- ارسال کننده: بین الحرمین تاریخ: ۹۳/۰۲/۰۵

امام جمعه میانه: ریشه مشکلات فرهنگی جامعه دوری مردم از معارف اهل بیت و قرآن است

امام جمعه میانه:
ریشه مشکلات فرهنگی جامعه دوری مردم از معارف اهل بیت و قرآن است

امام جمعه میانه گفت: دوری مردم و بی‌توجهی به معارف اهل بیت و قرآن ریشه مشکلات فرهنگی جامعه است.

  حجت الاسلام و المسلمین حامدی امروز در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه با اشاره به این موضوع که مشکلات فرهنگی جامعه از دوری مردم و بی‌توجهی به معارف اهل بیت و قرآن است، اظهار کرد: زندگی سهل و آسان در بازگشت به اصل خود میسر خواهد شد و باید در این مسیر همواره با کتاب خداوند و اهل بیت انس داشته باشیم.

امام جمعه میانه بر قانع بودن در زندگی افراد و رسیدگی به تعلیم و تربیت فرزندان نیز اشاره کرد و افزود: پرداختن به کارهای روز مره و غفلت از تعلیم و تربیت فرزندان در سایه رسیدن به مال دنیا بزرگ‌ترین اشتباه و موجب آسیب رساندن به فردای کشور است.

حامدی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به قرار گرفتن در روزهای پایانی هفته سلامت با بیان این موضوع که جزئیات نکات بهداشتی در دین ما به طور کامل تشریح شده است، افزود: عمل به دستورات دینی بهترین راه برای رعایت بهداشت فردی است و در چنین شرایطی دکترها و طبیب‌ها باید به دنبال مریض باشند.

وی همچنین عمل به ادبیات ساده و دستورات دینی و همچنین  داشتن برنامه و الگو برداری از انسان‌های کامل را از جمله راه‌های رسیدن به یک زندگی کامل و سالم دانست.

وی نماز جمعه میانه با اشاره به قرار گرفتن در روز پنجم اردیبهشت ماه مصادف با شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در صحرای طبس خاطرنشان کرد: این روز یادآور خاطرات مهمی است که شاید در گذر زمان از ذهن برخی مسئولان نظام پاک شده است.

وی حمله تمام عیار آمریکا به نظام نو پای اسلامی ایران در سال 1359 و شکست آن را در نصرت الهی دانست و افزود : نظام ما نظامی الهی است و این بارها در طول هشت سال دفاع مقدس و سایر صحنه ها مشاهده شده است که قدرت و خداوند به واسطه کوچکترین موجوادتش، چیزی جز شکست برای دشمنان نظام و اسلام باقی نگذاشته است.

حامدی با بیان این موضوع که این نظام همان نظام و نصرت الهی همان نصرت است، گفت: امدادهای غیبی خداوند همیشه پشت ملت ایران بوده و هست و این جز با توکل و توسل بر او حاصل نمی شود . حامدی همچنین از مسئولان نظام خواست تا موضع قدرت و امید به نصرت الهی در مقابل کشورها غربی  بایستند چرا که هیچ قدرتی توانایی مقابله با خواست خداوند را نخواهد داشت.

خطیب نماز جمعه میانه به اشاره به 9 اردبیهشت ماه روز شوراها، این روز را به تلاشگران این عرصه تبریک گفت و امیدوار امیدواری کرد، تا طرح بازسازی اطراف حرم امام‌زاده اسماعیل بعد از گذشت 36 سال هرچه سریع تر با تلاش مسئولان در سال‌جاری عملیاتی شود.

حامدی همچنین از روز ملی خلیج فارس در 10 اردیبهشت ماه نیز یاد کرد و گفت: در تاریخ دشمنان نظام که قصد داشتند با تغییر مسیر تاریخ اسم فارس را از این خلیج حذف کنند که با موضع گیری‌ها مناسب و حرکت‌های ورزشی و فرهنگی این نقشه آنان نیز بی ثمر ماند.

1
1