- ارسال کننده: امیرمهرانپور تاریخ: ۹۳/۰۲/۰۲

وجود متخصصین در شهر نیاز به شهر توسعه یافته است

 

در راهنمای گردشگری پیک صبا نوشته شده است میانه شهری شکوفا و رو به رشد. البته این مطلب در زیر تصویر شهردار محترم شهرمان نوشته شده بود. هر چقدر فکر می کنیم درستی این جمله را با فعلی که جمله را  ختم میکند  تصور نمی شود. فعلی منفی یا مثبت! اما آنچه که عیان است شکوفایی در شهر به چشم نمی خورد ! البته شاید عینک منتقدین شهر خاک خورده است و تکراری!

اما قبل از اینکه ادامه مطلب بدهیم خطاب به شهرداری که اطلاعات خود را به روز کنند . شماره تلفن 1539 جایگزین شماره 139 شده است و چندین شماره که درج شده است صحیح نیست !!!!!!

اما سخنی که می گوییم  و بارها از عدم  متخصصین در شهر گله مند بودیم که چرا در این شهر با این جمعیت متخصص وجود ندارد ؟ چرا دستگاه و امکانات درمانی وجود ندارد ؟ چرا و چرا؟

عزیزانی که انتقاد می کنند چقدر اطلاعات لازم را دارند !!! وجود هر امکاناتی در شهر باعث پیشرفت و آسایش شهروندان است اما به چه قیمت؟ وجود فرودگاه در میانه خوب است ولی توجیه اقتصادی و مقرون به صرفه نیست !!! وجود دستگاه ام ارای خوب است ولی قبل از آن دستگاههای دیگر لازم است همچون سی تی اسکن دیجیتالی و ... .

روزانه چند نفر از شهرمان به شهرهای دیگر بخاطر عکسبرداری ام ار ای مسافرت می کنند! شاید روزانه کمتر از 5 مورد!!!!!!! آیا صرفه اقتصادی خواهد داشت یا خیر؟ بحث دیگر این است برای دولت محترم هزینه بر است و با توجه به مقررات دور از ذهن خواهد بود.پس برای رفع مشکل چه کنیم؟  حال اگر من و شما دلمان برای این شهر می سوزد بیایید خودمان اقدام کنیم . مثلا چند نفر ریش سفید این شهر را جمع کنیم و اطلاع رسانی کنیم که می خواهیم در کمتر از یک ماه این دستگاه را خریداری کنیم؟

 چگونه فقط کافیست صد هزار نفر از مردم این شهر پول یارانه یک ماه خود را جمع کنند!! که در مجموع می شود 45 میلیارد ریال!! آقایانی که انتقاد می کنید نظر شما چیست؟ چند نفر از ریش سفیدان این شهر را می توانید جمع کنید که چنین طرحی را اجرا کنند! مگر این شهر ، شهر من و تو نیست اگر 5 ریش سفید را با جان و دل کار کنند پیدا کردید اگر فقط صد نفر حاضر شدند شریک شوند آن وقت باید مدعی شد!!! از این در بازار تا انتهای آن چند بازاری را می توانید جمع کنید که حاضر شوند در این طرح شریک شوند! این می گوید بعد از فلانی! فلانی می گوید مشکل است ! پس مقصر خودمان هستیم که فقط سخن می گوییم و در عمل همه تنها می شویم!! دلمان می سوزد ولی برای سوختن خود حاضر نیستیم با جان و دل کار کنیم! شما با خود بیندیشید که با همکاری و همدلی همه شهروندان می توان مشکلات را حل کرد!

اما بیایید امکانات شهری را اولویت بندی کنیم و بعد خواهان آن باشیم .

بحث دیگر و مهم چرا متخصص در این شهر دوام نمی آورد؟

آقایان شورای شهر ، شهر میانه چه امکانات رفاهی دارد ؟ به راستی چرا تعداد دانشجویان غیربومی کمتر و کمتر شده است! از خودتان پرسیده اید که وقتی مهمانی از شهر دیگر برایتان می آید کجا ببرید ! کدام خیابان و کدام تفریحگاه! کدام چاله و چوله ؟ کدام منظره زیبا و ...

آقای فرماندار محترم یابد دست سرمایه گذار را بوسید ! نمی دانم گذرتان به مجتمع تفریحی آناباغی افتاده است ! شبها ورودی تاریک دارد در صورتی که مجری طرح حاضر است چند تیرچراغ نصب کند ولی افسوس و صد افسوس ! اگر مسئولین مسیر این تفریحگاه را از میانه تیرچراغ نصب کنند من سرمایه گذار خواهم دانست که در این شهر به سرمایه گذاران ارزش قائل هستند! یکی از شهروندان قرار بود مجتمع تجاری و تفریحی احداث کند ولی با شهرداری در مورد عوارض و بحث مالی مشکل پیدا کردند که شهرداری در قدم اول صددرصد عوارض را می خواست که توافق نهایی صورت نگرفت و این شهروند سرمایه گذار رفت!!!!!!

خوب با این شرایط که شهرمان فاقد تفریحگاه مناسب و توسعه یافته است چه انتظاری دارید که متخصص در این شهر ماندگاری طولانی داشته باشد ! از همه بدتر عده ای از ما در فضای مجازی ناخواسته زمینه ماندگاری آنها را با نوشتن قلم خود دشوار ساخته ایم ! یکی فوت می کند قلم بدست می گیریم چرا؟؟؟؟ عزیز برادر این قلمت را عادلانه بدست بگیر! قرار نیست هم شاکی باشیم و هم قاضی و هم حکم دهنده و هم اجرا کننده!!! کمی هم با آنها درددل کنیم حال که در شهرمان خدمت می کنند چرا ناخواسته زمینه فرار را مهیا می کنیم!!! فردی که سالها درس خوانده بجای آنکه در شهرهای پیشرفته خدمت کند در شهرمان آمده تا در خدمت من و شما باشد در شهری که بدون تعارف بگوییم چیزی ندارد که به آن افتخار کنیم ! دوست عزیز 9 نفر شورا داریم دریغ از 9 طرح همچون طرح برای استقبال از بهار !!!! ما که بوی از بهار ندیدیم واقعا بیایید بستر سازی کنیم تا شهری رو به پیشرفت داشته باشیم . درست است شهرداری ضعیف داریم و شورای شهر ضعیف ! بیایید قدرت لازم به اینها تزریق کنیم .

پس بیایید با وحدت و همدلی مشکلات را به نفع خود حل کنیم. در فضای مجازی و یا در شهر بسترهای لازم برای آمدن نیروهای متخصص مهیا کنیم . اگر قرار باشد مشکلات را چنین حل کنیم باید بدانیم حتی سرمایه گذار نیز به این شهر نخواهد آمد!

1
1