستا ها نماد هایی برای شهر و یا در میدان های شهر وجود دارد مثل همین شهر ترک که در ورودی اون نماد سیب گذاشته شده است اما در میانه نه نمادی برای شهر داریم و نه نماد ها ومجسمه هایی در سطح شهر . به جز میدان معلم و آزادی (چهاررها بالا) در هیچ یک از میدان های شهر نماد مناسبی قرار نگرفته که وقتی کسی به شهر ما میاد این نماد در ذهن اون بمونه و یا در پارک ها نیز چنین نماد هایی نداریم
 6- چهره زشت کمربندی : با وجود اینکه زمان زیادی از ساخت این خیابان می گذرد اما هیچ گونه زیباسازی در این خیابان صورت نگرفته و انگار که یک خیابان دور افتاده از شهر است نه در میدان های این خیابان نماد و مجسمه ای داریم نه در فضای سبز بین خیابان درخت و سبزه دیده می شود
حمل و نقل
1- عدم وجود اتوبوس های شهری : در بسیاری از شهر های بزرگ سازمان اتوبوس رانی وجود دارد و شهر هایی مثل بناب ، مراغه ، . . . دارای اتوبوس های خط واحد می باشند اما میانه با جمعیتی نزدیک به 100 هزار نفر فاقد این امکان است . اما خوب حق هم دارند چون خیابان های میانه اونقدر کوچک هستند که نمی توانند جوابگو این اتوبوس ها باشند
 2- خیابان های کوچک : شهر میانه نسبت به فقط چند سال پیش تعداد خودروهایش چندین برابر شده و خیابان های جوابگو این تعداد خودرو نیستند و همیشه شاهد ترافیک درشهر هستیم و در پی این مشکل جا پارک نیز به سختی یافت می شود
3- عدم آموزش پارک بان ها : در همه شهر ها پاربان ها ماشین هایی را که قصد پارک دارند راهنمایی می کنند و پس از پرسین مدت زمان پار آنها مبلغ پارک را منظور می کنند اما در میانه پارک بان ها فقط قسمت پول گرفتن را یاد گرفتند و به محض پارک برگه را می نویسند
4- کمربندی : تا جایی که من می دونم کمربندی به خیابانی گفته می شود که در خارج شهر قرار دارد که فاصله دو سر شهر را کوتاه می کند اما در میانه ساخت این خیابان اونقدر طول کشیده که دیگه نگو.

 

 

منابع:

مشکلات میانه به تفکیک حوزه های مسئولیتی

میانالی در قافلان

سوالات شما از مسئولین شهرستان میانه ,قسمت دوم

مهمترین سوالات شما از مسئولین شهرستان چیست؟

سئوالات شما از مسئولین شهرستان

پاسخگویی به سوالات اعضای سایت در رابطه با اداره بازرگانی

http://miyanalii.mihanblog.com/post/3

 

1
1